Jeep Renegade Forum banner

Defecte stroomoverdrachtseenheid [FCA kocht Renegade terug]

32K views 30 replies 18 participants last post by  codev  
#1 · (Edited by Moderator)
(Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is - ik ben nieuw in deze forumzaken)

Ik mis mijn Jeep Renegade Trailhawk. Hij ging terug naar de garage nadat ik er maar vier dagen mee kon rijden.

Na de tweede dag verscheen er een helder bericht in het midden van het dashboard met de tekst: "SERV 4WD 4WD MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR"

Ik dacht dat het maar een kleine storing was op de tweede dag, maar ik noteerde het. Twee dagen later, maandagochtend op weg naar mijn werk, was het nog steeds erg donker buiten en het bericht bleef bijna willekeurig in het dashboard verschijnen. Een groter probleem is dat dit bericht geen rekening houdt met het dimmen van de interieurverlichting/meters en op volle helderheid schijnt. Verblindend en zeer, zeer gevaarlijk. Om de paar minuten knipperde het. Stel je voor dat je over een donkere snelweg rijdt met het dashboard gedimd - dan schijnt er plotseling een fel licht vanuit het voertuig recht in je gezicht, op een paar meter afstand.

Mijn Renegade staat sinds woensdag (1/4/2015) nacht in de garage. Ze zeiden dat er tal van foutcodes in de transmissie zaten.

Ze vonden de defecte Power Transfer Unit en moesten een nieuwe bestellen. De nieuwe komt pas volgende week woensdag (8/4/2015) aan.

Ik hoop dat dit geen voorteken is. Ik ben dol op dit voertuig.

Dacht gewoon dat ik het even zou delen, voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft. Het zou interessant zijn om te weten of het een constructiefout is, een slechte partij van meerdere of slechts een geĂŻsoleerd incident.

Zorg goed voor jezelf,
Quark

#3 ·
Wat is het juiste "subforum"?

Hoewel dit niet echt het juiste subforum is, is het voorlopig prima, want aangezien de Renegade zo nieuw is, is het fijn om snel te weten wat er aan de hand is met nieuwe aankopen. Houd ons op de hoogte!
Wat is het juiste subforum? Ik heb gezocht en kon er geen vinden die betrekking had op het onderwerp.

Bedankt,
Quark

#5 ·
Hopelijk is dit een geĂŻsoleerd incident en geen veelvoorkomende gebeurtenis.

#7 ·
Weet niet zeker of het gerelateerd is, maar...

Ik was aan het proefrijden met een Latitude in Atlanta en hij verloor volledig vermogen toen de verkoper hem terug het terrein op reed. Ze konden hem niet opnieuw starten en moesten hem opzij duwen voor andere auto's die van de proefrit kwamen. Eng en goddank waren we 1) niet op de snelweg geweest en 2) hadden we van plaats gewisseld om terug naar de dealer te gaan.

#8 ·
UPDATE #1: Dag 10

Hallo, hier is een update over het probleem en wat ze hebben gevonden:

Vandaag is het vrijdag 10 april 2015.

De dealer moest een nieuwe "Power Transfer Unit" bestellen. Deze arriveerde op donderdag 8 april 2015; een dag te laat.

De technicus heeft er de hele dag aan gewerkt en is meer problemen tegengekomen. Ik ken nog geen van de codes, maar nadat de nieuwe Power Transfer Case eindelijk was geĂŻnstalleerd, werkte hij niet. Ze waren aan de telefoon met "STAR" - wat, zo werd me verteld, een zakelijk supportnummer is voor de ingenieurs of zoiets.

Ze konden het niet repareren. Vandaag hebben ze de hele dag aan de telefoon gezeten met meer ingenieurs en controleren ze alle bedrading - ze dachten dat er misschien een draad los zat. De ingenieurs zeiden dat er iets doorgebrand moest zijn en dat er naar verkooling gezocht moest worden. Er is geen verkooling of smelten. Bovendien is er nog een onderdeel dat ze denken nodig te hebben, maar dat momenteel niet in een van de "bestelbare" onderdelenlijsten voorkomt. Het is zo nieuw dat er nog geen onderdeelnummer aan is toegewezen en het lijkt nog niet te bestaan.

Er wordt nog steeds aan het voertuig gewerkt en onderzoek gedaan.

Ik sprak met twee van de topmensen van de dealer (die trouwens een fantastische dealer is met fantastische ondersteuning en professionaliteit - www.NWJEEP.com) en we noemden heel kort alternatieve opties - zoals terugkoop of vervanging van het voertuig - maar het is te vroeg om die weg in te slaan. De "regels" geven aan dat het voertuig een niet-repareerbaar veiligheidsprobleem heeft of dat het voertuig in totaal 30 dagen in onderhoud is. We zitten op dag 10 en maandag is het dag 13.

Ze gaven me echter de duidelijke indruk dat ze dit serieus en met volle inzet aanpakken; op dit moment is dat het beste wat ik kon hopen.

Op maandag verwachten ze contact met me op te nemen met meer details en misschien een plan om andere opties te bespreken.

