Jeep Renegade Forum banner

Uszczelki głowicy 1.3T

5.3K views 70 replies 5 participants last post by  Dodgetracker  
#1 ·
Mam mojego Jeepa Renegade Trailhawk z 2020 roku w serwisie od października. To już prawie 3 miesiące bez mojego pojazdu. Pompa wodna uległa awarii, powodując przegrzanie. W konsekwencji uszczelka głowicy uległa uszkodzeniu. Czekają na głowicę cylindrów, która jest niedostępna. Nie mogę uwierzyć, ile części trafia na krajowe zamówienia zaległe dla tego Jeepa. To mój pierwszy produkt Jeep i podoba mi się, ale to jest śmieszne.
 
#3 ·
Przykro mi to słyszeć, mam Trailhawk 2021 z tym samym silnikiem.

Wygląda na to, że przepalenie uszczelki pod głowicą nie zniszczyłoby samej głowicy...

Widzę, że głowica jest niedostępna w wielu źródłach. Ale ci faceci mają ją w magazynie za 408 $... 68708207AA - Oryginalna głowica Mopar

Wygląda na całkiem niezłą cenę...
Poinformuję o tym dealera. Dziękuję.
 
#7 ·
Obsługa klienta w USA<uscustomercare@cac.stellantis.com>
Sprawa 91398529 - LPL09722 - 2020 JEEP RENEGADE TRAILHAWK 4X4

Dziękujemy za umożliwienie Obsłudze Klienta Jeep zajęcia się Państwa zapytaniem. Naszym głównym celem jest Państwa satysfakcja.

Dotyczy to sprawy 91398529.

Chcę poinformować, że zespół ds. części wciąż pracuje nad przyspieszeniem dostawy części dla Państwa. Przekażę Państwu więcej aktualizacji za kilka dni.

Z poważaniem,

Elizabeth | 844-827-1926 wew. 5140895.

Zarządzanie sprawami Stellantis.
 
#12 ·
Nadal brak głowicy cylindrów. Obsługa klienta FCA wciąż powtarza: "Chcę poinformować, że zespół ds. części wciąż pracuje nad przyspieszeniem dostawy części dla Ciebie. Przekażę Ci więcej aktualizacji za kilka dni". Doradca serwisowy wciąż mnie informuje, ale to wciąż to samo. Jak to możliwe, że tak wiele części do tych pojazdów jest w krajowym zamówieniu zaległym bez podania przewidywanego terminu dostawy?
 
#20 ·
Nadal brak rozwiązania.
Wow. Czy dzwoniłeś do obsługi klienta - Elizabeth pod numerem 844-827-1926 wew. 5140895?

I przynajmniej ten jeden dealer Jeepa nadal ma dostępną głowicę cylindrów:

68708207AA - Mopar Parts Giant

Kosztuje 2225,15 $, co bardziej odpowiada temu, czego bym oczekiwał. Nie jestem pewien, dlaczego wcześniej widziałem 408 $... Może to była tylko uszczelka.

Czy Twój dealer nie może dokonać transferu z dealera do dealera...?
 
#23 ·
Właśnie dostałem telefon, że Jeep upoważnia dealera do zakupu głowicy cylindrów od innego dealera za dodatkową opłatą. Trzymam kciuki.
Miło to słyszeć. Z tego, co rozumiem, to powszechna procedura wśród dealerów. Zastanawiam się, dlaczego nie było to tak powszechne tutaj...?

Jaki dodatkowy koszt? Czy Twój dealer jest obciążany ceną detaliczną??

A ponieważ mój Traihawk ma ten sam silnik, ale rok nowszy... Jakieś informacje, dlaczego Twoja pompa wodna tak szybko zawiodła?

Dlaczego uszkodzona uszczelka głowicy zniszczyła samą głowicę?

I czy nie dostałeś ostrzeżenia o wysokiej temperaturze silnika...?
 
#24 ·
Brak wyjaśnienia dotyczącego awarii. Przegrzanie na pewno wypaczyło głowicę. Nie byłem pewien, dlaczego nie mogli jej frezować, ale informacje nie były zbyt pomocne. Osobiście uważam, że gdyby diagnoza została postawiona prawidłowo w pierwszej kolejności, nie doprowadziłoby to do uszkodzenia uszczelki głowicy/głowicy cylindrów.

W obu przypadkach zapaliła się kontrolka na desce rozdzielczej informująca mnie, że pojazd się przegrzewa i przeszedł w tryb awaryjny.
 
#25 ·
Właśnie rozmawiałem z byłym technikiem VW w zaufanym niezależnym warsztacie, do którego teraz zabieram wszystkie nasze pojazdy (z wyjątkiem gwarancji lub akcji serwisowych).

Powiedział, że w przeciwieństwie do tego, co myślałem, dealerzy są bardzo niechętni do przeprowadzania transferów części od innych dealerów. Z pewnością nie udzielają rabatów za to.

To by wyjaśniało, dlaczego tak trudno było zmusić dealera w przypadku danebergman do zdobycia głowicy cylindrów od innego dealera... Dopóki najwyraźniej Jeep ich do tego nie zmusił (i prawdopodobnie zapłacił premię)...
 
