Jeep Renegade Forum banner

Hoe programmeer ik mijn sleutelhanger opnieuw?

1 reading
54K views 20 replies 12 participants last post by  Kingrounds  
#1 ·
Ik heb beide originele sleutelhangers. Onlangs kon ik er een niet vinden, dus pakte ik mijn reserve en die werd niet herkend door de auto. Hij is al ongeveer 2 jaar niet gebruikt (kan de batterij gewoon leeg zijn) en heeft gewoon in een bureaulade gelegen. Mijn vraag is, hoe kan ik hem opnieuw aansluiten, of moet ik hem naar de dealer brengen en betalen om het te laten doen? Ik ben bang dat de andere sleutel niet meer werkt en dan zit ik in de problemen. Mijn leasecontract loopt in augustus af, dus ik overweeg ook om niets te doen, maar toch zou ik graag willen weten of er een manier is om de originele sleutel weer aan de praat te krijgen?

Gedachten?

#2 ·
Zoals u suggereert, zou het controleren van de batterij een goede eerste stap zijn. Als de batterij in orde is, is uw enige echte optie om deze door een dealer opnieuw te laten programmeren. Als uw Renegade nog onder garantie valt, zou ik verwachten (sterker nog, ik zou erop aandringen, als de dealer terughoudend is) dat dit als een garantieprobleem wordt behandeld. U moet beide sleutels bij de hand hebben wanneer dit wordt gedaan, zodat beide op de auto worden afgestemd.

#4 ·
Achteraf gezien voor jou, maar je sleutels roteren, of op zijn minst de reserve sleutel elke maand of twee testen/gebruiken, is een goed idee. Misschien wissel je ze om als je de druk van je reservewiel controleert (als je er een hebt en dat ook daadwerkelijk doet :) ).

#6 ·
Ik heb beide originele sleutelhangers. Onlangs kon ik er een niet vinden, dus pakte ik mijn reserve en die werd niet herkend door de auto. Hij is al ongeveer 2 jaar niet gebruikt (kan de batterij gewoon leeg zijn) en heeft gewoon in een bureaulade gelegen. Mijn vraag is, hoe kan ik hem opnieuw aansluiten, of moet ik hem naar de dealer brengen en betalen om het te laten doen? Ik ben bang dat de andere sleutel niet meer werkt en dat ik dan in de problemen kom. Mijn leasecontract loopt in augustus af, dus ik overweeg ook om niets te doen, maar toch wil ik graag weten of er een manier is om de originele sleutel weer aan de praat te krijgen? Gedachten?
Ik denk dat er hier een andere, vergelijkbare thread is waar iemand de instructie kreeg om te proberen de sleutelhanger opnieuw te programmeren door het ene uiteinde van de sleutelhanger tegen de stuurwielbehuizing of iets dergelijks te plaatsen en te beginnen met de werkende sleutelhanger - of iets dergelijks. Sorry, ik kan nu geen tijd vrijmaken om rond te kijken naar vergelijkbare threads en veel succes.

#7 ·
Ik denk dat er hier een andere, vergelijkbare thread is waar iemand de opdracht kreeg om te proberen de sleutelhanger opnieuw te programmeren door het ene uiteinde van de sleutelhanger tegen de stuurkolom te plaatsen of iets dergelijks en te beginnen met de werkende sleutelhanger - of zoiets. Sorry, kan nu geen tijd vrijmaken om rond te kijken naar vergelijkbare threads en veel succes.
Ik denk dat je eraan denkt om een voertuig te starten met een lege batterij van de sleutelhanger. Open het slot met de noodsleutel en druk dan de sleutelhanger op de startknop.

In veel voertuigen kan de gebruiker de sleutelhangers opnieuw programmeren. Een verdomd handige functie. Ik heb het op een paar van mijn voertuigen gedaan, duurt letterlijk seconden. Jeep/Fiat heeft die handige functie verwijderd. Je moet naar de dealer en alleen ZIJ kunnen een sleutelhanger programmeren. En natuurlijk dealerprijzen betalen en de wachttijd doorstaan in hun wachtruimte terwijl je slechte koffie drinkt terwijl ze eraan toe zijn. Zorg ervoor dat je alle sleutels bij je hebt, anders werken de sleutels die je thuis bent vergeten niet meer. Weer een handige functie. En neem je portemonnee of creditcard mee, want het is ook niet goedkoop. Maar onthoud, ze doen het "voor ons eigen bestwil".... uh, ja. We zijn te dom om instructies op te volgen, dus maken ze het zo dat je een duur softwaresysteem nodig hebt om een verdomde sleutel toe te voegen. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn als ze het maken. Ik start een simpele Jeep Renegade, niet de stealth bomber met kernwapens in zijn buik...

Ja, ik weet het, het is zo dat dieven hem niet kunnen stelen en veel auto's zijn zo. Maar ze kunnen nog steeds al mijn ramen eruit slaan, het interieur vernielen, mijn banden en velgen stelen, de verdomde motor nemen, het ding bijna strippen, maar GODDANK konden ze hem niet wegrijden.... Ik zou liever hebben dat ze hem wegreden.

