Jeep Renegade Forum banner

Pijlpeil geeft niet het juiste niveau aan

1 reading
21K views 26 replies 13 participants last post by  Doublex  
#1 ·
Heb de olie voor het eerst ververst op mijn 17 2.4L latitude sinds ik hem heb. Na bijna 5 liter olie en 1 liter stabilisator kwam de peilstok nog steeds onder de min-lijn uit. Nog een liter toegevoegd, opgewarmd, 5 minuten laten afkoelen en hij komt nog steeds droog uit. Er zit een vage restfilm op, maar niet zoals de peilstok van een andere auto die ik eerder heb gehad. Naar Advance Auto parts gereden en nog een liter gekocht, daar weer gecheckt, nog steeds onder minimum. Nog wat meer toegevoegd en ik zit nog steeds onder minimum.

Ik moet nu ongeveer 6 liter erin hebben zitten, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.

Mijn vraag aan jullie is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is er iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.

Bedankt voor de hulp alvast, eerste post hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.

#2 ·
Veranderde de olie op mijn 17 2.4L latitude voor de eerste keer dat ik hem kreeg. Na bijna 5 quarts olie en 1 quart stabilisator kwam de peilstok nog steeds onder de min-lijn terug. Nog een quart toegevoegd, opgewarmd, 5 minuten laten afkoelen en hij komt nog steeds droog terug. Er zit een vage restfilm op, maar niet zoals de peilstok van een andere auto die ik heb gehad. Reed naar Advance Auto parts en kocht nog een quart, controleerde het daar opnieuw, nog steeds onder minimum. Nog wat meer toegevoegd en ik zit nog steeds onder minimum.

Ik moet er nu ongeveer 6 quarts in hebben zitten, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.

Mijn vraag aan jou is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.

Bedankt voor de hulp vooraf, eerste bericht hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.
Olievulling voor een 2017 2.4L motor is 5,5 quarts.
Waar was de "stabilisator" voor, was er iets onstabiel?
Schone olie is moeilijk te zien op de peilstok.
Omdat je iets totaal onnodigs aan je olie hebt toegevoegd (stabilisator), moet ik vragen: weet je hoe je een peilstok gebruikt?
Breng het naar iemand die weet wat hij doet.

#3 ·
Olie ververst op mijn 17 2.4L latitude voor de eerste keer dat ik hem kreeg. Na bijna 5 liter olie en 1 liter stabilisator kwam de peilstok nog steeds onder de min-lijn uit. Nog een liter toegevoegd, opgewarmd, 5 minuten laten afkoelen en hij komt nog steeds droog uit. Er zit een vaag restje film op, maar niet zoals de peilstok van een auto die ik eerder heb gehad. Naar Advance Auto parts gereden en nog een liter gekocht, daar weer gecontroleerd, nog steeds onder minimum. Nog wat toegevoegd en ik zit nog steeds onder minimum.

Ik moet er nu ongeveer 6 liter in hebben, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.

Mijn vraag aan u is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.

Bedankt voor de hulp alvast, eerste bericht hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.
Olievulling voor een 2017 2.4L motor is 5,5 liter.
Waar was de "stabilisator" voor, was er iets onstabiel?
Schone olie is moeilijk te zien op de peilstok.
Omdat je iets totaal onnodigs aan je olie hebt toegevoegd (stabilisator), moet ik vragen, weet je hoe je een peilstok gebruikt?
Breng hem naar iemand die weet wat hij doet.
Wow, een geweldige start hier. Ik heb stabilisator toegevoegd omdat ik niet pendel. De auto kan soms een week achter elkaar stilstaan. Ik heb altijd stabilisatoren aan mijn auto's toegevoegd bij olieverversingen en heb altijd goede resultaten gehad. Wat onnodig is, is te veronderstellen dat ik niet weet wat ik doe en zo uit de bocht vliegen. Als je alleen maar een houding hebt om me te geven, rot dan op.

#4 ·
Je moet de peilstok droogvegen voordat je hem onderdompelt om af te lezen. Zoals gezegd is het moeilijk om schone olie erop te zien.
Ik vermoed dat je nu 0,5 qt extra hebt toegevoegd, dus het niveau ligt ver boven de bovenkant van het afleesgebied, dus nog moeilijker.

Als je kunt, tap het dan af, doe er 5,25 qt terug in zodat het iets onder het maximum moet zitten en kijk of je een aflezing kunt krijgen. Als je eenmaal weet hoe het eruitziet, kun je er nog wat aan toevoegen.

