Jeep Renegade Forum banner

Welke Uconnect Radio heb ik?

1 reading
2.5K views 20 replies 5 participants last post by  Marek K  
#1 ·
Hallo 🙋‍♂️ allemaal, weet iemand of heeft iemand een goed idee hoe ik erachter kan komen welke Uconnect Radio ik heb?

Ik kan geen identificatiemerken zoals namen of serienummers vinden op de hardware of in de software 🤔 die me dit zouden kunnen vertellen. De handleiding heb ik ook niet, moet verloren zijn gegaan of weggegooid door de vorige eigenaar.

Met een Google-zoekopdracht 🔍 van mijn merk, model en bouwjaar kon ik ook geen direct antwoord vinden.

- Jeep Renegade Trailhawk 4xe 2022, Europese markt

#2 ·
Een foto van uw toestel zou helpen. Met een van de menuschermen.

Hoe breed is het scherm, diagonaal gemeten (in inches! :D )? Of in cm, dan kunnen we het omrekenen. Mijn 2021 Uconnect 4C NAV heeft een 8,4" scherm:
Image

Onthoud dat hoewel jij en ik misschien dezelfde Uconnect-versie of hetzelfde model hebben, de functies een beetje verschillend zullen zijn tussen de verschillende regio's. Zo heeft de mijne bijvoorbeeld satellietradio - ik weet niet zeker of die van jou dat ook heeft.

#3 ·
Een foto van uw unit zou helpen. Met een van de menuschermen.

Hoe breed is het scherm, diagonaal gemeten (in inches! :D )? Of in cm, dan kunnen we het omrekenen. Mijn 2021 Uconnect 4C NAV heeft een 8,4" scherm:
View attachment 2396359694
Onthoud dat hoewel jij en ik misschien dezelfde Uconnect-versie of hetzelfde model hebben, de functies een beetje anders zullen zijn tussen de verschillende werelddelen. Zo heeft de mijne bijvoorbeeld satellietradio - niet zeker van de jouwe.
Hier zijn een paar foto's, had geen liniaal bij me, maar ik zou zeggen dat het dezelfde grootte is. Zal het anders morgen met een liniaal controleren.

Image
Image

#5 ·
Ik denk 🤔 dat ik dit ook op de Zwitserse Jeep-website ben tegengekomen, maar kon de Uconnect-modelnaam niet vinden. Op de Fiat aftersales website kun je handleidingen downloaden op basis van je serienummer en ik vond alleen deze opties. Heb je hier al van gehoord?

Ik wed dat je radio beter is, de mijne is vaak vervormd of speelt niets af. Ik luister voornamelijk naar mijn eigen muziek via CarPlay.

#6 ·
Hoi 🙋‍♂️ allemaal, weet iemand of heeft iemand een goed idee hoe ik erachter kan komen welke Uconnect Radio ik heb?

Ik kan geen identificatiemerken zoals namen of serienummers vinden op de hardware of in de software 🤔 die me dit zouden kunnen vertellen. De handleiding heb ik ook niet, moet verloren zijn gegaan of zijn weggegooid door de vorige eigenaar.

Met een Google-zoekopdracht 🔍 van mijn merk, model en bouwjaar kon ik ook geen direct antwoord vinden.

- Jeep Renegade Trailhawk 4xe 2022, Europese markt
Er zijn 3 verschillende radio's die beschikbaar waren in de Renegade, de 5", 7" en de 8.4" Ik weet dat we voor de US Market Renegade naar Jeep.com kunnen gaan en er is een eigenarenportaal waar we onze VIN kunnen registreren en het zal je alle informatie geven over je specifieke Renegade of andere Jeep-producten. Ik kon deze informatie vinden over de 2024-modellen, maar ik denk niet dat er veel is veranderd tussen de 2022-2024-modellen.