Quark :crying:

#13 ·
UPDATE #2: Dag 41

Hallo, hier is een update over het probleem en wat ze hebben gevonden:

Vandaag is het vrijdag 10 april 2015.

De dealer moest een nieuwe "Power Transfer Unit" bestellen. Hij arriveerde op donderdag 8 april 2015; een dag te laat.

De technicus werkte er de hele dag aan en kwam meer problemen tegen. Ik ken nog geen van de codes, maar nadat de nieuwe Power Transfer Case eindelijk was geĂŻnstalleerd, werkte hij niet. Ze waren aan de telefoon met "STAR" - wat, zo werd me verteld, een zakelijk ondersteuningsnummer is voor de ingenieurs of zoiets.

Ze konden het niet repareren. Vandaag hebben ze de hele dag aan de telefoon gezeten met meer ingenieurs en controleren ze alle bedrading - ze dachten dat er misschien een draad los zat. De ingenieurs zeiden dat er iets doorgebrand moest zijn en dat ze moesten zoeken naar verkooling. Er is geen verkooling of smelten. Bovendien is er nog een onderdeel dat ze denken nodig te hebben, maar dat momenteel niet voorkomt in een van de "bestelbare" onderdelenlijsten. Het is zo nieuw dat er nog geen onderdeelnummer aan is toegewezen en het lijkt nog niet te bestaan.

Er wordt nog steeds aan het voertuig gewerkt en het wordt onderzocht.

Op maandag verwachten ze contact met me op te nemen met meer details en misschien een plan om andere opties te bespreken.

Quark
Nou, vandaag is het 11 mei 2015, dag 41. De Power Transfer Unit is vervangen. Er is wat bedrading vervangen. Er zijn vele uren besteed met de technici/ingenieurs van FCA en de servicemonteurs bij de dealer. Ze konden niet vaststellen wat er aan de hand is.

Kort na mijn eerste update is een terugkoop gestart. FCA heeft de auto gevraagd voor verder onderzoek en analyse. Ik verwacht deze week mijn vervangende Renegade Trailhawk te krijgen. Hoewel ik blij ben dat ik een vervangend voertuig krijg, met een aantal extra opties, is het geen wandeling in het park geweest. De coördinatie van de inspanning tussen alle partijen is iets moeilijker geweest dan ik had gehoopt. De duur is een killer. Ik heb een leenauto, maar het is een kleine Dodge Dart en ik kan niet eens de bergen in om te wandelen - wegen vereisen een 4x4 om bij de paden te komen die ik wandel.

Quark

#9 ·
Wauw, dat stinkt. Het lijkt erop dat ze er onderdelen tegenaan gooien zonder te weten wat het echte probleem is. Hopelijk sturen ze een expert die het systeem kent en het oplost.

Laat het ons allemaal weten wat ze vinden.

#11 ·
(Weet niet zeker of dit het juiste forum is - ik ben nieuw in dit forum)

Ik mis mijn Jeep Renegade Trailhawk. Hij ging terug naar de garage nadat ik er maar vier dagen mee had kunnen rijden.

Na de tweede dag verscheen er een heldere boodschap in het midden van het dashboard met de tekst: "SERV 4WD 4WD MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR"

Ik dacht dat het maar een kleine storing was op de tweede dag, maar ik noteerde het. Twee dagen later, maandagochtend op weg naar mijn werk, was het nog erg donker buiten en de boodschap bleef bijna willekeurig in het dashboard verschijnen. Een groter probleem is dat deze boodschap geen rekening houdt met het dimmen van de interieurverlichting/meters en op volle helderheid schijnt. Verblindend en zeer, zeer gevaarlijk. Om de paar minuten knipperde het. Stel je voor dat je op een donkere snelweg rijdt met het dashboard gedimd - dan schijnt er plotseling een fel licht vanuit het voertuig recht in je gezicht, op een paar meter afstand.

Mijn Renegade staat sinds woensdag (1/4/2015) avond in de garage. Ze zeiden dat er tal van foutcodes in de transmissie stonden.

Ze vonden de defecte Power Transfer Unit en moesten een nieuwe bestellen. De nieuwe komt pas volgende week woensdag (8/4/2015).

Ik hoop dat dit geen voorteken is van wat komen gaat. Ik ben dol op dit voertuig.

Ik dacht dat ik het even zou delen voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft. Het zou interessant zijn om te weten of het een constructiefout is, een slechte batch van meerdere of slechts een geĂŻsoleerd incident.

Zorg goed voor jezelf,
Quark
Ja, het is het probleem met de regeleenheid. Bel de klantenservice, je moet de software updaten.
Zie dit:
http://vitalysmobileautodiagnostics...satisfaction-notification-r12-international-software-updates-2015-jeep-renegade

#14 ·
Welnu, dat is het beste dat er kon gebeuren; een vervangende auto. Als ze de originele auto hadden gerepareerd, zou je je altijd afvragen of er nog meer problemen zouden opduiken. En ze kunnen de originele auto nemen en hopelijk elke fout vinden. Dat kan ons allemaal ten goede komen.

