Jeep Renegade Forum banner

Instalacja radia amatorskiego

19K views 23 replies 8 participants last post by  CariKahn  
#1 ·
Cześć wszystkim. Szukałem na forach skutecznego sposobu zainstalowania radia amatorskiego w renegacie. Wczoraj w końcu znalazłem i ukończyłem. (Wspornik mocowania anteny jest obecnie pomalowany, czekam aż wyschnie). Antena to comet SBB2 i zostanie przymocowana do relingów dachowych za pomocą niestandardowego wspornika, który wykonałem ze złomu stalowego. Zamieszczę zdjęcie później, gdy zostanie zainstalowany.

Przede wszystkim używam Yaesu FT8900, radia czteropasmowego, ale na razie tylko dla 2m, 70cm. (Antena jest krótka, mój garaż ma 7 stóp wysokości przy drzwiach, antena będzie pod kątem).

Ponieważ moje radio ma odłączaną głowicę, skorzystam z tego.

Ponieważ zdecydowałem się zainstalować radio w bagażniku w pobliżu koła zapasowego, muszę zasilić je energią i zdecydowałem się zasilać je bezpośrednio z akumulatora. Przewód zaczyna się przy akumulatorze (oczywiście!) i wchodzi do kabiny przez istniejącą przelotkę w pobliżu pedału hamulca (po lewej stronie pedału, łatwo zauważyć, jest prawdopodobnie otwór dostępowy do sprzęgła, ale mój Renegade to trailhawk, więc i tak nie ma opcji manualnej).

Następnie usunąłem słupek drzwiowy przy drzwiach kierowcy i poprowadziłem tam przewody. (W sumie 3 przewody, +12v, głośnik i przewód głowicy zdalnego sterowania).

Głośnik jest zainstalowany pod kierownicą. Nie wiem, czy tam zostanie, czy nie, w zależności od ostatecznego dźwięku, ale podoba mi się pomysł, aby był całkowicie ukryty.

Korpus radia jest przykręcony do podłogi bagażnika. Metalowe śruby mocujące go służą również jako moje połączenie z masą do nadwozia pojazdu.

Głowica sterująca dobrze pasuje pod elementy sterowania klimatyzacją, nieco w prawo, aby zrobić miejsce dla "koła 4wd".

+12v jest duże (8ga), ale posłuży do podłączenia mojej lodówki ARB i panelu słonecznego zamontowanego na dachu, więc uniknę wszelkich strat napięcia, których mogę uniknąć.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże, komentarze są oczywiście mile widziane, a zdjęcia anteny zamieszczę po jej ukończeniu.

Zdjęcia tutaj do instalacji: http://imgur.com/a/ZzPE8
 
#4 ·
Próbowałem poprowadzić przewód zasilający przez tę samą przelotkę, ale nie mogłem go włożyć do komory silnika. Używam 4 gauge, jak poprowadziłeś go w komorze silnika?
Całkowicie usunąłem przelotkę (łatwo, popchnij ją od strony nóg kierowcy, powinna się uwolnić, staraj się jej nie upuścić i pociągnij ją z powrotem).

Następnie zrobiłem w niej dziurę. Potem wepchnąłem drut do góry. Właściwie dopiero po kilku próbach trafiłem we właściwe miejsce. Mogę ci powiedzieć, że wepchnąłem 2-3 stopy drutu, a potem zobaczyłem mój drut między akumulatorem a silnikiem, a następnie użyłem szczypiec igłowych, aby go wyjąć.

Na koniec wymieniłem przelotkę. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#3 ·
CQ CQ CQ DE BH5HAC BH5HAC BH5HAC K

Gratulacje z pomyślnej instalacji radia. YAESU FT8900 jest również używane i sugerowane przez krótkofalowców i właścicieli renny.

Jak planujesz zainstalować panel słoneczny i czy warto go używać? Jestem tego ciekaw.

73
 
#5 ·
Jak planujesz zainstalować panel słoneczny i czy warto go używać? Jestem tego ciekaw.

73
Mam panel słoneczny o mocy 100 W, który zamontuję na dachu, zostanie on przykręcony do bagażnika dachowego.

To działa cuda. Z panelem 100 W i kontrolerem ładowania słonecznego moja lodówka działa przez cały dzień i całą noc, a bateria jest ponownie w pełni naładowana około godziny 10-11 następnego dnia. To jednak wydajna lodówka i zostawiam okna lekko otwarte.

Zrobiłem to samo w moim Jeepie Wranglerze. Wranglera już nie ma, zastępuje go Renegade. Planuję zrobić to samo i uzyskać podobne wyniki.
 
