Jeep Renegade Forum banner

Jeep Renegade Desert Hawk

37K views 26 replies 17 participants last post by  NickG0226  
#1 ·
De concepten voor de 2015 Easter Jeep Safari zijn onthuld, meer foto's via de onderstaande link.
De nieuwste toevoeging aan de Jeep-reeks, de Jeep Renegade, is de basis voor het Desert Hawk-conceptvoertuig en is uitgerust met een selectie van Mopar- en Jeep Performance Parts voor het ultieme woestijnavontuur.
Het Desert Tan-exterieur is voorzien van een Jeep Performance Parts-carrosseriedecoratie, een topografische motorkapdecoratie die de Fins and Things Moab-trail weergeeft, off-road rock rails en een skid plate kit. Ook aanwezig zijn de trekhaak en het dakrek van Mopar.
In het interieur is de Renegade Desert Hawk uitgerust met Mopar Katzkin-stoelbekleding, accenten in carrosseriekleur en Mopar-all-weather vloermatten.
De Renegade Desert Hawk wordt aangedreven door de 2,4-liter Tigershark-motor met MultiAir2, gekoppeld aan een negentraps automatische transmissie met Jeep Active Drive Low.
http://jpfreek.com/2015/03/19/ejs-concept-jeeps-first-look/
http://www.autoblog.com/2015/03/19/2015-jeep-easter-safari-concepts-moab-official/#image-5

Image

Image

#3 ·
De concepten voor de Easter Jeep Safari 2015 zijn onthuld, meer foto's via de link hieronder.

http://www.autoblog.com/2015/03/19/2015-jeep-easter-safari-concepts-moab-official/#image-5

Image

Image
Mensen - hebben jullie de "Mopar" trekhaak opgemerkt? De trekhaak op dit voertuig lijkt erbij te horen - en kan de hellingshoek niet beĂŻnvloeden. Het kan ook een vergissing zijn - en deze TH heeft eigenlijk gewoon de fabriekstrekhaak. Maar zo niet, dan laat het de mogelijkheid open om een Mopar trekhaak toe te voegen aan een 1.4L/6spd Sport of Latitude.

#4 ·
Mensen - hebben jullie de "Mopar" trekhaak opgemerkt? De trekhaak op dit voertuig lijkt erbij te horen - en kan de vertrekhoek niet beĂŻnvloeden. Het kan ook een vergissing zijn - en deze TH heeft eigenlijk gewoon de fabriekstrekhaak. Maar zo niet, dan laat het de mogelijkheid open om een Mopar trekhaak toe te voegen aan een 1.4L/6 versnellingen Sport of Latitude.
Ik vroeg me hetzelfde af toen ik die trekhaak zag. Waarom zou iemand $2.000,00 moeten uitgeven om vierwielaandrijving te krijgen, zodat je vervolgens een trekhaak kunt krijgen? Ik zou zeker nooit een auto met vierwielaandrijving gebruiken tijdens het trekken van een kleine aanhanger of met een fietsenrek in de trekhaak. Ik ben van plan om de details van de Mopar trekhaak te bekijken bij een lokale Jeep onderdelenafdeling zodra ze te bestellen zijn, wat misschien 6 maanden of langer duurt. Maar dat is oké, want ik ben van plan om minstens een jaar te wachten met kopen om de tijd te geven om eindelijk te beslissen om een glazen schuifdak naar Amerika te brengen.

#7 ·
Jeep Renegade Desert Hawk Concept met Mopar-onderdelen

Image

Jeep bracht dit Renegade Desert Hawk Concept naar de Easter Jeep Safari. Bekijk deze lijst met upgrades.

- Skid-plate kit
- Dakdrager
- Off-road rock rails
- Mopar's trekhaakontvanger
- Mopar Katzkin stoelhoezen
- Mopar all-weather vloermatten
- Carrosseriekleur (Desert Tan) bezel accenten
- Jeep Performance Parts carrosserie sticker
- Topografische motorkap sticker

Het is niet het gekste Jeep-concept dat wordt tentoongesteld, maar het is nog steeds een indrukwekkend voertuig.

Image

Image

Image

#14 ·
Je moet mijn gedachten wel gelezen hebben! Ik was net hun website aan het bekijken om precies dezelfde reden. Het enige nadeel hiervan is dat je de achteruitrijcamera niet meer zou kunnen zien. Of zou je dat wel kunnen met de offset versie? Stel voor/vraag of je die versie kunt photoshoppen (zie bijgevoegde foto). Zou interessant zijn om te zien of het een achterlicht zou blokkeren en of je je achteruitrijcamera nog zou kunnen gebruiken.

Oh, en het grote obstakel is het gewicht, het vereist minimaal 300 pond kogeldruk en ik geloof dat de Renegade is geclassificeerd op maximaal 200 pond kogeldruk. Mijn beoogde gebruik zou zijn voor een fietsenrek dat 2 fietsen kan dragen. Ik vraag me af of de Renegade het gewicht van de bandenhouder plus een fietsenrek en 2 fietsen zou kunnen dragen.

