Jeep Renegade Forum banner
61 - 80 of 85 Posts
HĂ© jongens. Alvast bedankt voor alle adviezen en hulp. Vanmorgen ga ik er eigenlijk weer op uit om te proberen mijn Renegade uit 2016 terug op de snelweg te krijgen. Ik ben er gisteren mee een hoogspanningslijn afgereden en nu heb ik deze problemen. Dynamisch stuurbereik en een paar andere dingen. Heeft iemand een doe-het-zelf-oplossing voor deze fouten gevonden? Ik vraag het omdat ik op het punt sta om 1,5 uur te rijden om dit voertuig met minimale hulp terug te halen. Dit alles gebeurde op een gemakkelijke ondergrond, maar nu kan dit verdomde ding niet eens een heuvel op met een helling van 10 voet.

Kocht afgelopen vrijdag een GLOEDNIEUWE Renegade North 4X4, reed 190 mijl naar huis, dus nu in totaal 256 mijl erop, want hij was voor een paar "testritten" uit geweest, zoals mij in de dealer werd verteld, de volgende dag, zaterdag, ging ik naar de winkel voor melk en er is GEEN 4 WD, het 4WD-lampje gaat niet aan en de selector gaat niet naar "sneeuw" (we hebben een voet van de verse dingen), hij blijft gewoon in "Auto" met alleen FWD en komt vast te zitten, en nu toont hij fouten op het dashboard als volgt:
* Dynamische stuurbekrachtiging Service vereist
  • Service ESC-systeem
  • Service Hill Start-systeem

Wat is hier aan de hand?
Is dit een veelvoorkomend probleem met Renegades?
Heeft iemand anders hier dit probleem ervaren met hun GLOEDNIEUWE Renegade en zo ja, wat was de oplossing?

Gaat dinsdagochtend terug naar de dealer, maar we hebben een BETROUWBARE 4WD nodig waar ik hier in Canada woon, vandaar dat we hem hebben gekocht?
Bel 1-888-327-4236 om dit aan NHTSA te melden. Laten we dit terugroepen.

Ik heb hetzelfde probleem met een sporteditie uit 2017 met ongeveer 40.000 mijl. Ik heb het nog geen maand geleden gekocht. Het staat nu in de werkplaats, ik zal het updaten als ze contact met me opnemen. Hopelijk komen we hier achter! Tot die tijd geniet ik van mijn leenauto van de dealer!
Bel 1-888-327-4236 om dit aan NHTSA te melden. Laten we dit terugroepen.

Welnu, ik heb deze problemen al eerder gehad. Bijna al mijn noodsignalen waren verlicht: Check Engine, Service Steering, Service Parking Brake, geen 4-Wheel Drive bij inschakeling. De dealer zei dat het een "klokveer" was, en het is al een paar maanden in orde. Nu zijn de Service Tire Pressure Monitoring System en Service Parking Brake gaan branden.
Het elektrische systeem lijkt echt een zwak punt in het voertuig te zijn. Vanwege de Coronavirus-situatie hier in de omgeving van NYC/NJ zal de service moeten wachten.
Bedankt voor de update over je renegade - mijn nieuwe 2021 renegade is echt een teleurstelling - hij heeft alle problemen die ik in deze groep heb zien bespreken. Het is zeker niet zoals mijn wranglers - dat is zeker, ik weet niet wat ik ermee moet doen. Het is een gloednieuwe auto

Dank u voor de update over uw renegade - mijn nieuwe renegade uit 2021 is echt een teleurstelling - hij heeft alle problemen die ik in deze groep heb zien bespreken. Het is zeker niet zoals mijn wranglers - ik weet niet wat ik ermee moet doen. Het is een gloednieuwe auto.
Ik ben op dit moment ook in de omgeving van New York/New Jersey.

Dank u voor de update over uw renegade - mijn nieuwe 2021 renegade is echt een teleurstelling - hij heeft alle problemen die ik in deze groep heb besproken.. het is niet zoals mijn wranglers - dat is zeker. Ik weet niet wat ik ermee moet doen.. het is een gloednieuwe auto
Ik ben nu in de omgeving van Nyc/New Jersey.

