Jeep Renegade Forum banner

Renegade oogbout gebruiken????

29K views 15 replies 12 participants last post by  1SG Bowden  
#1 ·
Het volgende is zoals ik het begrijp:
Aan de voorbumper (rechterhoek) van de Latitude zit een toegangsplug van 2" (ongeveer) die, wanneer verwijderd, een oogbout kan worden ingeschroefd. De meegeleverde oogbout wordt opgeborgen in de ruimte van het reservewiel. In de Latitude die ik reed, kon de oogbout nergens worden gevonden. Zag wel dat een kerel hem gebruikte om een kajak vast te zetten. Heb die post niet meer kunnen vinden. Het lijkt me niet dat een oogbout bedoeld is om als sleepoog te dienen, wat is het beoogde gebruik en is hij echt bij het voertuig inbegrepen?

Leg alsjeblieft uit wat ik hier beschrijf.

#2 ·
Het volgende is zoals ik het begrijp: Aan de voorbumper (rechterhoek) van de Latitude zit een toegangsplug van 2" (ongeveer) die, wanneer verwijderd, een oogbout kan worden ingeschroefd. De meegeleverde oogbout wordt opgeborgen in de ruimte van de reserveband. In de Latitude die ik reed, kon de oogbout nergens worden gevonden. Zag wel dat iemand hem gebruikte om een kajak vast te zetten. Heb dat bericht niet meer kunnen vinden. Het lijkt me niet dat een oogbout bedoeld is om als sleepoog te dienen, waar is hij voor bedoeld en is hij echt bij het voertuig inbegrepen? Leg alsjeblieft uit wat ik hier beschrijf.
Het is een sleepoog. Deze zijn op sommige plaatsen verplicht. Mijn MINI heeft zo'n plug aan de voor- en achterkant.

#3 ·
Het is een sleepoog, mijn Latitude kwam er niet mee, maar ik heb er een van de aftermarket geïnstalleerd, gewoon omdat ik het mooi vind. Van wat ik heb gehoord, zijn ze bedoeld om een voertuig over harde, vlakke oppervlakken te slepen, niet om je uit de modder te trekken, misschien heb ik het mis. Ze zijn verplicht op veel racecircuits, zodat auto's snel van de baan kunnen worden gehaald.

Attachments

#4 ·
Het is een trekhaak, mijn Latitude kwam er niet mee, maar ik heb er een aftermarket op geïnstalleerd, gewoon omdat ik het uiterlijk mooi vind. Van wat ik heb begrepen, zijn ze bedoeld om een voertuig over harde, vlakke oppervlakken te slepen, niet om je uit de modder te trekken, misschien heb ik het mis. Ze zijn verplicht op veel racecircuits, zodat auto's snel van de baan kunnen worden gehaald.
LOL - ziet eruit als een lipring voor de jeep - ik vind het leuk!

#8 ·
Er zijn twee punten waar de sleepoog kan worden bevestigd, één aan de voorkant en één aan de achterkant, aan de passagierskant van het voertuig. In Europa zijn ze verplicht.
Kan worden gebruikt om het voertuig op een dieplader te verplaatsen, zoals eerder door andere mensen is geschreven, maar ook om het voertuig te verplaatsen voor redding op de weg en ook om het over korte afstanden te slepen (maar in veel Europese landen mag je geen andere voertuigen slepen op snelwegen of hoofdwegen).
Om schadeclaims te voorkomen, schrijven fabrikanten meestal in hun handleidingen dat ze niet mogen worden gebruikt om iemand offroad te slepen, vast te zitten, ... maar meestal doen mensen het toch.

#11 ·
Hier zijn enkele foto's van mijn nieuwe sleepogen. Ik heb ze gekocht van een forumlid (Skylane765) op dit forum. Ik heb een beetje met hem gesproken. Echt een goede kerel. Zijn bedrijf maakt deze al een tijdje voor andere voertuigen en is net begonnen met het maken van deze voor onze Renegades. Hier zijn enkele foto's van de voor- en achterkant (langere bout) oogbout / sleepogen.

Attachments

#13 ·
Ziet er goed uit, geen vraag.

Zullen ze echter als herstelpunt werken als je ergens vastzit? Of zijn ze alleen handig om naar een sleepwagen met een vlakke laadvloer te trekken?

Ik denk gewoon, als ze er mooi uitzien, maar misschien niet meer dan een sleep naar een sleepwagen met een vlakke laadvloer kunnen houden, dan is een handvol "lelijke" exemplaren die steviger zijn, misschien wel fijn om te hebben voor de modder en de ellende waar ik mezelf zeker ooit in zal vastzetten, LOL :)

#14 ·
Ziet er goed uit, geen vraag.

Zullen ze echter werken als een herstelpunt als je ergens vastzit? Of zijn ze alleen handig om naar een sleepwagen met een vlakke laadvloer te worden getrokken?

Ik denk gewoon, als ze er mooi uitzien, maar ze misschien niet meer aankunnen dan een trek naar een sleepwagen met een vlakke laadvloer, dan is een handvol "lelijke" die steviger zijn misschien wel fijn om te hebben voor de modder en het gejank waar ik mezelf zeker uiteindelijk in zal vastzetten, LOL :)
Ik weet zeker dat je in bepaalde situaties kunt, ik bedoel, als het op een dieplader kan worden getrokken, als er een extreem probleem is, zou je het kunnen gebruiken.

#15 · (Edited)
Ik heb vandaag eindelijk een Renegade gezien met een reservewiel van volledige grootte af fabriek. Het belangrijkste verschil tussen die en die je van je onderdelenafdeling kunt krijgen, is dat de fabrieksversie wordt geleverd met een krik, een wielmoersleutel, een schroevendraaier, een trechter en een wielkeg, allemaal opgeborgen in een piepschuim doos die zich in een zwarte tas bevindt. Het is dezelfde krik die wordt geleverd met het reservewiel van volledige grootte. Terwijl degene die je van je onderdelenafdeling krijgt, een tas heeft voor de krik en de sleutel. Het ziet ernaar uit dat het behoorlijk zou rammelen in de kofferbak, omdat het geen piepschuim heeft om alles gescheiden te houden.

Dus ik ritste de kriktas open en opende toen het piepschuim om te zien wat er allemaal in zat. Interessant was dat er linksonder een ruimte was voor een sleepoog dat ontbrak. Wederom vraag ik me af wat de bezorgers met al die sleepogen doen. Ze laten ze zeker niet in de Renegades achter, heb nog geen enkel sleepoog in de Renegades gezien.

En sorry mensen, maar het systeem accepteert nog steeds mijn bijgevoegde foto's niet. Ik heb geprobeerd een foto van de open piepschuim krikdoos te plaatsen, zodat jullie allemaal kunnen zien dat er een ruimte is voor een sleepoog dat ontbreekt in de krikdoos.