Cruise control • Lane Keeping Assist • Noodremsysteem • ParkView™ achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen • Automatische 2-zone airconditioning • Instrumentenpaneel met 10,25-inch digitale display • Uconnect® infotainment met 10" touchscreen, digitale radio (DAB) en Bluetooth® • Apple Carplay™ & Android Auto™ • Verwarmd, in hoogte en diepte verstelbaar lederen stuurwiel • Handmatig verstelbare, verwarmde stoffen stoelen • 16" lichtmetalen velgen SWISS ALTITUDE Extra/Afwijkend van RENEGADE • Uconnect® infotainment met 10" touchscreen, digitale radio (DAB), Bluetooth® en navigatiesysteem • Volledige LED-koplampen - dagrijverlichting, mistlampen en achterlichten in LED-technologie • SmartBeam™ grootlichtassistent • Dakrails • Automatisch dimmende binnenspiegel • 17" lichtmetalen velgen Swiss Pack • Adaptieve cruise control • Dodehoekassistent incl. detectie van achterste beweging • Parkeerassistent voor parallel en haaks in- en uitparkeren incl. parkeersensoren voor en achter • Elektrische ramen met OneTouch-functie • Keyless Enter-N-Go sleutelloos openen/vergrendelen van het voertuig/de ramen CHF 2’000 CHF 0.- Pack SKY • CommandView® panoramisch glazen schuifdak, elektrisch CHF 1’600 OVERLAND BLACK KITE Extra/Afwijkend van SUMMIT • Offroad-bumper met grotere hellingshoek • Cruise control • All-weather vloermatten • 17" lichtmetalen velgen Pack SKY • CommandView® panoramisch glazen schuifdak, elektrisch CHF 1’600 SUMMIT Extra/Afwijkend van SWISS ALTITUDE • Verwarmde lederen stoelen • Bestuurdersstoel met 8-voudige elektrische stoelverstelling • Achterbankleuning met doorvoervak neerklapbaar in de verhouding 40/20/40 • 18" lichtmetalen velgen • Zwart dak Pack SKY • CommandView® panoramisch glazen schuifdak, elektrisch CHF 1’600 TRAILHAWK Extra/Afwijkend van OVERLAND BLACK KITE • Selec-Terrain® assistentiesysteem Trailhawk met Rock- en Sportmodus • Bodembescherming (versterkte bodembekleding voor tank, voorwielophanging, versnellingsbak) • Motorkapsticker Zwart • Trekhaak • Reservewiel 17" • Zwart dak Pack SKY • CommandView® panoramisch glazen schuifdak, elektrisc

#9 ·
Er zijn 3 verschillende radio's die beschikbaar waren in de Renegade, de 5", 7" en de 8.4". Ik weet dat we voor de Amerikaanse markt Renegade naar Jeep.com kunnen gaan en dat er een eigenarenportaal is waar we onze VIN kunnen registreren en dat geeft je alle informatie over je specifieke Renegade of andere Jeep-producten. Ik kon deze informatie vinden over de 2024-modellen, maar ik denk niet dat er zoveel veranderd is tussen de 2022-2024-modellen

Cruise control • Lane Keeping Assist • Noodremsysteem • ParkView™ achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen • Automatische 2-zone airconditioning • Instrumentenpaneel met 10,25-inch digitale display • Uconnect® Infotainment met 10"- touchscreen, digitale radio (DAB) en Bluetooth® • Apple Carplay™ & Android Auto™ • Verwarmd, in hoogte en diepte verstelbaar lederen stuurwiel • Handmatig verstelbare, verwarmde stoffen stoelen • 16" aluminium velgen SWISS ALTITUDE Extra/Afwijkend van RENEGADE • Uconnect® Infotainment met 10"- touchscreen, digitale radio (DAB), Bluetooth® en navigatiesysteem • Volledige LED-koplampen - dagrijverlichting, mistlampen en achterlichten in LED-technologie • SmartBeam™ grootlichtassistent • Dakrails • Automatisch dimmende binnenspiegel • 17" aluminium velgen Swiss Pack • Adaptieve cruise control • Dodehoekassistent incl. detectie van achterste beweging • Parkeerassistent voor parallel en haaks parkeren incl. parkeersensoren voor en achter • Elektrische ramen met OneTouch-functie • Keyless Enter-N-Go sleutelloos openen/vergrendelen van het voertuig/de ramen CHF 2’000 CHF 0.- Pack SKY • CommandView® PanoramaGlasschuifdak, elektrisch CHF 1’600 OVERLAND BLACK KITE Extra/Afwijkend van SUMMIT • Offroad-bumper met grotere hellingshoek • Cruise control • All-weather vloermatten • 17" aluminium velgen Pack SKY • CommandView® PanoramaGlasschuifdak, elektrisch CHF 1’600 SUMMIT Extra/Afwijkend van SWISS ALTITUDE • Verwarmde lederen stoelen • Bestuurdersstoel met 8-voudige elektrische stoelverstelling • Achterbankleuning met doorlaadvak neerklapbaar in de verhouding 40/20/40 • 18" aluminium velgen • Zwart dak Pack SKY • CommandView® PanoramaGlasschuifdak, elektrisch CHF 1’600 TRAILHAWK Extra/Afwijkend van OVERLAND BLACK KITE • Selec-Terrain® assistentiesysteem Trailhawk met Rock- en Sportmodus • Bodembescherming (versterkte bodembekleding voor tank, voorwielophanging, versnellingsbak) • Motorkapsticker Zwart • Trekhaak • Reservewiel 17" • Zwart dak Pack SKY • CommandView® PanoramaGlasschuifdak, elektrisc
Wow, waar heb je dit vandaan?

