Jeep Renegade Forum banner

Boze ogen en LED's (goedkoop/leuk project)

33K views 28 replies 16 participants last post by  piotrekmajster  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik speel al een paar weken met het idee om de plastic "boze ogen" te gebruiken en zoals elk redelijk mens... wilde ik meer! lol Ik heb geprobeerd met een paar goedkope LED's te spelen, maar de flexibiliteit van de LED-strip leek zich niet volledig aan de curve van de boze ogen te willen hechten. De eerste 3 foto's zijn van mijn originele poging. Niet slecht voor een eerste poging, maar niet helemaal tevreden. Toen ik alle bedrading had aangelegd, waren sommige LED's gewoon niet zo helder... maar zoals ik hierboven al zei: "Het waren goedkope". Omdat ik niet veel geld in dit project wilde steken, zocht ik naar een op één na beste oplossing voor de LED's en vond een set in buisvorm. Deze bleken perfect te werken en zagen er VEEL beter uit (denk ik). Pasten goed en strak eenmaal geïnstalleerd op het frame van de boze ogen... en om het af te maken zijn het switchbacks (wat betekent dat ik ze ook als richtingaanwijzers kan gebruiken... ze knipperen amber). Dus ik ga proberen alles aan elkaar te knopen en te kijken of ik deze dingen aan de praat kan krijgen. De laatste 3 foto's zijn van de huidige/lopende setup.

Boze ogen = $29,99
LED's = $15,99
Beide van ebay.

Ik zal meer foto's plaatsen zodra ze zijn geĂŻnstalleerd en getest (hopelijk morgen :) Bedankt voor je tijd en ik hoop dat iedereen een geweldig weekend heeft.

Attachments

#6 ·
#9 ·
Ik vind het leuk!! Ik denk dat ik geïnspireerd zal raken door jou (dat wil zeggen, schaamteloos kopiëren!) Heb je problemen/waarschuwingen gehad bij het aansluiten op de DRL-kabel? Of heb je het gewoon direct op 12v geprobeerd voor het moment?
Haha! Pas het aan om het je eigen te maken... en er zijn tal van verschillende manieren om dit te proberen. Ik ben geen problemen tegengekomen en de LED's lijken nog steeds sterk te zijn. Ik heb de LED's in de stadslichten gesplitst. Het enige wat niet klopt, is dat de LED's puur wit zijn en de koplampen nog steeds geel... ziet er een beetje raar uit voor mij als ze worden gecombineerd... dus ik moet misschien op zoek naar vervangende LED-koplampen om het aan te vullen.

#12 ·
Dus ik had ze eigenlijk een tijdje afgehaald... kan me niet herinneren waarom, maar gewoon voor de lol heb ik ze weer opgezet lol. Een paar van de foto's werden zijwaarts geladen... heb geprobeerd het te repareren, maar ach.

Deze halo's worden geleverd met 3 kabels. Rood, zwart en geel. Bij het installeren van alleen de witte halo kun je direct in het dagrijlicht splitsen. Rood van de halo > groen naar het stadslicht... en dat is het lol. Ik heb geprobeerd de gele draad op de stroomdraad van het knipperlicht aan te sluiten... maar (mijn) halo zou niet knipperen zonder dat de hoofdvoeding (het stadslicht) volledig uitvalt... wat het niet doet, het dimt gewoon.

Ik denk dat dit er best goed uitziet, maar het kan volledig beter. Witte led-koplampen, stadslichten en mistlampen zouden deze look veel beter complimenteren dan de gele halogeenlampen.

1e foto is slechts een eenvoudig diagram van welke draden je van de halo leds naar de stadslichten (bestuurderskant achter de bumper) moet splitsen.
2-4 gewoon een paar coole foto's lol
5-6 Psngr- en bestuurderszijaanzichten van de halo-bedrading die de motorruimte inloopt.

Attachments

#14 ·
Ik heb dit geprobeerd, maar de ledstrips die ik kreeg waren te goedkoop gemaakt. Alleen al door te proberen de pasvorm te controleren (niet scherp buigen) resulteerde in een paar leds die knipperden / uitvielen bij het bewegen. Niet vertrouwenwekkend, dus besloten om die niet te installeren.
Hoe houdt u de strip op zijn plaats? Op basis van uw opmerkingen is deze niet permanent bevestigd.

#15 · (Edited)
Ik heb dit geprobeerd, maar de ledstrips die ik kreeg waren te goedkoop gemaakt, alleen maar wat aan het spelen om de pasvorm te controleren (geen scherpe buiging) resulteerde in een paar leds die knipperden / uitvielen bij het bewegen. Niet vertrouwenwekkend, dus besloten om die niet te installeren.
Hoe houdt u de strip op zijn plaats? Op basis van uw opmerkingen is deze niet permanent bevestigd.
Zoals in mijn eerste bericht...was mijn eerste poging ook niet de beste. Ik wilde nog steeds een paar opties proberen zonder de bank te breken. "Angry Eyes" = $24 & LED strips = $15. Ik had een paar kleine schroeven liggen en wat overgebleven 3M autotape.

Ik boorde kleine gaatjes voor schroeven in een gelijkmatig patroon langs de rand waar ik de LED-strip plaatste. De behuizing voor de leds die ik gebruikte was een rubber/flexibel plastic met een dik genoeg basis waar de schroeven hem konden vasthouden zonder het LED-circuit te verbreken. De LED-strips hadden ook doppen aan de uiteinden waardoor ze weerbestendig waren.

