Jeep Renegade Forum banner

Mat 2021 8e editie Renegade

556 views 16 replies 6 participants last post by  Marek K  
#1 ·
Mijn Jeep Renegade 80th Edition uit 2021 heeft geen tapijtbevestigingslipjes aan de passagierskant. Ik heb Weathertech-vloermatten die alleen aan de passagierskant bewegen. Wat is de beste manier om te voorkomen dat de mat beweegt? De bestuurderskant heeft lipjes die de mat vastzetten.

#2 ·
Mijn 2021 Jeep Renegade 80th Edition heeft geen tapijtbevestigingslipjes aan de passagierskant. Ik heb Weathertech-vloermatten die alleen aan de passagierskant bewegen. Wat is de beste manier om te voorkomen dat de mat beweegt. De bestuurderskant heeft lipjes die de mat vastzetten.
Mijn zoon heeft deze gebruikt, veel succes 🤞

#3 ·
Ik denk dat de reden dat de OEM-clips alleen aan de bestuurderskant zitten, is om ervoor te zorgen dat de mat niet wegglijdt en de pedalen hindert. Er is geen veiligheidsbehoefte voor aan de passagierskant.

Aftermarket-matten hebben mogelijk een soort tanden aan de onderkant om te voorkomen dat ze gemakkelijk wegglijden aan de passagierskant...

De OEM-mat van rubber aan de passagierskant van mijn 2021 Trailhawk heeft niets dat hem op zijn plaats houdt – alleen de vorm van de mat...

#5 ·
Ik denk dat ze ze aan beide kanten in Europa hebben omdat ze ze sowieso voor Britse auto's nodig hebben?
Hebben ze die aan beide kanten in Europa? Of zelfs maar het VK/Ierland/Malta etc.?

Zo ja, dan is dat weer een mysterieus verschil. De bestuurders- en passagierskant van de vloer zijn verschillend, vanwege de pedalen, enz. Gewoon spiegelbeeld in LHD-landen, dus de vloermatten zouden ook spiegelbeeld zijn. En als ze daar aan beide kanten de clips hebben, waarom dan niet wereldwijd?

Als ik kijk naar de WeatherTech vloermatten voor de Renegade die Russell Farrell heeft...
Image

...lijken ze nog beter te passen dan de OEM-matten die ik heb; dus ik zou niet verwachten dat ze aan de passagierskant meer zouden schuiven dan aan de bestuurderskant.

En ik zie geen gaten in de WeatherTech-mat voor de clips die aan de bestuurderskant van de Renegade zitten.

#7 ·
Om het gesprek aan te vullen - alle matten die ik voor mijn Britse RHD heb gekocht, hadden aan zowel de bestuurders- als de passagierskant twee gaten. Ik heb alleen de pinnen aan de bestuurderskant.
Ik hoopte dat u of puddlesplasher zich zou melden met betrekking tot het VK.

Waren die matten OEM of aftermarket?

Hoe dan ook, ze zouden niet uitwisselbaar zijn - dus waarom gaten in zowel linker- als rechtermatten?

Ik denk dat ze ze aan beide kanten in Europa hebben omdat ze ze sowieso voor Britse auto's nodig hebben?
Bedoelde u gaten in matten (OEM of aftermarket); of pinnen op de vloeren?

Mijn OEM rubberen matten zien er zo uit:
Image

Totaal verschillende vormen voor, links versus rechts. En alleen gaten aan de linker (bestuurders) kant.

#8 ·
Ik hoopte dat jij of puddlesplasher zouden reageren met betrekking tot het VK.

Waren die matten OEM, of aftermarket?

Hoe dan ook, ze zouden niet uitwisselbaar zijn -- dus waarom gaten in zowel de linker- als rechtermatten?

Bedoelde je gaten in de matten (OEM of aftermarket); of pennen op de vloeren?

Mijn OEM rubberen matten zien er zo uit:
View attachment 2396363143
Totaal verschillende vormen voor, links versus rechts. En alleen gaten aan de linkerkant (bestuurderskant).
Mijn exemplaren zijn aftermarket, dus ik heb dit beeld van eBay gejat, maar het lijkt erop dat zelfs onze OEM-originele matten de gaten aan zowel de linker- als rechterkant hebben.
Image

#11 ·
Ik gok dat Amerikaanse Jeeps 50 cent goedkoper te produceren zijn dan Europese?
Ha!

Dus nu hebben we Renegades voor de Noord-Amerikaanse markt met gaten en noppen alleen aan de bestuurderskant.

En Europese LHD-exemplaren met gaten en palen aan beide zijden.

En Britse RHD-exemplaren met matgaten aan beide zijden, maar noppen alleen aan de bestuurderskant.

Ik geef het op...