#18 ·
Ik verlies geen geld door de terugkoop. Ik krijg volledige adviesprijs credit voor het origineel en ik moet het verschil betalen voor extra opties op de nieuwe, plus belastingen alleen op de nieuwe opties. De manier waarop ik het bekijk - de manier waarop het het meest logisch is - is dat ik de auto kreeg die ik wilde met de opties die ik wilde (meestal) voor ongeveer $900 onder de adviesprijs. Wat in wezen de oorspronkelijke deal is die ik ontving. Het werkt allemaal prima. De lening is niet veranderd. Ik heb contant betaald voor de extra opties; dus geen herfinanciering.

#19 ·
UPDATE #3 - Op 15-05-2015 - Ik heb de vervangende auto gekregen! (eindelijk)

De nieuwe Trailhawk is geweldig! Ik heb er de afgelopen 2 dagen 550 mijl mee gereden. Ik heb ermee aan rotsbeklimming gedaan en de Rock Climbing-modus en de Hill Descent Control getest - dit ding rijdt als een kampioen op en naast de weg.

Ik heb een paar geweldige foto's om te plaatsen - maar het lijkt erop dat ik ze niet kan plaatsen met de iPad. Ik zal ze morgen plaatsen.

Geen foutmeldingen, geen waarschuwingslampjes. Het eerste voertuig vertoonde problemen in de eerste 150 mijl (straat).

Ik ga een afspraak maken om ervoor te zorgen dat de technici alle toepasselijke technische servicebulletins (TSB) toepassen. Zoals de firmware-update voor de Power Transfer Unit (of zoiets). Ik heb het "Plug Issue" bekeken en het blijkt geen probleem te zijn. Het lijkt erop dat er verschillende "gaten" zijn om de vloeistoffen af te voeren uit gebieden waar ze in terechtkomen. Alleen om zeker te zijn - de technici zullen dit een derde keer bekijken.

Ik krijg geweldige ondersteuning van de dealer (NWJeep.com).

Quark

#21 ·
Nieuwe Renegade-foto's - Bergavonturen

Hier zijn enkele foto's van de bergen in S/ZW Washington.

Quark

Attachments

#26 ·
HĂ© Quark! Gefeliciteerd met je vervanging Rene!

Ik heb onlangs een TH Rene gekocht in Seattle en ben op zoek naar een paar goede wegen om haar op te nemen (ik woon pas ongeveer een jaar in WA). Waar is de weg op je foto's?

Ik weet dat deze thread hier niet de plek voor is, maar ik wilde heel graag mijn TH op iets uitdagender proberen.

#27 ·
Three Corner Rock en omgeving

De plaats is Three Corner Rock en enkele heuvels rond de Washougal River -- een flinke rit vanaf Seattle. Ik ben hier ook nieuw :)

Ik weet dat er ten oosten van Seattle een aantal geweldige offroad-paden zijn. Zoek in Washington State met een internetzoekmachine naar "jeep Trails".

Er zijn ook verschillende, mogelijk ongedocumenteerde paden rond Mt. Rainier. Ik ben een paar jaar geleden op een paar aan de zuidkant bij de zuidelijke ingang geweest - een vriend reed in een ander voertuig.

Veel plezier!!
Quark

--Off-topic mening - Vraag: Ik ben nieuw met jeeps en nieuw op deze site en nieuw in het gaan buiten de gebaande paden... denk je dat ik deze foto's en een paar geselecteerde locaties op dit forum moet plaatsen?--

#29 ·
--Off-topic mening - Vraag: Ik ben nieuw met jeeps en nieuw op deze site en nieuw in het gaan buiten de gebaande paden... denk je dat ik deze foto's en enkele geselecteerde locaties op dit forum moet plaatsen?--
Je moet zeker een nieuwe thread starten voor die foto's in misschien de offroad- of regionale secties, zodat meer mensen ze zien wanneer ze op zoek zijn naar trails of gewoon op zoek zijn naar een aantal geweldige foto's!

Kent iemand specifieke Tech Service Bulletins voor de 2015 Renegade Trailhawk? Ik heb wat geplaatste informatie gezien, maar geen manier om de bron te verifiëren. Is er een officiële FCA tech service bulletin website?
Ik ben ingelogd op de Jeep-site vanaf toen ik me registreerde onder de sectie "eigenaren". Het brengt me naar moparownerconnect.com en geeft een klein "dashboard" met info. Je kunt controleren op Recalls/Alerts. Voor mijn VIN staat er Geen openstaande recalls of Customer Satisfaction Notifications aanwezig.
Geen idee hoe grondig of up-to-date dit is.

#28 ·
Bedankt iedereen voor de vriendelijke opmerkingen/opmerkingen over de updates en de foto's.

Weet iemand specifieke technische servicebulletins voor de 2015 Renegade Trailhawk? Ik heb wat geplaatste informatie gezien, maar geen manier om de bron te verifiëren. Is er een officiële FCA technische servicebulletin website?

Bedankt,
Quark