Jeep Renegade Forum banner

Brandstof schoon houden

4.1K views 4 replies 4 participants last post by  Nev  
#1 ·
Mijn 2015 Latitude werd niet geleverd met de rubberen brandstofvulbeschermer die sommige van de nieuwere modellen hebben. Ik heb de dop van een Windex-spuitbus (19,7 oz) gebruikt om dezelfde taak te vervullen als de rubberen afdekking. Ik weet zeker dat er andere producten zijn die dezelfde maat bus/dop gebruiken. Deze dop is de hele afgelopen winter gebruikt en met al het zout en de spray bleef de vulopening droog en schoon. Klik op de miniaturen om een grotere foto te zien.

Zoals je op de foto kunt zien, zit er wat vuil in het vulgebied, maar de brandstofvulling zelf is schoon.

Past perfect en het werkt geweldig.

#3 ·
Het brandstofsysteem is afgedicht en er is geen dop nodig. De rubberen dop is volgens mij in 2016 toegevoegd en wordt alleen gebruikt om vuil, vocht, enz. van de vulopening te houden. De dop van de Windex doet hetzelfde als de rubberen dop, behalve dat je de Windex-dop fysiek moet verwijderen. Ik heb gehoord dat het toevoegen van de rubberen dop aan een 2015 model vrij duur is. Mijn Ford Focus had ook geen afdekking.

#4 ·
Ik heb dit ongeveer een jaar geleden aan mijn 2015 toegevoegd. De schuimstukken worden samengedrukt om het op zijn plaats te houden. Met het "klittenband" kon ik het opnieuw positioneren voor de beste afdichting. Lijkt perfect te werken.

Attachments