Dus ik heb een 2020 Renegade Sport, net geen 37.000 mijl. Had er tot vandaag geen problemen mee, maar ik reed de grindheuvel naar mijn huis op in ongeveer 10 cm sneeuw. Ik stond in de 4WD-sneeuwmodus en verloor alles. Er verschenen foutmeldingen en ik werd in FWD geschopt. Jeep ging glijden.
  • Dynamic Steering Torque service vereist
  • Service Electronic Power Steering
  • Service Hill Start Assist systeem
  • Traction Assist Uitgeschakeld/Lampje aan
Moest de heuvel afdalen en de voorkant vastketenen om haar thuis te krijgen. Ik zag een suggestie om de batterij los te koppelen om te resetten, heeft iemand dit al geprobeerd?

-Mike

Dus ik heb een 2020 Renegade Sport, net geen 37.000 mijl. Had er tot vandaag geen problemen mee, maar ik reed de grindheuvel naar mijn huis op in ongeveer 4 inch sneeuw. Ik stond in de 4WD-sneeuwmodus en verloor alles. Er verschenen foutmeldingen en ik werd in FWD geschopt. Jeep ging glijden.
  • Dynamic Steering Torque service vereist
  • Elektrische stuurbekrachtiging service
  • Service Hill Start Assist-systeem
  • Tractiecontrole uitgeschakeld/Lampje aan
Moest de heuvel afdalen en de voorkant vastketenen om haar thuis te krijgen. Ik zag een suggestie om de batterij los te koppelen om te resetten, heeft iemand dit al geprobeerd?

-Mike
Een kleine update, ik ging vanmorgen op pad met mijn eenvoudige OBD II-lezer met de bedoeling om het ding te wissen en 4WD terug te krijgen. De dealer kan het pas op zijn vroegst op 6 januari controleren en ik moet me in de sneeuw kunnen verplaatsen om naar de stad en terug naar huis te kunnen gaan. Toen ik hem aanzette, waren er geen codes, geen fouten, niets in het Jeep-display als foutcodes en al mijn 4WD-modi werkten. Ik zal hem over een tijdje uitproberen en kijken wat er gebeurt.

Een kleine update: ik ben vanmorgen op pad gegaan met mijn eenvoudige OBD II-lezer met de bedoeling om het ding te wissen en vierwielaandrijving terug te krijgen. De dealer kan het pas op 6 januari controleren en ik moet me in de sneeuw kunnen verplaatsen om naar de stad en terug naar huis te kunnen gaan. Toen ik hem aanzette, waren er geen codes, geen fouten, niets in het Jeep-display als foutcodes en al mijn 4WD-modi werkten. Ik zal hem zo meteen uitproberen en kijken wat er gebeurt.
Tot nu toe is het niet meer gebeurd, de dealer is bezig met diagnose terwijl ik dit typ. Ik zal een update geven als ik iets weet.

Ik kreeg al deze codes rond de kersttijd. Heb de codes laten uitlezen bij een lokale auto-onderdelenwinkel en ben er uiteindelijk mee naar de dealer gegaan. De dealer heeft een diagnose van 2 uur werkplaats tijd gedaan en zei dat de codes wijzen op "ongeloofwaardig signaal van de rechterwielsnelheidssensor". Ik neem aan dat ze de bedrading hebben gecontroleerd om er zeker van te zijn dat deze niet duidelijk beschadigd was. De rechter naaf is vervangen door een lokale garage nadat ze deze hadden beschadigd bij het installeren van nieuwe wielen. Ik wacht tot de dealer de vervangende sensor binnenkrijgt. Het uitvallen van die sensor schakelt veel van die systemen uit, omdat ze afhankelijk zijn van de input voor een correcte werking. De auto rijdt redelijk goed, er is wat aarzeling die het meest merkbaar is als de motor koud is en de dealer zei dat dat ook een symptoom is.

