Jeep Renegade Forum banner

Voorruitwissersproeiers werken niet meer

42K views 29 replies 17 participants last post by  puddlesplasher  
#1 ·
Hallo allemaal, dit is mijn 1e bericht. Mijn vriendin heeft een nieuwe Renegade en de sproeiers van de voorruit werken een paar dagen geleden niet meer. Ze werkten de eerste maand prima, maar nu, als ik de hendel naar voren trek, spuit de sproeier voor de achterruitwisser! Hetzelfde als ik de hendel naar voren duw, gaat de achterste sproeier aan.

Ik heb de afgelopen 4 dagen geprobeerd de serviceafdeling van de dealer te bellen en ze nemen NIET de telefoon op, wat super frustrerend is. Ik probeer dit op te lossen zonder erheen te gaan.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Bedankt!

#2 ·
Heb je de voorruitwisser bediend terwijl iemand buiten de Jeep stond? Ik vraag dit omdat als iemand kijkt naar druppelend water, er dan een slang los is gekomen of er een lek is. Sluit eerst de simpele dingen uit. Controleer ook het reservoir van de ruitensproeier. Ik heb hem leeg laten lopen en er komt niets uit de sproeiers aan de voorkant, maar wel uit de sproeier aan de achterkant. Vloeistof zit nog in de leiding.

#4 ·
Heb je de ruitensproeier aan de voorkant bediend terwijl iemand buiten de Jeep stond? Ik vraag het omdat als iemand kijkt of er water druppelt, er dan een slang los is gekomen of er een lek is. Sluit eerst de simpele dingen uit. Controleer ook het reservoir van de ruitensproeier. Ik heb hem leeg laten lopen en er komt niets door de sproeiers aan de voorkant, maar wel uit de sproeier aan de achterkant. Vloeistof nog in de pijp.
Wat Kevin zei. Denk eraan dat iemand hier een achterste sproeier had die niet werkte omdat de slang los was geraakt.

#3 ·
Mijn Renegade uit 2015 had na 7 maanden een defecte ruitensproeierpomp. Het was voor mij onmogelijk om de zekering te controleren om te zien of dat het probleem was. De dealer moest het onderzoeken en uiteindelijk de pomp vervangen. Maar noch voor, noch achter spoot er iets en er was geen pompgeluid.

#6 ·
Dat is vreemd. Wat het mij zegt is dat, wanneer je probeert de voorruitwissers te activeren, de pomp draait, maar iets voorkomt dat de vloeistof goed stroomt. Dit zou een drukverhoging veroorzaken die vloeistof uit de achterruitsproeier zou kunnen persen. Voor en achter delen een tank, misschien delen ze ook een pomp en een ander mechanisme leidt de stroom naar voor of achter...

#19 ·
De auto heeft pas 5k erop en ik heb hem in november nieuw gekocht. De voorkant spuit normaal naar buiten, maar het is net begonnen om ook aan de achterkant te lekken als ik de voorkant gebruik.
De mijne is dit ook pas recentelijk gaan doen. Ongeveer 5.500 mijl, 2016 Trailhawk.

#17 ·
Ik weet dat ze hier in Illinois zowel winter- als zomertypes ruitensproeiervloeistof verkopen. Wat dom is. Want als iemand de zomermix gebruikt en het de winter ingaat, zullen hun leidingen bevriezen.
Ze verkopen het hier in Canada ook zo. Ik gebruik meestal ruitensproeiervloeistof zoals Jim Lahey drank gebruikt, maar ik ben een paar keer betrapt met een beetje zomergoed over en de temperatuur daalt en het zou bevriezen in de tank en leidingen. Je moet gewoon de motorruimte warm krijgen om de leidingen te ontdooien en bijvullen met wintervloeistof zal de tank ontdooien.Ik probeer nu het hele jaar door gele Rain X te gebruiken, koop het per doos en heb het op voorraad.

