Jeep Renegade Forum banner

1.4L Multi-air i 6-biegowa jezdność

36K views 31 replies 17 participants last post by  FiatPower  
#1 ·
Wiem, że ten temat był tu i ówdzie poruszany między wątkami, chciałem uzyskać coś bardziej konkretnego. Wolę manualną skrzynię biegów, a ponieważ wybór jest ograniczony (bardzo, bardzo ograniczony) do 1.4L w NA z 6 biegami. Byłem ciekaw, co wszyscy myślą o prowadzeniu czegoś o takich rozmiarach i wadze z tak małym silnikiem. Nie szukam (ani nie oczekuję mocy BMW X6), ale chciałbym, żeby nie był zbytnio osłabiony. Zdaję sobie sprawę, że może to być subiektywne, ale myślę, że wszyscy wiedzą, co mam na myśli, ponieważ dość często jeżdżę przez wzgórza i nieco górzyste drogi. Obecnie jeżdżę Focusem z 2012 roku z (2.0L bez turbo) generującym 160 KM/146 momentu obrotowego, a samochód waży około 3000 funtów. i samochód jest dla mnie całkowicie odpowiedni. Ktoś ma jakieś uwagi?
 
#2 ·
Obecnie mam Escape (~1400 kg) z 5-biegową manualną skrzynią biegów i silnikiem 2..3L (153 KM). Jest wystarczający, ale również lekko holuję i nie jestem pewien, czy mały silnik turbo da radę.

Naprawdę żałuję, że manualna skrzynia biegów nie była dostępna z wolnossącym silnikiem 2.4.
 
#29 ·
Obecnie mam Escape (~1400 kg) z 5-biegową manualną skrzynią biegów i 2,3 l (153 KM). Jest to wystarczające, ale również holuję lekkie ładunki i nie jestem pewien, czy mały silnik z turbodoładowaniem da radę.

Naprawdę żałuję, że manualna skrzynia biegów nie jest dostępna z wolnossącym 2.4,
Jest, nazywa się Jeep Compass, w zasadzie to samo podwozie. Osobiście zawsze uważałem, że 1.4T to o wiele lepszy silnik niż Tigershark.
 
#3 ·
Mam silnik turbo w moim Abarth i jest okropny, jeśli chodzi o płynny zakres mocy. Ma paskudne zawahanie przy 3000 obr./min przy średnim i mocnym przyspieszaniu oraz opóźnienie od zatrzymania. Nie znosi też upałów. ECU szybko obcina moc w miesiącach letnich. Fiat używa również tanich sprężynowych zacisków do mocowania elastycznych rur do twardych rur na przewodach intercoolera. Można skręcać i przesuwać rury w i na zewnątrz. Miałem dwa wycieki w moim, zanim przeszedłem na pojedynczą chłodnicę. Z przyjemnością zdobędę silnik Tiger Shark.
 
#4 ·
Mam silnik turbo w moim Abarth i jest okropny, jeśli chodzi o płynne pasmo mocy. Ma paskudne zawahanie przy 3000 obr./min przy średnim do mocnym przyspieszaniu i opóźnienie od zatrzymania. Nienawidzi też upału. ECU szybko obcina moc w miesiącach letnich. Fiat używa również tanich sprężynowych zacisków do mocowania elastycznego przewodu do twardej rury na rurach intercoolera. Można skręcać i przesuwać w i na zewnątrz rury. Miałem dwa wycieki w moim, zanim przeszedłem na pojedynczą chłodnicę. Z przyjemnością dostanę silnik Tiger Shark.
Z którego roku masz Abartha? Brałeś go kiedyś na aktualizację ECU?
 
#8 ·
Mój tata powiedział, że jeśli kupię Renegade w przyszłym roku, to żebym nie brała silnika 1.4L. Czy zaoferują wszystkie poziomy wyposażenia z większym silnikiem (silnik Tiger Shark)?
Jessica08, arkusz dostępności funkcji mówi, że silnik 2.4L jest standardem w wersjach Limited i TrailHawk oraz opcją we wszystkich innych poziomach wyposażenia. Jesteś jednak związany z 9-biegową skrzynią biegów z tym silnikiem.
 
#18 ·
Zawahanie jest spowodowane głównie nieprawidłowym ustawieniem obciążenia wstępnego w fabryce. 1.4T do późnych modeli 2013/nowych 2014 był ustawiony na 0 mm do 0,05 mm. Nowe turbosprężarki są ustawione na 10 mm. Zmieniłem swój w Darcie i nie ma już wahania.

Wątek na 60+ stronach na forum Dodge Dart na temat regulacji.

http://www.dodge-dart.org/forum/tork-motorsports/19932-low-boost-fix-confirmed.html

Scott
 
#19 ·
Silnik 1.4 Turbo Multiair jest używany w wielu samochodach Fiat/Alfa/Lancia/Chrysler w Europie. Jeździłem nim w kilku Alfach... był/jest niezwykle płynny i mocny, a jazda nim, zwłaszcza ze skrzynią biegów TCT, była zachwycająca. Oczywiście wersja na Amerykę Północną będzie nieco inna. Sugeruję, abyś faktycznie poszedł i odbył jazdę próbną przed zakupem.