Net mijn 'nieuwe' 2017 trailhawk meegenomen voor een strandtrip. Tweede dag cruisen in het zand had ik dezelfde problemen. Service ESC, Service hill start. Uiteindelijk kon ik de 4wd niet vergrendelen en kwam ik vast te zitten. Niet blij. Ik hoop dat het zo simpel is als de computerupdate. Blij dat ik deze thread ben tegengekomen.

De dealer heeft helemaal niets met de mijne gevonden en ik heb tot op heden geen andere problemen gehad. Zonder een code te kunnen ophalen, kunnen ze niet veel doen. Ik hoop dat je je problemen snel kunt oplossen en ons kunt laten weten wat je vindt.

Ik bezit een Renegade uit 2018 en ben onlangs wat snel tegen een stoeprand gegleden en de enige schade die ik opliep was dat mijn velgen een beetje bekrast waren. Ongeveer 5 minuten later krijg ik dit bericht met de melding “Dynamische stuurcontrole service vereist”. Mijn 4WD werkt niet meer en staat vast in de automatische stand. Mijn stuurwiel is heel gemakkelijk te draaien geworden, alsof er geen weerstand is, maar alles draait nog steeds correct en er voelt niets verkeerd aan tijdens het rijden. Ik denk dat ik ermee naar de dealer ga en kijk wat er gerepareerd kan worden, want met deze berichten kan ik deze winter niet in 4WD rijden.

Iemand een permanente oplossing hiervoor gevonden? Is in totaal 3 keer bij mij gebeurd. Eén keer toen ik op een onverharde weg door dikkere modder reed. De volgende twee keer waren vandaag toen ik vrij langzaam door water/smurrie op een onverharde weg reed. Ik merkte dat toen het weer afging, mijn wielen doorslipten (alsof ik uit een bandenspoor probeerde te komen).

Het vreemde is dat nadat het vandaag voor de eerste keer gebeurde, ik de Jeep uitzette en rondliep om naar kalkoensporen te zoeken. Toen ik hem weer startte, stonden de berichten er nog steeds en geen 4x4. Tijdens het rijden verdwenen alle waarschuwingen/berichten en werkte 4x4, alsof er niets gebeurd was. Ik reed langzaam door een modderige plas en draaide mijn wielen nogal hard om te zien of het slippen van de wielen het zou activeren. Ik weet niet of het de reden was, maar toevallig activeerde het alle ESC, Hill Assist en dat alles. Ook geen 4x4. Ik reed ermee naar huis en parkeerde hem.

Ik heb een paar theorieën:

1. Kan te maken hebben met vocht op een sensor. Elke keer dat het bij mij (en de meeste mensen) afging, was het in de buurt van stilstaand water. Het probleem met deze theorie is dat als het regent, er meer dan genoeg vocht aanwezig zou zijn om een sensor nat te maken. Zou fijn zijn als we de sensor gewoon waterdicht konden maken en het goed konden noemen.

2. Slippende wielen door modder, smurrie of zelfs een lichte aquaplaning zouden de ESC kunnen activeren. Dit staat los van alleen de aanwezigheid van vocht, aangezien typische regenomstandigheden het voor de meesten van ons niet activeren. Een fout ergens gooit een heleboel foutmeldingen zoals de ESC, Hill Assist en Dynamic Steering. Klinkt alsof dit het geval is, zou het lastiger kunnen zijn.

Hoe dan ook, het lijkt een gevoelige sensor te zijn, maar... welke?
Ik had hetzelfde 3x. Maar de laatste 3 maanden is alles in orde, en ik weet niet waarom :).
Ik heb de batterij opgeladen, en het kwam niet terug.

Ik had hetzelfde 3x. Maar de laatste 3 maanden is alles in orde, en ik weet niet waarom :).
Ik laad de batterij op en hij komt niet terug.
Heeft u in situaties gereden die het de vorige keer bij u hebben getriggerd?

Ik heb een zo goed als nieuwe batterij. Optima Yellow Top die ik ongeveer een maand geleden heb geplaatst.

61 - 80 of 85 Posts