#29 ·
Nadal brak głowicy cylindrów. FCA po prostu mówi, że zespół części nad tym pracuje, bez podania ETA. Osoba pisząca zgłoszenie serwisowe mnie informuje, ale to zawsze ta sama historia. Jak to możliwe, że tak wiele części jest w krajowym zamówieniu zaległym?
Jedynym powodem, dla którego cokolwiek osiągnąłem, jest to, że osoba pisząca zgłoszenie serwisowe wywarła presję na lokalnego przedstawiciela serwisu Jeep. Przedstawiciel w końcu zezwolił na pokrycie dodatkowych kosztów. Co najmniej 9 głowic cylindrów było w krajowym zamówieniu zaległym. FCA (Jeep Cares) w żaden sposób nie pomogło.
 
#32 ·
Tak. Brak opcji na rynku wtórnym dla filtra oleju. Tylko MOPAR.
Cóż, jest to za 5,28 $ -- jeśli mu ufasz: Amazon.com: ECOGARD X11834 Premium Spin-On Engine Oil Filter for Synthetic Oil Fits Jeep Renegade 1.3L 2019-2021 | Fiat 500X 1.3L 2019-2020 : Automotive

Ale jest to za 26,26 $...

Filtry Mopar od dealerów są wyceniane na 16,65 $, ale są dostępne za mniej -- np. 11,90 $: Wyniki wyszukiwania | My Mopar Parts

Jestem gotów zapłacić tę cenę.

Przynajmniej filtry powietrza są dostępne.
Tak. Kiedyś były szalenie drogie i dostępne tylko od Jeepa (te wymienne); do tego stopnia, że ​​zamawiałem w wielu egzemplarzach z Wielkiej Brytanii.

Ale teraz wydają się być tańsze -- lista 25,00 $, dostępna za 17,85 $: 2019-2025 MOPAR Air Filter 68377763AA | My Mopar Parts

Mogę z tym żyć.
 
#33 ·
Cóż, dealer poinformował mnie o następujących kwestiach.- "Moparparts anulowało zamówienie, nie informując nas o tym. Zostało ono ponownie zamówione i mamy nowy numer śledzenia, a przesyłka nadchodzi z Sherwood CA i ma dotrzeć do sklepu Dodge, miejmy nadzieję, do piątku..." "Mój doradca ds. części musiał do nich zadzwonić, ponieważ śledził przesyłkę, aby była tu wcześniej, a oni powiedzieli, że to błąd urzędniczy." Jeep/FCA naprawdę musi się ogarnąć.
 
#35 ·
Dealer wcześniej powiedział, że naprawa zostanie zakończona do końca tego tygodnia.
Dzisiejsza aktualizacja brzmiała: "nowa głowica cylindrów nie została dostarczona z zamontowanymi kołkami i nowymi śrubami głowicy. Zostały zamówione kilka dni temu i mają dotrzeć w nadchodzący wtorek."
 
#36 · (Edited)
new cylinder head did not come with the dowels installed and new head bolts.
Cóż, przynajmniej nowa głowica jest na miejscu.

O ile dealer nie sprzeda jej komuś innemu w międzyczasie...

Nawiasem mówiąc, w zeszłym tygodniu odbyłem miłą rozmowę z gościem od części w moim salonie Jeepa. Powiedział, że wszystko zależy od kierowników części w różnych salonach i osobistych relacji, jakie mają ze sobą, co do tego, czy dokonają transferu między dealerami.

Szczególnie trudne, jeśli części brakuje...
 
#40 ·
Nadal nie mam mojego Renegade z powrotem. Skontaktowałem się ponownie z dealerem i Jeepcares. Czekam na aktualizację. Ostatnia aktualizacja, jaką mam, była 7. Cóż.
Cóż, śruby głowicy (10 sztuk?) są dostępne za 7,25 USD za sztukę: 2019-2023 Mopar Cylinder Head Bolt 68440264AA | My Mopar Parts

A kołki ustalające (nie wiem ile) kosztują 0,26 USD za sztukę: 2019-2025 Mopar Dowel Pin 68297478AA | My Mopar Parts

Byłbym skuszony, żeby po prostu zamówić je samemu i uroczyście wręczyć je dealerowi...

Och, i głowica cylindrów wydaje się być teraz również dostępna... 2019-2024 Mopar Cylinder Head 68708207AA | My Mopar Parts
 
#43 ·
Śledzenie pokazuje, że kołki dotrą 19. Musiałem poprosić o wymianę świec zapłonowych. Gwarancja ich nie obejmuje, ale doradca serwisowy powiedział, że sprzeda mi je po kosztach. Więc wyjęliby moje świece z oryginalnej głowicy i przenieśli je do nowej głowicy. Zajmuje to mniej czasu, aby wziąć nowy zestaw świec i je zainstalować. Wiem, że gdybym nie zapytał, użyłby moich ponownie...
 
#45 ·
Musiałem zażądać, aby wymienili świece zapłonowe.
Dlaczego?