Sommige technologische ontwikkelingen zijn gewoon dom.

#12 ·
De 2017 van mijn vrouw laat de camera springen zodra je achteruit rijdt.
Mijn 2018 heeft meer touchscreen "functies".

Ik heb de sat-radio nog nooit gebruikt, zal het ook nooit doen.
Vanaf de dag dat het werd geĂŻntroduceerd (weet je nog dat er 2 bedrijven waren?), zei ik: "zodra ze een vast publiek hebben, beginnen ze met reclame."
Mijn perspectief is dat hun zelfpromotie "dj" praten telt als "reclame".
Als ik BETAAL voor muziek, wil ik GEEN gezwets daartussen.
Dus ik gebruik het niet. Geen probleem.
Ik ben erin geslaagd het grootste deel van 25 jaar te overleven zonder naar de radio te luisteren, of het nu sat of anders is.

Ik snap de aantrekkingskracht, mijn vrouw en dochter hebben het allebei. Mijn zoon en ik niet.
Mijn zoon heeft 80 bajillion nummers in zijn iTunes-bibliotheek die hij in en uit zijn telefoon roteert.
Ik heb een paar thumb drives met nummers die ik kan afspelen als ik zin heb om muziek in de auto te horen.
Ik ben meer een STFU-type. Stilte wordt onderschat.
Niet dat ik mezelf ĂĽberhaupt kan horen denken in een Renegade op de snelweg; het is alsof je op de tarmac van een vliegveld staat.

#13 ·
Ik ben meer van het STFU-type. Stilte wordt onderschat.
Ik ben de laatste tijd erg in jouw kamp. Vroeger luisterde ik veel naar de radio voor muziek, maar de 25% 'content' ingebed in 75% reclame en onzinnig gezwets maakte het uiteindelijk kapot. Nu peins ik gewoon over dingen en bedenk ik beledigingen voor de af en toe passerende idioot :)

#18 ·
C.DeHart -

Het klinkt misschien dom, maar heb je veel wasberen in je omgeving? Het zijn slimme kleine duivels. Vele jaren geleden geloofde een collega dat een van ons met zijn auto aan het rotzooien was toen we aan het werk waren (nachten, uiteraard), zijn console ging open, het dashboardkastje ging open, spullen overal verspreid. Eén keer dacht hij dat we zijn lunch hadden afgepakt. Hij hield zijn deuren op slot, maar hij dacht dat we zijn deuren met een Slim-Jim openmaakten. Op een nacht, terwijl we rondliepen, zagen we een wasbeer door zijn nauwelijks geopende zonnedak kruipen en snel wegrennen toen hij ons zag.

De reden dat ik het vraag is: de meeste dieven plegen vandalisme met een doel, niet alleen voor de lol, vooral herhaaldelijk. Nogmaals, het zou gemakkelijk iemand kunnen zijn die met je aan het rotzooien is. Er zijn een paar behoorlijk gestoorde mensen daarbuiten.

Wat betreft het "springen" van dingen met je Renegade, zou ik dat serieus heroverwegen. De computersystemen van deze voertuigen zijn gevoeliger dan een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. Het wordt zelfs niet aanbevolen om je Jeep te starten met een andere auto, je moet een accupack gebruiken. Je kunt gemakkelijk je Jeep-computer frituren door de standaard, beproefde en echte, auto-naar-auto start te gebruiken. Ah, technologie.

Je zou al (en ik bedoel ALLE) je fobs naar de dealer kunnen brengen en ze opnieuw kunnen laten toevoegen. Het verhaal rond het kampvuur is dat dit alle andere sleutels uit het systeem zou moeten "verwijderen", inclusief alle fobs die je thuis bent vergeten. Maar ik denk niet dat het iemand is die je fobs "leert", want dan zouden ze er gewoon stilletjes mee wegrijden en naar believen vandalisme plegen.

Als ik jou was, zou ik een week vakantie opstoken en thuis blijven en de nacht doorbrengen met stiekem uit het raam kijken. Kijk of je kunt zien wat er aan de hand is. K*t vakantie, ja, maar misschien krijg je wel de antwoorden die je zoekt.

#19 · (Edited)
Als ik jou was, zou ik een week vakantie verbranden en thuisblijven en de nacht doorbrengen met stiekem uit het raam kijken. Kijk of je kunt zien wat er aan de hand is. Slechte vakantie, ja, maar misschien krijg je wel de antwoorden die je zoekt.

Ik moet persoonlijk lachen zodat ik niet huil. De afgelopen maanden heb ik een autodeur horen sluiten.

En aangezien ik alleen en off-grid woon, weet ik dat het mijn jeep is waar wordt ingebroken.

De laatste tijd werken mijn sleutelhangers, beide, niet meer.
Als ik de stad in reed, werkten ze wel. Dit duurde een tijdje, toen begonnen ze plotseling weer normaal te werken.