#7 ·
Heeft u hier iets van gehoord?
Zoals ik al zei, uw specifieke radio voor de Europese markt zal iets anders zijn dan de onze, en het is niet verrassend dat de exacte benamingen ook anders zijn.

U heeft zeker een 8,4" scherm. En ik zie dat u DAB en navigatie heeft, dus ik durf te wedden dat u de Uconnect 8.4 Nav DAB heeft. Niet waar?

Ik wed dat uw radio beter is, de mijne is vaak vervormd of speelt niets af.
Geen reden waarom onze radio's beter zouden zijn dan de uwe. Misschien heeft u een antenneprobleem...?

Ik weet dat we voor de Amerikaanse markt Renegade naar Jeep.com kunnen gaan en dat er een eigenarenportaal is waar we onze VIN kunnen registreren en waar je alle informatie krijgt over je specifieke Renegade of andere Jeep-producten.
Interessant dat de lijst in het Duits is...

Ja, dat wilde ik voorstellen, maar ik wist niet zeker of Jeeps voor de Europese markt in die database zouden worden opgenomen. Maar het proberen waard; u kunt daar ook de originele raamsticker (met alle standaard en optionele functies van uw specifieke voertuig) en de gebruikershandleiding downloaden.

De website is Officiële Mopar-site | Dashboard voor voertuigeigenaren. Maar je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om daar te komen...

#11 ·
Zoals ik al zei, uw specifieke radio voor de Europese markt zal iets anders zijn dan de onze, en het is niet verwonderlijk dat de exacte benamingen ook anders zijn.

U heeft absoluut een 8,4-inch scherm. En ik zie dat u DAB en navigatie heeft, dus ik durf te wedden dat u de Uconnect 8.4 Nav DAB heeft. Niet waar?

Er is geen reden waarom onze radio's beter zouden zijn dan die van u. Misschien heeft u een antenneprobleem...?

Interessant dat de lijst in het Duits staat...

Ja, dat wilde ik voorstellen, maar ik wist niet zeker of Jeeps voor de Europese markt in die database zouden worden opgenomen. Maar het proberen waard; u kunt daar ook de originele raamsticker (met alle standaard- en optionele functies van uw specifieke voertuig) en de gebruikershandleiding downloaden.

De website is Officiële Mopar-site | Owner Vehicle Dashboard. Maar u heeft een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om daar te komen...
Bedankt voor de link @Marek K, het is grappig dat ik van deze website afwist en er nooit in kon komen omdat er stond dat mijn e-mail een ongeldig account was, maar ik kon er ook geen nieuwe aanmaken omdat er stond dat mijn e-mailadres al geregistreerd was.

Dit gebeurde ook op de Europese versie.

Ik probeerde een account aan te maken met een ander e-mailadres en hetzelfde gebeurde. Ik denk dat de twee sites op de een of andere manier met elkaar verbonden zijn en dat hun systeem een soort conflict had met mijn e-mailadres.

