C.DeHart -
Het klinkt misschien dom, maar heb je veel wasberen in je omgeving? Het zijn slimme kleine duivels. Vele jaren geleden geloofde een collega dat een van ons met zijn auto aan het rotzooien was toen we aan het werk waren (nachten, uiteraard), zijn console ging open, het dashboardkastje ging open, spullen overal verspreid. Eén keer dacht hij dat we zijn lunch hadden afgepakt. Hij hield zijn deuren op slot, maar hij dacht dat we zijn deuren met een Slim-Jim openmaakten. Op een nacht, terwijl we rondliepen, zagen we een wasbeer door zijn nauwelijks geopende zonnedak kruipen en snel wegrennen toen hij ons zag.
De reden dat ik het vraag is: de meeste dieven plegen vandalisme met een doel, niet alleen voor de lol, vooral herhaaldelijk. Nogmaals, het zou gemakkelijk iemand kunnen zijn die met je aan het rotzooien is. Er zijn een paar behoorlijk gestoorde mensen daarbuiten.
Wat betreft het "springen" van dingen met je Renegade, zou ik dat serieus heroverwegen. De computersystemen van deze voertuigen zijn gevoeliger dan een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. Het wordt zelfs niet aanbevolen om je Jeep te starten met een andere auto, je moet een accupack gebruiken. Je kunt gemakkelijk je Jeep-computer frituren door de standaard, beproefde en echte, auto-naar-auto start te gebruiken. Ah, technologie.
Je zou al (en ik bedoel ALLE) je fobs naar de dealer kunnen brengen en ze opnieuw kunnen laten toevoegen. Het verhaal rond het kampvuur is dat dit alle andere sleutels uit het systeem zou moeten "verwijderen", inclusief alle fobs die je thuis bent vergeten. Maar ik denk niet dat het iemand is die je fobs "leert", want dan zouden ze er gewoon stilletjes mee wegrijden en naar believen vandalisme plegen.
Als ik jou was, zou ik een week vakantie opstoken en thuis blijven en de nacht doorbrengen met stiekem uit het raam kijken. Kijk of je kunt zien wat er aan de hand is. K*t vakantie, ja, maar misschien krijg je wel de antwoorden die je zoekt.