Ik heb ook problemen met mijn generator, die ik elke dag een paar uur moet laten draaien om de hele nacht stroom te hebben, waar mee geknoeid wordt. De ene nacht is het een losse verbinding.

De volgende nacht ontbraken op mysterieuze wijze de schroef en de bout. Toen werd er letterlijk olie op en in het luchtfilter gegooid.

Ik moet ook vermelden dat als ik geen stroom heb, mijn beveiligingscamera's en bewegingssensoren niet werken. Ik had 2 camera's en een bewegingssensor in mijn jeep geplaatst. Maar zonder stroom hebben ze geen nut!!

Uiteraard weten deze mensen dit!! Hoe dan ook, op mijn 3e nacht zonder stroom hoorde ik mijn deur sluiten.

Ik hoorde ook de auto piepen zoals hij doet als ik de sleutelhanger gebruik om hem op slot te doen. Ik had het nog nooit gehoord toen ik mijn jeepdeur hoorde sluiten!!

Ik was van plan om de generatoraccu te overbruggen met mijn jeep, want de accu was weer leeg!!

Grappig dat ik mijn autodeur hoorde sluiten en de piep dezelfde nacht hoorde als ik van plan was de jeep te gebruiken om wat stroom te krijgen. Wat zou betekenen dat camera's en bewegingssensoren weer zouden werken.

Maar toen ik naar buiten ging om mijn jeep te starten om hem warm te laten draaien en de sneeuw eraf te halen, kreeg ik niets!! WEER!!! Dus op de een of andere manier geloof ik dat ze mijn sleutelhangers onbruikbaar kunnen maken door iets aan de binnenkant te doen!?! Ik kreeg opnieuw de melding dat de sleutelhanger niet werd gedetecteerd!!

Ik ben ook in mijn jeep gestapt en heb gemerkt dat de plastic bekleding rond de bestuurdersstoel en rond de basis van het stuur los zit. Op een ochtend hadden ze het grijze schuim dat zich achter het stuur bevindt eruit getrokken en niet teruggeplaatst!! U kunt zich dus voorstellen dat ik helemaal niet onder de indruk ben van de dealers die niet willen dat dieven in onze voertuigen komen!!

Ik durf te wedden dat ze mijn sleutels sneller kunnen herprogrammeren dan wie dan ook!! Maar ik heb een vraag. Als ik mijn sleutelhangers laat herprogrammeren, is dat dan hetzelfde als nieuwe sloten hebben? Sorry voor de lange tirade, maar ik ben het zat om met de idioten te moeten dealen!! Carol D.
Inderdaad een zeer lange tirade en een waar ik me na de eerste 2 regels van verveelde.

Als je je bericht eenmaal hebt aangepast, is het logisch.

Je lijdt, Off Grid, aan een probleem dat naar mijn mening niet direct verband houdt met je Jeep. Laat je lokale politie een onderzoek instellen of doe wat MudPie voorstelt en bewaak je boerderij met persoonlijke veiligheid in gedachten.

Kun je nu begrijpen dat een Jeep Owners forum niet geĂŻnteresseerd is (ik zeker niet) in problemen met je huiselijke problemen. Ik kwam hier voor een gemeenschap van gelijkgestemde Jeep-eigenaren om van onze auto's te genieten.

Als dat je beledigt, dan is dit misschien niet het forum voor jou.

#20 ·
Ik heb beide originele sleutelhangers. Onlangs kon ik er een niet vinden, dus pakte ik mijn reserve en die werd niet herkend door de auto. Hij is al ongeveer 2 jaar niet gebruikt (kan de batterij gewoon leeg zijn) en heeft gewoon in een bureaulade gelegen. Mijn vraag is, hoe kan ik hem opnieuw aansluiten, of moet ik hem naar de dealer brengen en betalen om het te laten doen? Ik ben bang dat de andere sleutel niet meer werkt en dat ik dan in de problemen kom. Mijn leasecontract loopt in augustus af, en dus overweeg ik ook om niets te doen, maar dat gezegd hebbende, zou ik graag willen weten of er een manier is om de originele sleutel weer aan de praat te krijgen?

Gedachten?
Hallo, Goede kwaliteit verse batterijen gaan veel langer mee. Renata Swiss Made, SONY zijn de goede keuze

#21 ·
Sleutelhanger OPGELOST

Ik heb onlangs de vergrendeling te lang ingedrukt en de nabijheid en start verloren. Ik zocht rond en kon geen oplossing vinden.
Dus ik heb het bedacht!

Eenmaal in de Renegade met draaiende motor. Verwijder de batterij. (De mijne is gewoon de achterkant van de voorkant afklikken.) Wacht even, ik heb een paar minuten gewacht. Weer in elkaar zetten. Druk dan terwijl je binnen bent en de motor draait een paar keer op vergrendelen en ontgrendelen. Ik heb het elk 3 keer gedaan.

KLAAR!

Nu werkt alles.
En de volgende keer dat ik de batterij in de sleutelhanger wil vervangen of met de knoppen wil spelen, gebruik ik deze stappen.

King