Ik heb ze hierover per e-mail gecontacteerd en ze hebben nooit gereageerd, er stond ook geen telefoonnummer vermeld.

Ik heb net geprobeerd in te loggen door mijn wachtwoord te resetten en het werkte, ook al had ik dit al eerder geprobeerd. Kan ook inloggen op de Europese website.

Dit heeft mijn dag gemaakt 🥳🥳🥳, ik denk dat ze dit wel opgelost moeten hebben en het me niet verteld hebben, want toen ik probeerde in te loggen met mijn inloggegevens van de Amerikaanse site op de Euro-versie, werd ik gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken voor de Euro-versie, maar mocht mijn e-mailadres behouden.

Wat ook raar is, is dat de foto op de Amerikaanse Mopar-site voor mijn auto ook een Jeep Limted is, net als in de Europese Jeep-app, maar het noemt het Trailhawk.

#14 ·
Nee, kan dat nergens vinden, ik denk dat ik het opgeef
Welnu, als het voor u "werkte" om op de website te komen die ik linkte, heeft u dan geprobeerd uw VIN in te voeren?

We kunnen niet eens accessoires of reserveonderdelen bestellen bij de fabrikant zonder eerst via de dealer te gaan
Er zijn tenminste enkele aftermarket-onderdelenmakers. Vorig jaar raakte mijn Trailhawk in een, uh, meningsverschil met een boomstam op een smal pad. De linkerbuitendeur kreeg een deuk (schade is zeer goed gerepareerd door een "korting" autoschadeherstelbedrijf (Maaco). Maar de deurlijst raakte ook bekrast:
Image

Ik vond de lijst op Ebay, denk ik. Het was aftermarket, gemaakt in China; een fractie van de OEM-prijs. Maar de kwaliteit is niet te onderscheiden van OEM, en hij werd geleverd met alle juiste clips.

En er zijn veel Jeep-dealers, tenminste in de VS, die OEM-onderdelen aanbieden voor aanzienlijk minder dan de catalogusprijs. Zo'n 20% minder of zo. En Jeep-dealers zijn niet de enige dealers die dat doen...

#15 ·
Nou, als het voor u "werkte" om op de website te komen die ik linkte, heeft u dan geprobeerd uw VIN in te voeren?

Er zijn tenminste enkele aftermarket fabrikanten van reserveonderdelen. Vorig jaar kwam mijn Trailhawk in een, uh, onenigheid met een boomstam op een smal pad. De linkerdeur achter kreeg een deuk (schade is zeer goed gerepareerd door een "korting" carrosseriebedrijf (Maaco). Maar de deurlijst kreeg ook krassen:
View attachment 2396359723
Ik vond de lijst op Ebay, denk ik. Het was aftermarket, gemaakt in China; een fractie van de OEM-prijs. Maar de kwaliteit is niet te onderscheiden van OEM, en hij werd geleverd met alle juiste clips.

En er zijn veel Jeep-dealers, tenminste in de VS, die OEM-onderdelen aanbieden voor aanzienlijk minder dan de catalogusprijs. Zo'n 20% minder of zo. En Jeep-dealers zijn niet de enige dealers die dat doen...
Ik heb geprobeerd de VIN in te voeren en veel nuttige informatie gevonden 🤩, best goed dat we geen VIN-opzoeking hebben op Mopar EU die ik kon vinden. Kon nog steeds niet vinden welke Uconnect ik had. Ik denk dat de veiligste optie is om de dealer te vragen als ik het ooit echt moet weten.

Over de foto, ik ben verward, is dit na reparaties, ik kan de kras nog steeds zien. 🤔

#19 ·
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Uconnect Radio. Ik vond de modelinfo in het instellingenmenu op het scherm - zoek naar iets als "Systeeminformatie" of "Over". Als dat er niet is, neem dan contact op met een dealer met uw VIN. Ze zouden de details voor u moeten kunnen opzoeken.
Nee, ik kan niets vinden, en ik beschouw mezelf als behoorlijk technisch onderlegd, niet mijn eerste Rodeo ;).

Als je de kans zou hebben om een foto te sturen van waar "Systeeminformatie" op je Uconnect staat, zou ik zeker weten of ik die optie wel of niet heb.