Jeep Renegade Forum banner

Płyn do manualnej skrzyni biegów dla większości (jeśli nie wszystkich) pojazdów wyposażonych w manualną skrzynię biegów C635

11K views 3 replies 3 participants last post by  Willersmunk  
#1 ·
Cześć wszystkim! Skończyłem robić trochę badań i natknąłem się na post na forum na ToasterJeep, z informacjami dotyczącymi manualnych transaxle (przekładnia poprzeczna) w Renegade (znaleziono tutaj: Jeep Renegade 1.4L 6SP Manual Trans Fluid)

Jeśli szukasz MTF, który nie jest markowym produktem OEM i o tym nie słyszałeś, Redline produkuje produkt, który jest kompatybilny z manualną transaxle C635 (znaleziono tutaj: MT-LV 70W/75W GL-4 Gear Oil)

Postanowiłem trochę o tym poszukać, ponieważ wciąż widziałem sprzeczne informacje na ten temat, aż do ludzi z Dart, którzy używali oleju przekładniowego 75W-90 w swoich transaxlach i innych rzeczach poza specyfikacją fabryczną. Wkrótce wymienię płyn w mojej transaxle i zdam relację z moich ustaleń.

Przepraszam, jeśli ktoś inny już o tym pisał.
 
#4 · (Edited)
Podbij, aby przywrócić ten post do życia, dla informacji

Nie byłem do końca świadomy procesu spuszczania i napełniania, więc szukałem wszelkich samouczków, które mogłem znaleźć. Na szczęście znalazłem ten samouczek (z diagramami) na forum Dart, z instrukcjami krok po kroku: Olej do przekładni manualnej???

Inny samouczek, na który natknąłem się, chociaż niezbyt dobry, pokazuje, jak to zrobić (Jednak osoba przesyłająca użyła niewłaściwego płynu, nie używaj płynu, którego użyła. Zamiast tego użyj MT-LV 70W/75W GL-4 lub Mopar C-Series Manual/DDCT Transmission Fluid)

Kilka uwag, ponieważ nie jest to napisane w poście:
  • Śruba spustowa to bit sześciokątny 12 mm (musiałem kupić)
  • Jest wystarczająco dużo miejsca, aby zmieścić grzechotkę lub klucz imbusowy z kluczem (Niektórzy usuwają części zawieszenia, aby się do niego dostać, ale wcale nie musisz tego robić. Poszedłem od spodu samochodu, ponieważ to dawało najwięcej miejsca)
  • Mój podjazd jest pochyły i udało mi się tylko podnieść przód za ramę pomocniczą
  • Ważne jest, aby upewnić się, że pojazd jest wypoziomowany przed spuszczeniem lub napełnieniem skrzyni biegów

Użyłem oleju MT-LV 70W/75W GL-4 firmy Red Line Oil (MT-LV 70W/75W GL-4 Gear Oil) i działa znakomicie. Zmiany biegów są teraz znacznie płynniejsze, a samochód ogólnie lepiej reaguje na przepustnicę. Pojemność transaxle wynosi 1,8 qt (jednak w C635 łatwo stwierdzić, kiedy jest pełna, jeśli płyn zaczyna kapać z portu napełniania). Jazda testowa po wymianie płynu składała się z jazdy po wzniesieniach, gwałtownego przyspieszania, jazdy ze stałą prędkością i ruchu stop/go.

Zdecydowana rekomendacja dla oleju MT-LV Gear Oil firmy Red Line, działa spektakularnie.