Cześć wszystkim. Szukałem na forach skutecznego sposobu zainstalowania radia amatorskiego w renegacie. Wczoraj w końcu znalazłem i ukończyłem. (Wspornik mocowania anteny jest obecnie pomalowany, czekam aż wyschnie). Antena to comet SBB2 i zostanie przymocowana do relingów dachowych za pomocą niestandardowego wspornika, który wykonałem ze złomu stalowego. Zamieszczę zdjęcie później, gdy zostanie zainstalowany.
Przede wszystkim używam Yaesu FT8900, radia czteropasmowego, ale na razie tylko dla 2m, 70cm. (Antena jest krótka, mój garaż ma 7 stóp wysokości przy drzwiach, antena będzie pod kątem).
Ponieważ moje radio ma odłączaną głowicę, skorzystam z tego.
Ponieważ zdecydowałem się zainstalować radio w bagażniku w pobliżu koła zapasowego, muszę zasilić je energią i zdecydowałem się zasilać je bezpośrednio z akumulatora. Przewód zaczyna się przy akumulatorze (oczywiście!) i wchodzi do kabiny przez istniejącą przelotkę w pobliżu pedału hamulca (po lewej stronie pedału, łatwo zauważyć, jest prawdopodobnie otwór dostępowy do sprzęgła, ale mój Renegade to trailhawk, więc i tak nie ma opcji manualnej).
Następnie usunąłem słupek drzwiowy przy drzwiach kierowcy i poprowadziłem tam przewody. (W sumie 3 przewody, +12v, głośnik i przewód głowicy zdalnego sterowania).
Głośnik jest zainstalowany pod kierownicą. Nie wiem, czy tam zostanie, czy nie, w zależności od ostatecznego dźwięku, ale podoba mi się pomysł, aby był całkowicie ukryty.
Korpus radia jest przykręcony do podłogi bagażnika. Metalowe śruby mocujące go służą również jako moje połączenie z masą do nadwozia pojazdu.
Głowica sterująca dobrze pasuje pod elementy sterowania klimatyzacją, nieco w prawo, aby zrobić miejsce dla "koła 4wd".
+12v jest duże (8ga), ale posłuży do podłączenia mojej lodówki ARB i panelu słonecznego zamontowanego na dachu, więc uniknę wszelkich strat napięcia, których mogę uniknąć.
Mam nadzieję, że to komuś pomoże, komentarze są oczywiście mile widziane, a zdjęcia anteny zamieszczę po jej ukończeniu.
Zdjęcia tutaj do instalacji: http://imgur.com/a/ZzPE8
Przede wszystkim używam Yaesu FT8900, radia czteropasmowego, ale na razie tylko dla 2m, 70cm. (Antena jest krótka, mój garaż ma 7 stóp wysokości przy drzwiach, antena będzie pod kątem).
Ponieważ moje radio ma odłączaną głowicę, skorzystam z tego.
Ponieważ zdecydowałem się zainstalować radio w bagażniku w pobliżu koła zapasowego, muszę zasilić je energią i zdecydowałem się zasilać je bezpośrednio z akumulatora. Przewód zaczyna się przy akumulatorze (oczywiście!) i wchodzi do kabiny przez istniejącą przelotkę w pobliżu pedału hamulca (po lewej stronie pedału, łatwo zauważyć, jest prawdopodobnie otwór dostępowy do sprzęgła, ale mój Renegade to trailhawk, więc i tak nie ma opcji manualnej).
Następnie usunąłem słupek drzwiowy przy drzwiach kierowcy i poprowadziłem tam przewody. (W sumie 3 przewody, +12v, głośnik i przewód głowicy zdalnego sterowania).
Głośnik jest zainstalowany pod kierownicą. Nie wiem, czy tam zostanie, czy nie, w zależności od ostatecznego dźwięku, ale podoba mi się pomysł, aby był całkowicie ukryty.
Korpus radia jest przykręcony do podłogi bagażnika. Metalowe śruby mocujące go służą również jako moje połączenie z masą do nadwozia pojazdu.
Głowica sterująca dobrze pasuje pod elementy sterowania klimatyzacją, nieco w prawo, aby zrobić miejsce dla "koła 4wd".
+12v jest duże (8ga), ale posłuży do podłączenia mojej lodówki ARB i panelu słonecznego zamontowanego na dachu, więc uniknę wszelkich strat napięcia, których mogę uniknąć.
Mam nadzieję, że to komuś pomoże, komentarze są oczywiście mile widziane, a zdjęcia anteny zamieszczę po jej ukończeniu.
Zdjęcia tutaj do instalacji: http://imgur.com/a/ZzPE8