#5 ·
Je moet de peilstok droogvegen voordat je hem onderdompelt om af te lezen. Zoals gezegd, het is moeilijk om schone olie erop te zien.
Ik vermoed dat nu je 0,5 qt extra hebt toegevoegd, het niveau ver boven de bovenkant van het afleesgebied ligt, dus nog moeilijker.

Als je kunt, tap het dan af, doe er 5,25 qt terug in zodat het iets onder het maximum moet zitten en kijk of je een aflezing kunt krijgen. Als je weet hoe het eruit ziet, kun je er dan wat meer aan toevoegen.
Bedankt, dat is het plan voor vandaag, het is het enige logische wat te doen. Nadat ik het had gepost, kwam ik vrij snel tot die conclusie. Uiteindelijk ligt het aan mij, maar het is absoluut de moeilijkst af te lezen peilstok die ik ooit heb gehad. Tussen de aanbeveling van FCA om het 5 minuten te laten afkoelen en het ontbreken van echte arcering op de punt, is het lastiger dan het zou moeten zijn. Ik ververs al jaren mijn eigen olie en heb dit probleem nog nooit gehad. Toch had ik het verstand moeten hebben om eerst de capaciteit op te zoeken. Nogmaals bedankt.

#11 ·
kocht mijn vrouw een Nissan Rogue (mooie straatmachine) die 0-20 olie gebruikt.. ze stellen dat je minstens tien minuten moet wachten voordat je de olie controleert, om de olie in de pan te laten lopen. JEEP stelt dat je tien minuten moet wachten en dan de olie moet controleren. Door TEN MINSTE in de JEEP-aanbeveling te plaatsen, zou de juiste tijd om olie te controleren gecorrigeerd worden, wat twaalf minuten of twaalf uur zou kunnen zijn, en vrijwel hetzelfde zou moeten aangeven. 0-20 schoon op een peilstok is moeilijk te zien. zorg voor goede verlichting PS: deze site pist niet op elkaars benen>:D
Het gebruiken van de instructies voor een Nissan om een Jeep te bedienen is nogal dom. Lees de handleiding voor de auto waar je mee bezig bent. Het Renegade handboek zegt: De beste tijd om het motoroliepeil te controleren is ongeveer vijf minuten nadat een volledig warme motor is uitgeschakeld. Controleer het oliepeil niet voordat u de motor start nadat deze een nacht heeft stilgestaan. Het controleren van het motoroliepeil als de motor koud is, geeft een onjuiste waarde. Zeggen "twaalf minuten of twaalf uur, zou vrijwel hetzelfde moeten aangeven" staat volledig haaks op de specifieke instructies van de fabrikant. We hebben hier al een lange draad over gehad met een stel old school chauffeurs die erop staan dat ze het al 50 jaar op een bepaalde manier doen en niet zullen veranderen. Nou, de technologie verandert, zelfs als sommige mensen dat niet willen.

#10 ·
Welke stabilisator gebruik je?

de meeste zijn dik en over het algemeen een slecht idee in motoren die zijn ontworpen voor oliën met een zeer lage viscositeit. Ik zou me niet willen voorstellen hoe de ouderwetse Lucas-stabilisator zich verhoudt tot het oliegestuurde variabele klepbesturingssysteem met meerdere luchtinlaten.

#15 ·
Ik heb peilstokken voor transmissievloeistof gezien (herinner je je nog de goede oude tijd dat je het niveau van de transmissievloeistof kon controleren?) met 'Warm'- en 'Koud'-markeringen. Lijkt erop dat de peilstok voor motorolie van de Renegade nodig is.

Ik "controleer" mijn niveau gewoon koud. Als het niet beweegt (wat bij mij niet het geval is), heb ik het gevoel dat het niveau in orde is. Ik probeer het 'volgens het boekje' te controleren als ik het ververs.

Maar ik vind de "5 minuten regel" ook moeilijk om mee te leven. Het is zoiets van: "Oh, jee, ik ben vergeten mijn timer te zetten. Zijn het 4 minuten of 6 minuten geweest? Nu moet ik weer door de buurt rijden om hem op te warmen. Jee, hoe ver moet ik rijden om hem voldoende op te warmen? Het is vandaag best wel fris. Misschien een extra kilometer." Dan... "****! De telefoon ging net toen mijn timer van 5 minuten afliep. AAAARRRGGGG!"

Controleer het gewoon koud.

#16 ·
Ik heb peilstokken voor transmissievloeistof gezien (herinner je je nog de goede oude tijd dat je het niveau van de transmissievloeistof kon controleren?) met 'Warm' en 'Koud' markeringen. Lijkt erop dat de peilstok van de Renegade-motor dat nodig heeft.

