Jeep Renegade Forum banner

Ponadwymiarowy filtr oleju do silnika 2.4L TigerShark

8.8K views 14 replies 8 participants last post by  randyr5  
#1 ·
Od dziesięcioleci badam alternatywne filtry oleju (o większej pojemności) do pojazdów, którymi jeżdżę. Wiem, że należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Oprócz kompatybilności gwintu i rozmiaru uszczelki, należy wziąć pod uwagę zawory obejściowe i przeciwzwrotne. Czy ktoś prowadził podobne badania?
 
#5 ·
Proszę zamieścić swoje ustalenia.
Nawigując dziś rano po Forum, znalazłem dyskusję z pytaniem o numery części OEM dla silnika 2.4L. Post nr 3 z 8 sierpnia 2015 r. zawierał długą listę alternatyw. Na tej liście brakuje AC Delco PF63. Według moich obliczeń pojemność jest o około 24% większa. Jak dotąd mój Latitude jest zadowolony. Na razie wygląda na to, że muszę dokonać obliczeń i dopasowań testowych.
 
#6 ·
Niepotrzebne. 2.4 używa tego samego filtra Wix co mój znacznie większy 6.0 LS2 V8.

Jeśli może obsłużyć filtrację dużego V8....może obsłużyć mały 4-cylindrowy.
Masz rację, w całym spektrum producentów specyfikacje są zasadniczo takie same. Szukam zwiększenia pojemności, aby przedłużyć żywotność silnika. Z mojego doświadczenia wynika, że 2.4L TigerShark pracuje ciężej niż silnik 6.0L LS. Zauważalnie przy włączonej klimatyzacji w codziennym ruchu i z dużą prędkością na autostradzie. Mogę sobie tylko wyobrazić, że Trail Hawk z niższym przełożeniem obraca się jeszcze wyżej.
Nigdy nie zachęcałbym nikogo do podejmowania działań w oparciu o cokolwiek, jeśli nie czuje się komfortowo z własnymi badaniami. Stwierdziłem, że trochę dodatkowego oleju nigdy nie zaszkodziło.

Z poważaniem,
 
#7 ·
Twój Jeep, Twoje zasady, ale nie widzę, jak większy filtr miałby w czymkolwiek pomóc. To nie tak, że większy będzie lepiej filtrował niż standardowy; filtr filtruje tylko olej, który przez niego przepływa, zgodnie z tym, co pozwala silnik. Duży czy mały, filtr wykonuje tę samą pracę: oczyszcza olej podczas jego przepływu. 0-20 to prawie woda, więc przepływa łatwo. Olej jest zmieniany wystarczająco często, że myśl o zatkaniu filtra jest nieistniejąca. "Większy jest lepszy" nie zawsze ma zastosowanie.

Ale Twój Jeep, Twoje zasady. Powodzenia w poszukiwaniach.
 
#8 ·
Twój Jeep, Twoje zasady, ale nie widzę, jak większy filtr miałby w czymkolwiek pomóc. To nie tak, że większy będzie lepiej filtrował niż standardowy; filtr filtruje tylko olej, który przez niego przechodzi, zgodnie z tym, co pozwala silnik. Duży czy mały, filtr wykonuje tę samą pracę: oczyszcza olej podczas jego przepływu. 0-20 to prawie woda, więc przepływa łatwo. Olej jest zmieniany na tyle często, że myśl o zatkaniu filtra nie istnieje. "Większy jest lepszy" nie zawsze ma zastosowanie.

Ale Twój Jeep, Twoje zasady. Powodzenia w poszukiwaniach.
Dziękuję za odpowiedź. Ta procedura nie jest praktyczna dla przeciętnego kierowcy. Większość warsztatów nie zainstaluje żadnej części, która nie jest zalecana przez producenta. Jednak jestem majsterkowiczem i nie jestem związany tymi ograniczeniami, a na dłuższą metę dobrze służy mojej rodzinie. Moja żona i ja jeździmy nowym pojazdem przez około 3 lata. Potem nasze dzieci i ich współmałżonkowie jeżdżą nimi przez kolejne 5 do 7 lat. Potem są one nadal wystarczająco niezawodne dla wnuków. Do tej pory były trzy wyjątki: mój Chevelle z 1969 roku; Camaro z 1969 roku, którym nadal jeździ mój syn; oraz Corvette z 1978 roku, którą teraz jeździ mój zięć. Jedną rzeczą, która łączy wszystkie te pojazdy, jest fakt, że ich oryginalne silniki pozostają nienaruszone. Proszę, pozwólcie mi podkreślić, że nie zachęcam nikogo do podejmowania jakichkolwiek działań, chyba że czują się komfortowo z własnymi badaniami.

Z poważaniem,
 
#9 ·
Przez dziesięciolecia badałem alternatywne filtry oleju (o większej pojemności) do pojazdów, którymi jeżdżę. Wiem, że należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Oprócz kompatybilności gwintu i rozmiaru uszczelki, należy wziąć pod uwagę zawory obejściowe i zawory zapobiegające spływaniu. Czy ktoś prowadził podobne badania?
Fram logo

2015-2021 Jeep Renegade Oil Filter - Fram XG10060
Kliknij, aby powiększyć

(Przeczytaj recenzje)
2015-2021 Jeep Renegade Filtr oleju - Fram XG10060
Sprawdź uwagi dotyczące dopasowania
Numer części: XG10060
Marka: Fram
Uwagi: Ultra Synthetic -- Filtr oleju obrotowego
 
#13 ·
W porządku, zrobiłem pierwszą wymianę oleju w moim 2.4 Trailhawk i uzyskałem informacje o tym, ile miejsca jest dostępne dla filtrów oleju o niestandardowych rozmiarach.

Po pierwsze, podkładka montażowa filtra oleju. Podkładka montażowa oleju jest dość nietypowa. Jest podniesiona w miejscu, gdzie znajduje się uszczelka, więc średnica uszczelki jest krytyczna. Tutaj widać, że średnica uszczelki musi wynosić około 64-70 mm.
Image

(Wiele innych samochodów ma płaskie powierzchnie uszczelniające filtra oleju, więc szeroki zakres średnic będzie działał.)

Następnie jest prześwit boczny. Tarcza znajduje się dość blisko boku filtra. Średnica może zwiększyć się co najwyżej o około ćwierć cala.
Image


Prześwit osłony podwozia. Od końca filtra do osłony podwozia jest około 3/4 cala.
Image


W ten sposób filtr może być tylko powiększony o około 1/4 cala średnicy i 1/2 cala długości. Rozmiar uszczelki musi pozostać taki sam. Non-Trailhawks mogą mieć więcej miejsca na dłuższe filtry.

Wow, ta osłona podwozia ma dużo śrub!
 

Attachments

#14 ·
Mój Cherokee Trailhawk z 2015 roku, 2.4L; Renegade Trailhawk z 2016 roku, 2.4L; Ram 1500 z 2018 roku, 5.7 Hemi; i mój Grand Cherokee Trailhawk z 2020 roku, 5.7 Hemi, wszystkie używają małego filtra, którego używa Renegade 2.4L.

WIX XP, 57899XP to filtr oleju (ulepszenie) tego samego rozmiaru, który jest używany w Grand Cherokee SRT, 6.4 Hemi i Trackhawk, 6.2 Hemi...
I pasuje idealnie do wszystkich moich pojazdów wymienionych powyżej.

... nawet w Renegade Trailhawk, którego sprzedałem w zeszłym roku. :D