#16 ·
Bedankt voor de bevestiging. Degene die ik kreeg, zijn vergelijkbaar, maar zoals gezegd, faalden ze snel. Omdat ik deze niet zou gebruiken, heb ik de ledstrip uit de rubberen behuizing getrokken en bevestigd dat deze behoorlijk stijf is, geen wonder dat hij zo snel faalde. Heb een strip van betere kwaliteit gekregen, gemaakt van 5050 SMD-leds met een siliconen hoes om hem waterdicht te maken, deze is veel flexibeler. Het is jammer dat de siliconen hoes transparant is, anders zou hij perfect zijn, ze zijn ook veel helderder.

#17 ·
Ik heb dezelfde mod geprobeerd, maar de led krijgt niet genoeg stroom van de dagrijverlichting als ik overschakel van dimlicht naar dagrijverlichting, dan beginnen de leds snel aan en uit te knipperen. Als ik ze op dagrijverlichting laat staan, hebben ze geen probleem en zien ze er mooi uit. De richtingaanwijzers werken prima, het zijn alleen de witte leds die niet goed werken bij het overschakelen. Hier zijn een paar foto's. Laat me weten of je hetzelfde probleem hebt en of je een oplossing hebt, bedankt

Attachments

#18 ·
Ik heb dezelfde mod geprobeerd, maar de led krijgt niet genoeg stroom van de dagrijverlichting als ik overschakel van dimlicht naar dagrijverlichting, dan beginnen de leds snel te knipperen. Als ik ze op dagrijverlichting laat staan, hebben ze geen probleem en zien ze er mooi uit. De richtingaanwijzers werken prima, het zijn alleen de witte leds die niet goed werken bij het overschakelen. Hier zijn een paar foto's. Laat me weten of je hetzelfde probleem hebt en of je een oplossing hebt, bedankt
Het komt omdat de DRL's dimmen als de koplampen uit zijn.

Ik heb dezelfde HALO gedaan als jij, maar ik heb de stroom aangesloten op mijn mistlampen.

Ik zal later een bericht plaatsen

#19 ·
Hey allemaal,

Ik speel al een paar weken met het idee om de plastic "boze ogen" te gebruiken en zoals elk redelijk mens... wilde ik meer! lol Ik heb geprobeerd met een paar goedkope LED's te spelen, maar de flexibiliteit van de LED-strip leek zich niet volledig aan de curve van de boze ogen te willen hechten. De eerste 3 foto's zijn van mijn originele poging. Niet slecht voor een eerste poging, maar niet helemaal tevreden. Toen ik eenmaal alle bedrading had aangelegd, waren sommige LED's gewoon niet zo helder... maar zoals ik hierboven al zei: "Ze waren goedkoop". Omdat ik niet veel geld in dit project wilde steken, zocht ik naar een op één na beste oplossing voor de LED's en vond ik een set in buisvorm. Deze bleken perfect te werken en zagen er VEEL beter uit (denk ik). Pasten goed en strak eenmaal geïnstalleerd op het frame van de boze ogen... en om het af te maken, zijn het switchbacks (wat betekent dat ik ze ook als richtingaanwijzers kan gebruiken... ze knipperen amber). Dus ik ga proberen alles aan elkaar te knopen en te kijken of ik deze dingen aan de praat kan krijgen. De laatste 3 foto's zijn van de huidige/lopende setup.

Boze ogen = $29,99
LED's = $15,99
Beide van eBay.

Ik zal meer foto's plaatsen zodra ze zijn geĂŻnstalleerd en getest (hopelijk morgen :) Bedankt voor je tijd en ik hoop dat iedereen een geweldig weekend heeft.
Hoi! Ik ben nieuw op het Jeep Renegade forum. Ik vroeg me af of je de links hebt naar de boze ogen en buis-LED's die je hebt gebruikt? Zeer gewaardeerd! :)

#27 ·
Wilde zien of iemand die links heeft naar boze ogen en halo led?
Hallo!

Dus wat ik deed is enigszins ingewikkeld als je nog nooit eerder lichten hebt geĂŻnstalleerd.

Hier zijn beide links en ik zal het uitleggen

Boze ogen Amazon.com: Hooke Road Black Angry Bird Headlight Bezels Cover for 2015 2016 2017 Jeep Renegade

DRL: Ik heb er geen link voor, aangezien ik ze begin 2018 heb gedaan en ze ze niet meer verkopen, maar ik heb de doos nog en er staat OPT7 Lighting Show Glow LED HeadLight Switchback Turn Signals

OPMERKING: Elke DRL switchback richtingaanwijzer werkt (wit terwijl de auto rijdt en oranje wanneer de richtingaanwijzer aan staat)

Zoiets werkt: https://www.amazon.com/CARLITS-Flex...RS/ref=sr_1_1?keywords=led+switchback+drl&qid=1581007053&sr=8-1#customerReviews

Ik heb ze toen door een vriend laten aansluiten op mijn mistlampen (zodat ik ze aan en uit kan zetten) Ik rijd graag met de halo, DRL en mistlampen aan

Hij volgde de stappen in dit Renegade forum bericht (de man in het bericht bedradde ze naar de DRLS niet mistlampen.

Je installeert eerst de boze ogen en plaatst de droge strips op de koplamp (eenvoudige tape of gorilla lijm houdt ze prima op hun plaats).

Het boze ooggedeelte bedekt de uiteinden van de halo ring. Lees het artikel en hij legt het kort uit. Ik wist niet hoe ik ze correct moest bedraden, dus ik liet het door een vriend doen.