Jeep Renegade Forum banner

P06DD-00 Foutcode: Variabele oliepomp met variabele cilinderinhoud geblokkeerd

17K views 5 replies 6 participants last post by  AuberonTheScot  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik heb een Renegade uit 2016 die de afgelopen 6+ maanden een intermitterende Check Engine-fout heeft ontwikkeld, wat resulteert in het volgende diagnoseverslag:

P06DD-00 Foutcode: Variabele oliepompdruk geblokkeerd
P0686-00 Foutcode: Hoofdrelais Commend (onverwachte werking)

Er is niets mis met hoe de auto rijdt (anders dan wanneer het Check Engine-lampje brandt, is uiteraard de 4x4 en andere motorgerelateerde functionaliteit niet beschikbaar) en het is bekend dat het lampje zich van tijd tot tijd vanzelf uitschakelt.

Ik ben begonnen met het vervangen van het oliefilter, omdat ik weet dat dit problemen kan veroorzaken. Geen oplossing. Ik heb de oliedrukklep vervangen. Geen oplossing.

Ik vraag me af of dit software-/sensorgerelateerd zou kunnen zijn?

Zoals ik al zei, de auto rijdt volledig prima, dus ik betwijfel ten zeerste of er daadwerkelijk problemen met de oliedruk zijn, anders zou hij zichzelf inmiddels hebben opgeblazen.

Ideeën/suggesties?

#2 ·
Hallo,

Heb hetzelfde probleem, rijdt prima afgezien van het motorlampje.
Wat het uitschakelen van 4x4 en start/stop betreft.
Ik heb ook een 2016 2.0 multijet diesel.

De eerste keer dat ik de codes liet wissen in de zomer, heb ik niet veel aandacht besteed aan de codes.
Nou, nadat ze gewist waren, reed ik misschien een kilometer of zo en het lampje ging weer aan.

Ik ging terug en kreeg de code

P06DD-00 - motoroliedrukregelkring buiten werking - actief, in behandeling opgeslagen

C2502-64
ECM TC-foutstatus of transmissiefoutstatus of DST-foutstatus of EMS EMS-foutstatus of GE-stuurfoutstatus - signaalplausibiliteitsfout - opgeslagen

Jeep reed nog steeds geweldig
Ik heb de auto niet veel of helemaal niet gereden omdat ik vanuit huis werkte (covid) en dit een tweede auto is.
Een maand later een afspraak gemaakt om olie en filter te laten vervangen en dit schakelde het lampje uit.
(Ik weet niet zeker of het een origineel filter was / misschien van Euro Car etc.)... Ik heb helemaal geen diagnose aangesloten om de codes te wissen.

Dus ik dacht dat het was opgelost, heb nooit echt lange reizen gemaakt.

Ongeveer een maand later gaat het motorlampje weer aan, dit keer dezelfde 2 codes, maar inclusief de volgende (las de codes na een paar dagen rijden met het lampje aan)

P06dd-00 - motoroliedrukregelkring buiten werking - actief, in behandeling opgeslagen
(Hetzelfde als voorheen)

c1252-88
CCM-signaalfout - signaal ongeldig - opgeslagen

C2200-04
motor 2 vermogensfasetest - systeeminterne fout - opgeslagen

C2502-64
ecm tc-foutstatus of transmissiefoutstatus of fst-foutstatus of ems-foutstatus of ge-stuurfoutstatus - signaalplausibiliteitsfout - opgeslagen
(Hetzelfde als voorheen)

Codes prima gewist, geen probleem voor nog eens 2 weken of zo
Zodra het lampje aanging, controleerde ik het alleen om te zien dat de originele 2 codes weer verschenen

P06dd-00
C2502-64
Maar nogmaals, er wordt niets weergegeven als een permanente code die is opgeslagen

Toevallig ging het lampje vanzelf uit, maar ik had een afspraak om nu de oliesensor te laten vervangen.
Het was blijkbaar een pijn om er te komen (bovenop de oliekoeler zaten verschillende sensoren met dezelfde connector, maar verschillende schroefdraad, de verkeerde kwam twee keer.

Kreeg de jeep terug met het lampje nog steeds uit (hoewel alle gesorteerde codes gewist waren) ...
misschien 50 mijl gereden en weer lampje aan
Dus hier ben ik, een vergelijkbaar probleem als het jouwe, misschien zelfs hetzelfde ...

Ik ben nu aan het kijken naar -

Het controleren van een van de modules / ECU?

de oliepomp?

De daadwerkelijke oliekoeler?

Misschien weer oliefilter/olie vervangen ... maar dit keer met een origineel dealeronderdeel?

