Jeep Renegade Forum banner

Świece żarowe lub przekaźnik

1.6K views 9 replies 4 participants last post by  Oggy  
#1 ·
Wczoraj po raz pierwszy od 9 lat pojawiła się ikona błędu, która może budzić obawy.

Ikona świecy żarowej miga chwilowo przez około 10 sekund, a następnie sporadycznie, może 2 razy w ciągu 2 godzin.

Jeep Renegade 4x4 diesel Longitude z 2015 roku nie wykazywał żadnych niekorzystnych warunków jazdy.

Nie jestem pewien, czy 1 lub więcej świec żarowych może wykazywać zużycie, czy może wszystkie.

Z drugiej strony może to być przekaźnik świec żarowych za akumulatorem.

Jakieś przemyślenia?
 
#3 ·
Tak Marek, zmiana x4 i przekaźnika to z pewnością mój sposób na rozwiązanie problemu.

Moim zdaniem nie ma sensu się bawić, zwłaszcza biorąc pod uwagę problemy z akumulatorem, których doświadczają ludzie. W tym przypadku wiem na 100% na pewno, że to nie akumulator.

Obawą będzie wyjęcie świec żarowych i doświadczenie, że jedna z nich utknęła w bloku silnika. Złamanie jej oznacza konieczność wywiercenia i dostania się opiłków metalu do bloku silnika. Jeśli tak się stanie, głowica cylindrów musi zostać zdjęta, a to mnóstwo pieniędzy.
 
#6 ·
Hmmm nie kod, tylko znak cewki żarowej, a potem gaśnie w ciągu 10 sekund.

Ma przegląd techniczny (UK) w ciągu najbliższych 4 tygodni i jest już zarezerwowany w warsztacie na piątek rano. Przekaźnik zostanie najpierw wymieniony za kilka funtów i jeśli ikona się nie zaświeci, wszystko będzie dobrze. Jeśli nie, to przejdziemy do świec żarowych.

Szczerze mówiąc, to pierwsza usterka/naprawa od 9 lat, nie licząc opon i hamulców. To dobry wynik, jaki miałem w Jeepie, na który ludzie często narzekają.
 
#7 ·
Przeszedł przegląd techniczny.

Skan wykazał, że świeca żarowa nr 3 jest uszkodzona.

Zostawiłem Jeepa w czwartek w południe, aby rozpocząć pracę w piątek rano.

Warsztat zadzwonił o 15:30 w czwartek, samochód został naprawiony, a oni nawet podrzucili go pod moje drzwi. 110 funtów (w tym przegląd techniczny) :love::love::love:
 
#8 ·
Skan wykazał, że świeca żarowa nr 3 była uszkodzona. ... Zostawiłem Jeepa w czwartek w południe, aby w piątek rano odpalić.
Nigdy nie miałem diesla, więc nie wiem... Ale czy wymiana świecy żarowej nie jest tak "skomplikowana" jak wymiana świecy zapłonowej? Dlaczego musiałeś to zrobić w warsztacie?

I czy, podobnie jak w przypadku świec zapłonowych, najlepiej wymienić je wszystkie, jeśli jedna jest uszkodzona?
 
#9 ·
Nigdy nie wymieniałem świecy żarowej i prawdopodobnie jest to tak proste, jak wymiana świecy zapłonowej, więc nie ryzykowałem w pierwszym przypadku uszkodzenia którejś z nich.

Warsztat ma narzędzia i elektronikę do zidentyfikowania usterki i jestem zadowolony z ceny, jaką zapłaciłem. 40 funtów za części i robociznę, aby zdiagnozować i naprawić usterkę, to prawie nie rujnuje banku.
 
#10 ·
Będziesz potrzebować nasadki 9 mm (zestaw nasadek 1/4" jest wystarczająco duży, ponieważ nie powinny być zbyt mocno dokręcone). Spryskałem je dzień wcześniej WD40 i wyszły bardzo łatwo. Tylko numer 3 uległ awarii, ale pomyślałem, że najlepiej wymienić wszystkie. Nasz Rene przejechał 80 tys. mil i spodziewałem się większej walki, żeby je wyjąć, ale wyszły bez problemu. Dokręcone palcami, a następnie co najwyżej o ćwierć obrotu. Powinno to odpowiadać około 20 Nm. Wyczyściłem kody i "jobsagoodun", jak to mówią.