Attachments

#15 ·
300 pond... Ugh, dat had ik niet opgemerkt.
Dus dat idee is van de baan.

Ik dacht eraan om een Photoshop te maken van de offset, maar zoals je zei, zou het waarschijnlijk een van de achterlichten bedekken. Dus ofwel is het achterlicht bedekt of de achteruitrijcamera bedekt. Hoe dan ook, het is allemaal zinloos als het 300 pond trekgewicht min. is.
Image
Image

Edit: waar staat dat de Renegade is beoordeeld op 200 pond trekgewicht min?

TS

#17 ·
HĂ© Two Spirits FYI, ik heb net met de mensen van Truck Candy gesproken. De Tire Gate weegt ongeveer 90 pond. Tel ongeveer 40 op voor een reservewiel van volledige grootte. Ik vertelde hem dat ik een lichtgewicht fietsenrek voor 2 fietsen wilde aansluiten en dan 2 fietsen wilde vervoeren. Hij zei dat een trekhaak met een kogeldruk van 200 pond dit prima zou moeten aankunnen.

Ik ga een My Sky-versie bekijken zodra er een in de stad komt om te zien of de panelen in de tas onder de vloer van de kofferbak kunnen worden opgeborgen als er geen reservewiel onder de vloer zit.

En ook FYI, het is niet nodig om extra draden te trekken voor de kentekenplaat, want je sluit die gewoon aan op je trekhaakdraadaansluiting.

Tot slot FYI, je zou zeker niet meer uit de achteruitrijcamera kunnen zien als deze gecentreerd of verschoven is. En de verschoven camera mag geen achterlicht bedekken.

#19 ·
HĂ© Two Spirits FYI Ik sprak net met de mensen van Truck Candy. De Tire Gate weegt ongeveer 90 pond. Tel ongeveer 40 op voor een reservewiel van volledige grootte. Ik vertelde hem dat ik een lichtgewicht fietsenrek voor 2 fietsen wilde aansluiten en dan 2 fietsen wilde vervoeren. Hij zei dat een trekhaak met een kogeldruk van 200 pond dit prima zou moeten aankunnen.

Ik ga een My Sky-versie bekijken zodra er een in de stad komt om te zien of de panelen in de tas onder de kofferbakvloer kunnen worden opgeborgen als er geen reservewiel onder de vloer zit.

En ook ter informatie, het is niet nodig om extra draden te trekken voor het kenteken, want die sluit je gewoon aan op je trekhaakdraadaansluiting.

Tot slot FYI, je zou zeker niet meer uit de achteruitrijcamera kunnen zien als deze gecentreerd of verschoven is. En de verschoven camera mag geen achterlicht bedekken.
Als je iets in je aanhangerkabelboom steekt, wordt de waarschuwing voor je auto naast je uitgeschakeld. Dat is wat er bij mij gebeurde.

#20 ·
Dat is de fabrieksaanhangwagenkoppeling die ik op mijn TH heb gekregen. Ik sleep niet de hele tijd, maar ik moet wel tuinafval met mijn aanhanger naar de vuilstort brengen en ik ga brandhout halen. Het meeste dat ik met mijn Patriot heb getrokken, was ongeveer 3000 lbs voor slechts ongeveer 10 mijl en het werkte als een kampioen. Ik merkte wel dat stoppen een probleem was, maar ik gaf mezelf gewoon extra ruimte. Ik haal ongeveer 3 tot 5 koorden hout per jaar en ben met een aanhanger al door een paar leuke trails gegaan lol.

#22 ·
Ik heb veel verwijzingen gezien naar al deze vermeende Mopar-accessoires, maar ik heb ze niet gevonden via mopar.com. Die voorste skidplate op dit voertuig ziet er beter uit dan de standaard Trailhawk-voorplaat en bedekt de zichtbare uitlaat. Dat spreekt me echt aan. Waar kan men deze onderdelen vinden?

#23 ·
Ik heb veel verwijzingen gezien naar al deze vermeende Mopar-accessoires, maar ik heb ze niet gevonden via mopar.com. Die voorste skidplate op dit voertuig ziet er beter uit dan de standaard Trailhawk voorplaat en bedekt de zichtbare uitlaat. Dat spreekt me echt aan. Waar kan men deze onderdelen vinden?
Ik stel dezelfde vraag overal waar ik kan. Waar zijn de MOPAR "rock rails" die erg lijken op de Rocky Road-stukken en goed bij de voertuigen passen? Ze zijn op verschillende plaatsen genoemd, maar staan niet in de catalogus. Ik vind de skidplate op dit concept ook mooi en zou erin geĂŻnteresseerd zijn.