Jeep Renegade Forum banner

Het vriest en de deur gaat niet dicht

Tags
frozen
18K views 16 replies 10 participants last post by  ManWithJoeName  
#1 ·
We hebben al lange tijd sneeuw en temperaturen onder de 0 graden C. Ik moest mijn auto verplaatsen, maar nu gaat mijn deur niet meer dicht. Het slot gaat niet in de vergrendeling. De auto toetert ook als ik het probeer. De vergrendel-/ontgrendelknoppen in de auto werken en ik kan de mechaniek in de auto horen bewegen.

Ik heb de auto nu naar binnen verplaatst om te ontdooien, maar wie heeft er een idee wat er mis zou kunnen zijn?

#2 ·
Hallo en welkom. De mijne deed hetzelfde. Een goede ontdooiing in een warme garage kan wonderen verrichten. Een beetje WD40 of een ander penetratiemiddel in het sluitmechanisme van de deur helpt meestal. Ik vind fabriekssmeermiddel goed, maar het wordt dik in de winter. Succes. Klinkt niet slecht.

#5 ·
Er kwam water in de slotmechaniek en bevroor tot ijs, waardoor de bewegende delen vastliepen.

JFS suggereert WD40 in uw deurslot te gebruiken, maar wees ervan bewust dat dit kan leiden tot het binnendringen van microdeeltjes vuil, wat na verloop van tijd kan leiden tot het vastlopen van uw sloten.

Ik gebruik WD40, maar ik spuit de sleutel er licht mee in en steek hem dan in het slot in plaats van het slot direct te weken.

Het is op dit punt een persoonlijke keuze en beide methoden zijn geldig.

#7 ·
Waar ik momenteel woon, in SW Texas, komt het zelden onder de 40* en als dat wel gebeurt, is het niet voor lang, dus ik hoef niet echt meer met ijs te maken te hebben. Af en toe wat ijsvorming, maar dat duurt een paar uur in de ochtend, misschien twee keer per seizoen. Maar vroeger, in mijn "sneeuwdagen" op Long Island, was het gebruikelijk om grafietpoeder te gebruiken als smeermiddel voor deursloten in de winter. Is dat product uit de gratie geraakt? Het gebruik van WD40 was beperkt tot de piepende scharnieren van de vliegendeur van het huis, het werd nooit gebruikt op voertuigen (tenzij men probeerde vastgeroeste wielmoeren los te krijgen of in een natte verdelerkap te spuiten), wapens, visgerei, enz. Zeker, WD40 zegt dat hun product geweldig is, Rogaine zegt ook dat je je haar terugkrijgt....

#13 ·
Dit hierin stoppen... Ik smeer de deuren, motorkap en achterklep afdichtingen in met siliconen om me voor te bereiden op de winter. Ik heb een keer gezien dat ijs aan een afdichting bleef plakken en deze scheurde. Duur en traumatisch. Voor bevroren sloten kan ik de oude Bic-aansteker-truc op een ingestoken sleutel niet meer gebruiken vanwege de fob.

#15 ·
We hebben al lange tijd sneeuw en temperaturen onder de 0 graden C. Ik moest mijn auto verplaatsen, maar nu gaat mijn deur niet dicht. Het slot gaat niet in. De auto toetert ook als ik het probeer. De vergrendel/ontgrendel knoppen in de auto werken en ik kan de mechaniek in de auto horen bewegen.

Ik heb de auto nu naar binnen verplaatst om te ontdooien, maar wie heeft er een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Heb je hem naar de dealer gebracht om het probleem te verhelpen?

#17 ·
Ik denk dat er hier eerder een draadje over was. Het is een probleem dat in verschillende Stellantis-voertuigen voorkomt. We wonen in Alaska en hebben ontdekt dat als we de jeep door de wasstraat halen op dagen dat het 's nachts in de enkele cijfers (Fahrenheit) komt, het de deursluiting bevriest. We hebben de aanraakgevoelige deurgrepen en hij ontgrendelt en laat ons de deur openen, maar als we proberen de deur te sluiten, vergrendelt hij niet. Soms kunnen we het aan het werk krijgen door de deurgreep open te houden terwijl we de deur dichtslaan, maar onze beste optie is om een föhn te pakken en deze een minuut lang direct op het deurslot te richten. Dat lost het meestal op. Ik sprak met de serviceafdeling van onze dealer en ze zeiden dat ze dit bij een paar verschillende FCA-voertuigen hebben gezien, en de oplossing is om de deursluiting in de deur te vervangen. Ik moet de mijne echt meenemen en laten vervangen.