Jeśli używasz swojego Renegade do pracy w terenie, możesz potrzebować nieco więcej mocy. Ale musisz spojrzeć na wartości momentu obrotowego i kiedy maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy jakich obrotach... Jeśli używasz go do dojazdów do pracy, to nie widzę powodu, dla którego potrzebujesz dużego silnika.

Słyszałem, jak kilku moich amerykańskich znajomych mówiło, że nigdy nie mieliby silnika 4-cylindrowego, ponieważ nie "wytrzymują" wystarczająco długo... Nigdy nie udało mi się skłonić ich do podania logicznego powodu, dlaczego tak myśleli...
 
#21 ·
Wiem, że ten temat był tu i ówdzie poruszany między wątkami, chciałem uzyskać coś bardziej konkretnego. Wolę manualną skrzynię biegów, a wybór jest ograniczony... (bardzo, bardzo ograniczony) do silnika 1.4L w NA z 6 biegami. Byłem ciekaw, jak będzie wyglądała jazda z czymś o takich rozmiarach i wadze z tak małym silnikiem. Nie szukam (ani nie oczekuję mocy BMW X6), ale chciałbym, żeby nie był rażąco słaby. Zdaję sobie sprawę, że może to być nieco subiektywne, ale myślę, że wszyscy wiedzą, co mam na myśli, ponieważ dość często jeżdżę po wzgórzach i nieco górzystych drogach. Obecnie jeżdżę Focusem z 2012 roku z silnikiem (2.0L bez turbodoładowania) o mocy 160 KM/146 momentu obrotowego, a samochód waży około 3000 funtów.. i samochód jest dla mnie całkowicie wystarczający. Jakieś uwagi?
 
#22 ·
Mam 1.4 z 6 biegami w moim Renegade 2018. Nie można pobić wszechstronności świetnego przebiegu na autostradzie 32 i mocy turbo, kiedy chcę. Czytałem straszne historie o zużyciu oleju w silniku Tigershark. BTW 2018 to ostatni rok z manualną skrzynią biegów. Nie zamienię go. W żadnym wypadku.
 
#23 ·
Mam 1.4 z 6 biegami w moim Renegade 2018. Nie można pobić wszechstronności świetnego przebiegu na autostradzie 32 i mocy turbo, kiedy chcę. Czytałem straszne historie o zużyciu oleju w silniku Tigershark. BTY 2018 to ostatni rok z manualną skrzynią biegów. Nie zamienię go. W żadnym wypadku.
Masz rację.... Mogę doprowadzić ten samochód na kołach do 35+ na bocznych drogach, które mają 40-50 mil na godzinę... Nigdy czegoś takiego nie widziałem w pojeździe z napędem na wszystkie koła, nie wspominając o małym SUV-ie. Myślę, że najgorsze, co dostałem, to 25-26 i to było z dużą ilością jazdy po mieście.
 
#24 ·
Opis silnika Abarth powyżej opisuje jeden z wcześniejszych samochodów z, jak sądzę, źle wyregulowanym zaworem upustowym. Spowodowało to spadek mocy w środku zakresu obrotów - mój Abarth z 2016 roku wcale tak nie ma. Renegade też nie, ale wyraźnie pracuje o wiele ciężej.

Zauważam, że z dodatkową masą nie można go tak dusić, jak robię to w Abarth (nic dziwnego), a jeśli złapiesz silnik poza zakresem doładowania, to tylko 1,4-litrowy 4-cylindrowiec próbujący poruszyć pojazd o masie 3200 funtów. Uczę się, na jakich biegach być, ale wszystko działa dobrze, jeśli utrzymujesz silnik w zakresie mocy - zawsze staram się o lepsze przebiegi, więc staram się jeździć na wyższych biegach, ale waga oznacza, że muszę utrzymywać wyższe obroty.
 
#25 ·
Zauważyłem, że z dodatkowym ciężarem nie można go ciągnąć tak jak Abartha (nic dziwnego), a jeśli silnik wypadnie z zakresu doładowania, to tylko 1,4-litrowy 4-cylindrowy silnik próbuje poruszyć pojazd o masie 3200 funtów. Uczę się, na jakich biegach być, ale wszystko działa dobrze, jeśli utrzymujesz silnik w zakresie mocy - zawsze staram się o lepsze przebiegi, więc staram się jeździć na wyższych biegach, ale waga oznacza, że muszę utrzymywać wyższe obroty.
Rozważ instalację chipa z Madness Autoworks lub podobnych chipów z innych stron sprzedażowych. Jeśli Twój Jeep ma turbosprężarkę, Madness może pomóc. (y)(y)