#8 ·
Czy montaż od miejsca, gdzie podsufitka opada do zamontowanego na dachu przełącznika świateł / lusterka wstecznego, nie był opcją? Czy można było umieścić trochę cienkiego metalu między podsufitką a plastikiem, który trzyma przełączniki świateł / światła i mikrofon do telefonu itp.? Tylko pomysł - myślałem o użyciu tego do mojego zestawu FT8100

73 - M1TNT / ZR5DWC
 
#9 ·
Dzięki za info. Też usunąłem tę przelotkę, ale nie mogłem jej przeciągnąć za tę część po drugiej stronie. Spróbuję innej drogi wokół niej.
Rozumiem. Zajęło to kilka prób, ale wepchnięcie 60-90 cm kabla i szukanie go między akumulatorem a silnikiem było tym, co zadziałało w moim przypadku. Z przestrzeni na nogi oznacza to wpychanie go w górę i w prawo. Powodzenia!
 
#12 ·
Świetna instalacja! Mam Yaesu FTM-400XD na moim stole warsztatowym i czekam, aż go zainstaluję.
To bardzo pomaga!

Wysłane z mojego Nexus 6P za pomocą Tapatalk
Cieszę się, że mogłem trochę pomóc. Wydaje się, że nie ma wielu przykładów radia amatorskiego (lub radia CB, ponieważ instalacja jest podobna) dla renegata. Chciałem trochę pomóc.

I usunąłem głośnik zza osłony kolumny kierownicy. Z perspektywy czasu dźwięk nie był wystarczająco dobry. Umieściłem go nad lusterkiem wstecznym, przykręciłem czarną plastikową skrzynkę, która znajduje się na przedniej szybie. Ogromna różnica!
 
#13 ·
...Antena to Comet SBB2 i zostanie przymocowana do relingów dachowych za pomocą niestandardowego wspornika, który wykonałem ze złomu stalowego. Zamieszczę zdjęcie później, gdy zostanie zainstalowana.
Oto jak zamontowałem 10M 6ft Firestick. Zamierzam kupić nowy radiotelefon Yaesu HF i używać automatycznego tuningu antenowego Yaesu na belkach (z dobrym uziemieniem) -
Image
Image
Image
Image
 
#14 ·
Oto jak zamontowałem 10M 6ft Firestick. Zamierzam kupić nowy radiotelefon Yaesu HF i używać automatycznie dostrajanej anteny Yaesu na prętach (z dobrym uziemieniem) -
Image

Image

Image


Image
Świetna antena i mocowanie! Gdzie umieściłeś radio? Jaki to radiotelefon? Czy odłączyłeś panel przedni (jeśli jest)? Czy jest głośnik zewnętrzny?
 
#16 ·
Cześć,

Obecnie nabyłem Renegade i szukam możliwości zainstalowania mojego mobilnego sprzętu amatorskiego. Mam ATAS 120A (antena HF z silnikiem od Yaesu). Chciałbym wiedzieć, czy uziemienie RF było problemem? Czy relingi dachowe są dobrze uziemione do nadwozia? Jeszcze nie próbowałem ich demontować i sprawdzać. Idealnie byłoby, gdyby tak było, wtedy dodanie poprzeczki i zamontowanie na niej anten byłoby fantastyczne, tylko krótki VHF/UHF do codziennego użytku z opcją wymiany na ATAS po zaparkowaniu.

Czy komuś z was udało się z powodzeniem zainstalować HF?

Dzięki

Ian M0AAP
 
#17 · (Edited)
Cześć wszystkim

Sam właśnie nabyłem Renegade i chcę również zainstalować swój mobilny sprzęt radiowy. ....

Czy któreś z was wpadło na udaną instalację HF?

Dzięki

Ian M0AAP
Cześć Ian
Fajnie!
Teraz mam 891 zainstalowany z przodu. Głowica jest przykręcona do metalowego wspornika ukształtowanego i wsuniętego między konsolę środkową, nad miejscem, gdzie znajduje się selektor 4WD. Głośnik siedzi z przodu fotela kierowcy, przymocowany rzepem do dywanu. To głośnik Nokii i działa znakomicie. Urządzenie jest zakopane i przykręcone tuż przed miejscem, gdzie znajduje się koło zapasowe z tyłu, jest uziemione bezpośrednio do masywnej śruby siedzenia, w karoserii jeepa. Zasilanie jest z tylnej zapalniczki, która ma dobrze znany „ruch bezpiecznika” w przedniej skrzynce bezpieczników, aby zapewnić zasilanie z tego obwodu gniazda zapalniczki przez cały czas. Przeciąłem przewody i połączyłem je z tyłu lewego panelu, tuż obok gniazda zapalniczki. Urządzenie jest ustawione na 75 W, a pobór prądu jest znacznie poniżej mocy znamionowej gniazda (a także znacznie poniżej wartości znamionowej bezpiecznika) podanej przez Jeepa w instrukcji.

Mam Atlasa 120 zamontowanego na relingach dachowych, musiałem uziemić mocowanie anteny do tylnej śruby mocującej reling dachowy (przez „wtyczkę”, która zakrywa śrubę), za pomocą jakiegoś oplotu. To stroi od 7 MHz do 50 MHz bez problemu, z wyjątkiem 28 MHz, gdzie SWR staje się nieco wysoki, gdy pada deszcz.