Laat me weten of je tot nu toe geluk hebt gehad of dat iemand anders kan helpen

En ik zal je ook op de hoogte houden
Heb je de oliedrukklep vervangen of was het de schakelaar?

#3 ·
Hoi,

Heb hetzelfde probleem, rijdt prima afgezien van het motorlampje.
Wat 4x4 en start/stop uitschakelt
Ik heb ook een 2016 2.0 multijet diesel

De eerste keer dat ik de codes in de zomer liet wissen, heb ik niet veel aandacht besteed aan de codes
Nou, toen ze gewist waren, reed ik misschien een kilometer of zo en het lampje ging weer aan.

Ik ging terug en kreeg de code

P06DD-00 - motoroliedrukregelcircuit buiten werking - actief, in behandeling opgeslagen

C2502-64
ECM TC-foutstatus of transmissiefoutstatus of DST-foutstatus of EMS EMS-foutstatus of GE-stuurfoutstatus - signaalplausibiliteitsfout - opgeslagen

Jeep reed nog steeds geweldig
Ik heb de auto niet veel of helemaal niet gereden omdat ik vanuit huis werkte (covid) en dit een tweede auto is
Een maand later een afspraak gemaakt om olie en filter te laten vervangen en dit schakelde het lampje uit
(Ik weet niet zeker of het een origineel filter was / misschien van euro car etc.)... heb helemaal geen diagnose aangesloten om codes te wissen.

Dus ik dacht dat het was verholpen, heb nooit echt lange reizen gemaakt

Ongeveer een maand later gaat het motorlampje weer branden, dit keer dezelfde 2 codes, maar inclusief de onderstaande (de codes gelezen na een paar dagen rijden met het lampje aan)

P06dd-00 - motoroliedrukregelcircuit buiten werking - actief, in behandeling opgeslagen
(Hetzelfde als voorheen)

c1252-88
CCM-signaalfout - signaal ongeldig - opgeslagen

C2200-04
motor 2 vermogensfasentest - systeem interne fout - opgeslagen

C2502-64
ecm tc-foutstatus of transmissiefoutstatus of fst-foutstatus of ems-foutstatus of ge-stuurfoutstatus - signaalplausibiliteitsfout - opgeslagen
(Hetzelfde als voorheen)

Codes prima gewist, geen probleem voor nog eens 2 weken of zo
Zodra het lampje aanging, heb ik het alleen maar gecontroleerd om te zien dat de originele 2 codes weer tevoorschijn kwamen

P06dd-00
C2502-64
Maar nogmaals, er wordt niets weergegeven als een permanente code die is opgeslagen

Toevallig ging het lampje uit zichzelf uit, maar ik had een afspraak om nu de oliesensor te laten vervangen.
Was blijkbaar een pijn om te komen (bovenop de oliekoeler zaten verschillende sensoren met dezelfde connector maar verschillende schroefdraad, de verkeerde kwam twee keer.

Kreeg de jeep terug met het lampje nog steeds uit (hoewel alle gesorteerde codes gewist waren) ...
misschien 50 mijl gereden en weer lampje aan
Dus hier ben ik, vergelijkbaar probleem als het jouwe, misschien zelfs hetzelfde ...

Ik ben nu aan het kijken naar -

Een van de modules / ECU controleren?

de oliepomp?

De daadwerkelijke oliekoeler?

Misschien weer oliefilter/olie vervangen... maar dit keer met een origineel dealeronderdeel?

Laat me weten of je tot nu toe geluk hebt gehad of iemand anders die kan helpen
En ik zal je ook op de hoogte houden
Heb je de oliedrukventiel of de schakelaar vervangen?
Ik heb hetzelfde probleem, heeft iemand het opgelost, bedankt

This post has been deleted
#6 ·
Ik heb een 2016 2l Diesel Renegade. In maart 2025 bleef het lampje branden. Toen ging de jeep in de noodloop. Er is maar één jeep-dealer die de diagnostische tools heeft om dit te repareren. Ik bracht de auto naar hen. Ze hebben hem drie weken gehad. Ze hebben blijkbaar de software geüpdatet. Ze hebben de olie-accu en twee sensoren vervangen. £ 140 + 20% btw per uur. Meer dan £ 1300 om te repareren. En vandaag gingen dezelfde waarschuwingslampjes branden. Mijn keuze, terugbrengen en betalen voor de diagnostische controles, (1 uur). Als het dezelfde code is, zullen ze het repareren. Zo niet, dan word ik belast voor de diagnose en al het verdere benodigde werk. Er zijn geen andere dealers met de benodigde tools in Schotland. Nu weet ik niet zeker wat ik moet doen.