#25 ·
Hoi allemaal, dit is mijn eerste bericht. Mijn vriendin heeft een nieuwe Renegade en de sproeiers van de voorruit werken sinds een paar dagen niet meer. Ze werkten de eerste maand prima, maar nu, als ik de hendel naar voren trek, spuit de sproeier voor de achterruit! Hetzelfde als ik de hendel naar voren duw, gaat de achterste sproeier aan.

Ik heb de afgelopen 4 dagen geprobeerd de serviceafdeling van de dealer te bellen en ze nemen NIET de telefoon op, het is super frustrerend. Ik probeer dit op te lossen zonder daarheen te gaan.

Had hetzelfde probleem, trek aan de ooievaar, er komt water uit de achterste wasstraat. De pijpen gecontroleerd, het was losgekomen van de bodem van de fles. Verwijder het kleine paneel onder de wielkast aan de passagierszijde, 2 schroeven. Alles is nu gerepareerd.

#26 ·
Hoi allemaal, dit is mijn eerste bericht. Mijn vriendin heeft een nieuwe Renegade en de sproeiers van de voorruit werken sinds een paar dagen niet meer. Ze werkten de eerste maand prima, maar nu, als ik de hendel naar voren trek, spuit de sproeier voor de achterruitwisser! Hetzelfde als ik de hendel naar voren duw, gaat de achterste sproeier aan.

Ik heb de afgelopen 4 dagen geprobeerd de serviceafdeling van de dealer te bellen en ze nemen NIET de telefoon op, wat super frustrerend is. Ik probeer dit op te lossen zonder daarheen te gaan.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn 2015 Renegade ongeveer 18 maanden en de mijne begon dit de afgelopen 3-4 weken te doen. Ik trek de hendel terug en de achterste sproeier spuit en als ik de hendel naar voren duw, spuit de achterste sproeier ook. Kan de voorsproeiers niet aan de praat krijgen. Ik heb zelfs een spuitbus lucht gekocht om te kijken of ik een verstopping uit de sproeiers kon blazen. Toen ik de lucht in een voorsproeier blies, kwam er aan beide kanten lucht en een beetje vloeistof uit de andere. Ik kan het niet uitzoeken. Ik zou het naar de dealer brengen, maar ik dacht dat ik eerst online zou kijken. Krijg tot nu toe niet veel antwoorden.

#27 ·
Het eerste wat ik altijd doe bij een defecte sproeier is een kleine speldenknop pakken en deze in de defecte sproeier steken. Vaak kunnen een paar korrels vuil of zand deze blokkeren en worden ze niet verplaatst door lucht door de leidingen te blazen.

Ik begrijp dat het een heel eenvoudige oplossing is, maar zoals het gezegde luidt: Niets gewaagd, niets gewonnen.

Kom op, je weet dat je het wilt proberen :whistle::unsure::D

#28 · (Edited)
Mijn Renegade stopte met sproeien op de voorruit, maar sproeide nog steeds op de achterruit. De ruitensproeiers voor en achter delen een gemeenschappelijk reservoir en pomp onder de motorkap. Ik kon de pomp horen draaien en er kwam een plasje voor het voorwiel van de bestuurder. Ik ontdekte dat de slang naar de voorruit van de pomp op het reservoir onder de motorkap was losgegaan.
Om toegang te krijgen tot de slang, opent u het toegangspaneel in de voorste wielkast van de bestuurder. U zou de pomp moeten zien met de slangen naar de voor- en achterruit. De slang naar de voorruit komt van de pompaansluiting die naar de achterkant van het voertuig wijst. Een tie-wrap kan de verbinding vastzetten. Het is een eenvoudige reparatie.

#29 ·
Hallo iedereen,

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik kon echter horen dat de pomp werkte toen de hendel naar voren en naar achteren werd getrokken. De spray uit de motorkap was minimaal. Dus ik heb de genoemde naaldmethode gedaan en het werkte. Ik stel voor om wat draad te bewaren en de naald ook met de draad in te brengen en het trok alles eruit wat mijn sproeier verstopt had. Succes!