I nie rozumiem... Czy sprzedali ci nowe świece zapłonowe (po kosztach), czy też wyjęli stare, aby je włożyć z powrotem? Jeśli stare, to dlaczego musiałeś je wymienić?

Uwaga:
Zastępuje: 68476394AA, 68515958AA, 68588555AA
Tak... Zastanawiam się, czy to oznacza nowych dostawców. Zazwyczaj, gdy części są modyfikowane (przynajmniej w Volkswagenie), po prostu dodają nowy sufiks na końcu...
 
#46 ·
Dlaczego?

I nie rozumiem... Czy sprzedali ci nowe świece zapłonowe (po kosztach), czy wyjęli stare, żeby je włożyć z powrotem? Jeśli stare, to dlaczego musiałeś je wymienić?



Tak... Zastanawiam się, czy to oznacza nowych dostawców. Zazwyczaj, gdy części są modyfikowane (przynajmniej w Volkswagenie), po prostu dodają nowy sufiks na końcu...
Chciałem nowe świece zapłonowe. Przy prawie 60 000 milach uważam, że nie ma sensu ich nie wymieniać.
Instalacja nowego zestawu zajmuje mniej pracy niż zamiana ich z mojej oryginalnej głowicy cylindrów. Plus z problemem, jakim było uszkodzenie uszczelki głowicy, kto wie, w jakim stanie były świece.
To tylko ja. Gdybym sam wykonywał tę pracę, nigdy bym nie zainstalował ponownie używanych świec.
 
#50 · (Edited)
Więc musiałem wpaść do dealera, żeby wymienić samochód zastępczy. Sprawdziłem Renegade'a, kiedy tam byłem. Bardzo zaniepokoił mnie rdzawy nalot na ściankach cylindrów, ponieważ samochód stał na zewnątrz z zdjętą głowicą cylindrów.

Mój doradca serwisowy oddzwonił do mnie i zapewnił, że rdza na ściankach cylindrów zostanie usunięta. Zamierzają go dokładnie wyczyścić po zakończeniu pracy.

Zapytałem również o gwarancję na samą naprawę. Twierdził, że jest to 2-letnia/bez limitu kilometrów gwarancja. Jeśli uszczelka głowicy znowu by się przepaliła lub doszłoby do katastrofalnej awarii silnika, byłbym objęty gwarancją. Bardzo chciałbym to zobaczyć na piśmie. Poczułem się trochę lepiej po rozmowie.
 
#51 ·
Musiałem więc wpaść do dealera, żeby wymienić samochód zastępczy. Sprawdziłem Renegade'a, kiedy tam byłem [...] rdza na ścianach cylindrów, ponieważ został na zewnątrz z zdjętą głowicą cylindrów.
Ojej. To był Twój Renegade po tym wszystkim? o_O

Nie spodziewam się, że będą go wciągać do środka każdej nocy przez cały ten czas. Ale oczekiwałbym jakiejś minimalnej ochrony przed warunkami atmosferycznymi...

Widzę niebieski plastik na oknie pasażera. Co się z tym dzieje?

Powodzenia! Przynajmniej masz gwarancję!

Och, czekaj...
 
#56 ·
Uszczelka głowicy na tym zdjęciu wydaje się nienaruszona. Bardziej kłopotliwe jest to, że wciąż znajduje się na bloku, jakby technik nie usunął jej, aby ją sprawdzić lub przetestować blok pod kątem prostoliniowości (płaskości). Technik mógł ją ponownie zainstalować po sprawdzeniu, ale to mało prawdopodobne.

Jesteś w kropce bez łatwych rozwiązań. Pozwól im robić, co zamierzają robić, a potem idź dalej. Masz zły salon samochodowy i prawdopodobnie złego technika, sądząc po stylu pracy w chlewie. Możesz też mieć silnik o słabej kontroli jakości. Zdarza się. Przykro mi, że branża motoryzacyjna tak bardzo podupadła.
 
#57 ·
Uszczelka głowicy nie wydaje się być przepalona na tym zdjęciu. Bardziej niepokojące jest to, że wciąż znajduje się na bloku, tak jakby technik nie usunął jej, aby ją sprawdzić lub przetestować blok pod kątem prostoliniowości (płaskości). Technik mógł ją ponownie zainstalować po sprawdzeniu, ale to mało prawdopodobne.

Jesteś w kropce bez łatwych rozwiązań. Pozwól im robić, co zamierzają robić, a potem idź dalej. Masz zły salon samochodowy i prawdopodobnie złego technika, sądząc po stylu pracy w chlewie. Możesz też mieć silnik o słabej kontroli jakości. Zdarza się. Przykro mi, że branża motoryzacyjna tak bardzo podupadła.
Całkowicie się zgadzam i od początku czułem, że problem został źle zdiagnozowany.
 
#61 ·
To było 19 marca... :rolleyes:
Tak, kto wie. Jeep Cares zadzwoniło dzisiaj z pytaniem, czy słyszałem od dealera. Dałem jej znać, że nie. Jedyne, co mogła powiedzieć, to to, że powiedzieli, że zostanie to zrobione do końca zeszłego tygodnia i skontaktuje się z dealerem..... Co mogę powiedzieć? To po prostu ciągły ból głowy.