Jeep Renegade Forum banner

Locatie van de oliepeilstok

34K views 15 replies 10 participants last post by  JunkdrawerDog  
#1 ·
Ik heb eind oktober 2019 een Jeep Renegade uit 2019 gekocht. In de handleiding staat dat je de olie moet controleren bij elke keer tanken. Gisteren heb ik de motorkap geopend en ik kan de peilstok NERGENS vinden! Niet alleen dat, ik kan de dop waar je de olie in doet niet losschroeven! De handleiding toont geen close-up foto van de motor, dus dat heeft helemaal niet geholpen. HELP!

#5 ·
Ik heb de 1.4 turbo motor, en uit die afbeelding blijkt dat de peilstok direct naast de olie vuldop zit. Dat zal ik moeten controleren. De afbeelding in de handleiding die bij de Jeep zat, toont de peilstok voor de olie vulopening. De eerste kans die ik krijg zal ik het weer controleren! Bedankt:)
18 uur geleden lid geworden & dit is "haar" eerste bericht? Klinkt erg verdacht in mijn oren!! Maar het was goed voor een oogrol & een schaterlach ??.
Kun je me vertellen waar het is? Aangezien je het zo grappig vindt?
Ik kan het nog steeds niet vinden, maar ik heb een paar foto's onder de motorkap gemaakt
2396348101
2396348102
2396348103
Image
Image
Image

#10 ·
Misschien heeft u de 1.3L motor? Hieronder staat een link naar een andere thread waar ze stellen dat de peilstok in de vuldop is geĂŻntegreerd. Ze zeggen ook dat het moeilijk te verwijderen is.
1.3L Engine Thread
Ik denk dat u het antwoord heeft, de 2019 Renegades hebben de 1.3L Firefly motor, de 1.4 werd stopgezet met de 2018 modellen.

#12 ·
Zoveel Renegade-grappen.....lol, zoals... De reden dat de peilstok in de olievuldop is geĂŻntegreerd, is Jeep's nieuwe tijdbesparende functie. Wanneer u uw olie controleert, kunt u er zeker van zijn dat u olie NODIG heeft. Door de dop/peilstok te integreren, elimineert het de noodzaak om de peilstok eruit te trekken, een paar vloekwoorden te zeggen, de peilstok terug te plaatsen, dan de dop eraf te trekken, olie toe te voegen, de peilstok eruit te trekken en opnieuw te controleren.

Weet je wat ik nog meer bezit dat de peilstok in de dop heeft geĂŻntegreerd? De motor van mijn Briggs and Stratton grasmaaier...

#13 ·
Ik heb eind oktober 2019 een Jeep Renegade uit 2019 gekocht. Bij het lezen van de handleiding staat dat je de olie bij elke tankbeurt moet controleren. Gisteren heb ik de motorkap geopend en ik kan de peilstok NERGENS vinden! Niet alleen dat, ik kan de dop waar je de olie in doet niet losschroeven! De handleiding toont geen close-up foto van de motor, dus dat heeft helemaal niet geholpen. HELP!!
Hoi @Louiselynn911,
We zijn blij om te zien dat je steun hebt kunnen ontvangen van je mede forumleden. Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet dan dat ons team altijd klaar staat om je te helpen.

Kathryn
JeepCares