Zauważyłem, że 40 metrów jest podatne na szumy z jeepa, a konkretnie pochodzi z najlepszej transmisji GKN. Kiedy jest w trybie 4WD, występuje statyczne S3, gdy jeep przełącza się na 2WD, szum znika. Jest tylko na 40M i w ruchu, wszystkie inne pasma są w porządku. Wyciera słabe sygnały lub przynajmniej utrudnia ich usłyszenie.
Również na 28 MHz od czasu do czasu słyszę QRN z układu kierowniczego, na niektórych częstotliwościach, gdy koło jest obracane.... Oczywiście w jeepie jest wiele systemów elektrycznych komunikujących się ze sobą, generujących sprogi w całym miejscu.

Kilka zdjęć:

Image


Image


to działało Malta na 20 z parkingu Sainsbury w Bracknell ;)
Image


Mogę zrobić kilka zbliżeń uziemienia itp., jeśli chcesz.
 
#18 ·
Cześć Ridders,

Dzięki za szczegółową odpowiedź i zdjęcia, bardzo doceniam.

To brzmi całkiem pomyślnie. Mam również ATAS 120, która wcześniej była zamontowana na belce z mocowania koła zapasowego Land Rover Freelander.
Zdjęcia, jak zrobiłeś uziemienie, byłyby mile widziane, jeśli będziesz miał okazję.
Czy to tylko śruba, która wychodzi, założyć zacisk oczkowy na kabel i wsunąć na śrubę?
Jak poprowadziłeś koncentryk? - opaska kablowa wzdłuż szyny i w dół do boku klapy?

Twoje rozwiązanie zasilania brzmi bardzo schludnie, oszczędza prowadzenie zasilania oprócz kabli sterujących.

Jestem całkiem dobry w wymyślaniu prowizorek, ale doświadczenie innych oszczędza godziny lol!

Dzięki
M0AAP
 
#19 ·
Zdjęcia, jak zrobiłeś uziemienie, byłyby mile widziane, jeśli będziesz miał okazję.
Czy to tylko śruba, która wychodzi, założyć zacisk pierścieniowy na kabel i wsunąć na śrubę?
Jak poprowadziłeś koncentryk? - opaska kablowa wzdłuż szyny i w dół do boku luku?
Tak, zdejmij plastikową nasadkę, klucz imbusowy w śrubę i przez zacisk pierścieniowy i ponownie w dół śruby. Plastikowa nasadka pozwala na podniesienie oplotu uziemiającego obok niego. Następnie jest on przykręcony do mocowania na innym zacisku pierścieniowym.
Koncentryk przyklejony od wewnątrz w dół pręta do końca i do tylnej klapy tuż u dołu otworu pętlą w górę, aby deszcz nie mógł się dostać.

Image


Image


Image


Image


Image
 
#21 ·
Cześć ponownie Ridders, (wysłałem również wiadomość prywatną),

Właśnie robię dzisiaj instalację, trochę się zaciąłem. Mam już zamontowane belki Thule i te wspaniałe mocowania, o których pisałem w wiadomości prywatnej (zdjęcia wkrótce dla wszystkich) i teraz próbuję poprowadzić mój pasek uziemiający od mocowania do tej śruby mocującej szynę. Zdjąłem plastikową osłonę i znalazłem śrubę imbusową i poluzowałem ją, ale nie wychodzi do końca i jest tam też plastikowy klips. Myślę, że może już to rozgryzłem, czy muszę podnieść całą szynę boczną? tzn. czy ten klips jest przymocowany do wewnętrznej strony szyny?

Pozdrawiam

Ian
 
#22 ·
Zignoruj ten ostatni post, znalazłem sposób na rozwiązanie problemu, zdjąłem całą szynę i poprowadziłem przewód uziemiający pod listwą szyny, gdzie spoczywa na plastikowym pasku. Zdjęcia wkrótce, gdy cała instalacja zostanie zakończona.

Cześć Ridders, (wysłałem też wiadomość prywatną),

Właśnie robię dzisiaj instalację, trochę się zaciąłem. Mam zamontowane moje belki Thule i te wspaniałe mocowania, o których wysłałem wiadomość prywatną (zdjęcia wkrótce dla wszystkich) i teraz próbuję poprowadzić przewód uziemiający od mocowania do tej śruby mocującej szynę. Zdjąłem plastikową osłonę i znalazłem śrubę imbusową i poluzowałem ją, ale nie wychodzi do końca i jest tam też plastikowy klips. Myślę, że może już to rozgryzłem, czy muszę podnieść całą szynę boczną? tzn. czy ten klips jest przymocowany do wewnętrznej strony szyny?

Pozdrawiam

Ian
 
#24 ·
Cześć...wolałbym unikać, w miarę możliwości, wiercenia otworów w karoserii lub dachu w celu zamontowania anteny. Myślę, że mogę wymyślić, jak poprowadzić kabel koncentryczny do większości obszarów kampera. Przy okazji, nie mam drabiny z tyłu kampera, której mógłbym użyć jako powierzchni montażowej anteny.