Ik "controleer" mijn niveau gewoon koud. Als het niet beweegt (wat bij mij niet het geval is), denk ik dat het niveau in orde is. Ik probeer het 'volgens het boekje' te controleren als ik het ververs.

Maar ik vind de "5 minuten regel" ook moeilijk te hanteren. Het is zoiets van: "Oh, jee, ik ben vergeten mijn timer te zetten. Zijn het nu 4 minuten of 6 minuten geweest? Nu moet ik weer een rondje door de buurt rijden om hem op te warmen. Jemig, hoe ver moet ik rijden om hem voldoende op te warmen? Het is vandaag best wel fris. Misschien een extra kilometer." Dan... "****! De telefoon ging net toen mijn timer van 5 minuten afliep. AAAARRRGGGG!"

Gewoon koud controleren.
helemaal mee eens---de laatste keer dat ik olie op deze site noem

#17 ·
Schoon 0-20 olie is moeilijk te zien met mijn 58 jaar oude ogen. Proberen de streepjes op de stok te zien is als proberen Waldo te vinden.

Ik eindig met het eruit trekken van mijn peilstok en het op een schone witte papieren handdoek leggen. De vlek die het achterlaat is gemakkelijk te zien en ik ken het niveau.

#20 ·
Ik sleutel al mijn hele leven en ik denk dat de peilstok van mijn 2018 2.4 uplands de moeilijkste is die ik ooit heb geprobeerd af te lezen. Met schone olie, tenzij je de schaduwen en de zon precies goed gebruikt onder de motorkap, kan ik de olielijn daadwerkelijk zien.
Ik gebruik nu de procedure die ik in het leger heb geleerd. Raak met de punt van je vinger (ik gebruik de wijsvinger) de peilstok ergens boven de volle markering aan. Ga verder langs de peilstok en noteer waar je vinger voor het eerst in contact kwam met olie. Simpel.
Ik volg de 5 minuten wachttijd na het uitschakelen van de motor. Ik vind dit heel gemakkelijk om te doen. Terwijl ik aan het tanken ben, doe ik de motorkap open en doe ik een visuele inspectie. Als ik klaar ben met tanken, wat meestal 5 minuten duurt, controleer ik het oliepeil. Simpel.

#21 · (Edited)
Zie bijlage. Ik begrijp nu waarom we ons zoveel zorgen maken over de juiste procedure. Gelukkig heb ik mijn motor nog niet vernield.
Het is een beetje moeilijk om het niveau op de linkerfoto te zien vanwege het arceringpatroon. Ik denk dat het één arcering lager kan zijn dan rechts.

Trouwens, dit is ongeveer 3.000 mijl na mijn laatste olieverversing. Niets toegevoegd.

Attachments

#22 ·
Veranderde de olie op mijn 17 2.4L latitude voor de eerste keer dat ik hem kreeg. Na bijna 5 liter olie en 1 liter stabilisator kwam de peilstok nog steeds onder de min-lijn terug. Nog een liter toegevoegd, opgewarmd, 5 minuten laten afkoelen en hij komt nog steeds droog terug. Er zit een vage restfilm op, maar niet zoals de peilstok van een auto die ik eerder heb gehad. Naar Advance Auto parts gereden en nog een liter gekocht, daar weer gecontroleerd, nog steeds onder minimum. Nog wat meer toegevoegd en ik zit nog steeds onder minimum.

Ik moet er nu ongeveer 6 liter in hebben zitten, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.

Mijn vraag aan u is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.

Bedankt voor de hulp vooraf, eerste post hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.
Voor meer informatie over de liftkit voor ram kunt u de website bezoeken jeepequipment.com/jeep-wrangler-steering-stabilizers/
Als de peilstok geen oliepeil aangeeft, moet u onmiddellijk olie toevoegen. De hoeveelheid make-up olie die u zou verwachten toe te voegen, varieert afhankelijk van de leeftijd van uw auto, het type motor, de totale kilometerstand en de rijomstandigheden. De peilstok is uw meter voor abnormaal hoog olieverbruik.

#25 ·
Voor degenen die moeite hebben met het aflezen van olie op de peilstok, is een ouderwetse remedie om wat rode nagellak (rood werkt het beste voor mijn ogen) van onderaf helemaal tot aan de volle markering aan te brengen, in de zon te leggen en heel goed te laten drogen, daarna is het veel gemakkelijker om af te lezen.
Probeer eerst een grasmaaier of een ouder voertuig om te zien welke kleur u het beste ziet voor het oliepeil.