Heb de olie voor het eerst ververst op mijn 17 2.4L latitude sinds ik hem heb. Na bijna 5 liter olie en 1 liter stabilisator kwam de peilstok nog steeds onder de min-lijn uit. Nog een liter toegevoegd, opgewarmd, 5 minuten laten afkoelen en hij komt nog steeds droog uit. Er zit een vage restfilm op, maar niet zoals de peilstok van een andere auto die ik eerder heb gehad. Naar Advance Auto parts gereden en nog een liter gekocht, daar weer gecheckt, nog steeds onder minimum. Nog wat meer toegevoegd en ik zit nog steeds onder minimum.
Ik moet nu ongeveer 6 liter erin hebben zitten, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.
Mijn vraag aan jullie is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is er iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.
Bedankt voor de hulp alvast, eerste post hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.
Ik moet nu ongeveer 6 liter erin hebben zitten, geen lekken, geen foutcodes, geen rook, loopt soepel maar ik krijg nog steeds niets zichtbaars op de peilstok.
Mijn vraag aan jullie is of de peilstok op deze auto vreselijk onnauwkeurig is / lees ik hem "verkeerd" / is er iemand op de hoogte van een aftermarket peilstok waar olie beter aan hecht voor een nauwkeurige, goed zichtbare aflezing.
Bedankt voor de hulp alvast, eerste post hier en ik kijk ernaar uit om van iedereen te leren.