Jeep Renegade Forum banner

Kod błędu P06DD-00: Zablokowany blok ciśnieniowy pompy oleju o zmiennej wydajności

2 reading
17K views 5 replies 6 participants last post by  AuberonTheScot  
#1 ·
Witajcie wszyscy. Mam Renegade'a z 2016 roku, w którym w ciągu ostatnich 6+ miesięcy rozwinął się przerywany błąd Check Engine, który skutkuje następującym raportem diagnostycznym:

Kod błędu P06DD-00: Zablokowane ciśnienie pompy oleju o zmiennej pojemności
Kod błędu P0686-00: Polecenie przekaźnika głównego (nieoczekiwane działanie)

Nie ma nic złego w sposobie, w jaki jeździ samochód (poza tym, że gdy świeci się kontrolka Check Engine, oczywiście napęd na 4 koła i inne funkcje związane z silnikiem są niedostępne), a wiadomo, że kontrolka od czasu do czasu sama się wyłącza.

Zacząłem od wymiany filtra oleju, ponieważ wiem, że może to powodować pewne problemy. Brak poprawy. Zmieniłem zawór ciśnienia oleju. Brak poprawy.

Zastanawiam się, czy może to być związane z oprogramowaniem/czujnikiem?

Jak powiedziałem, samochód działa całkowicie dobrze, więc bardzo wątpię, czy w rzeczywistości występują jakiekolwiek problemy z ciśnieniem oleju, w przeciwnym razie już by się zniszczył.

Jakieś pomysły/sugestie?
 
#2 ·
Cześć,

Mam ten sam problem, jeździ dobrze, poza kontrolką silnika.
Co dotyczy wyłączania 4x4 i start/stop
Mam również silnik diesla 2.0 multijet z 2016 roku

Pierwszy raz, kiedy latem wyczyściłem kody, nie zwracałem zbytniej uwagi na kody
Cóż, po wyczyszczeniu przejechałem może milę i kontrolka znowu się zaświeciła.

Wróciłem i dostałem kod

P06DD-00 - obwód kontroli ciśnienia oleju silnikowego wyłączony - aktywny, oczekujący

C2502-64
Status błędu ECM TC lub status błędu skrzyni biegów lub status błędu DST lub status błędu EMS EMS lub status błędu układu kierowniczego GE - błąd wiarygodności sygnału - zapisany

Jeep nadal jeździł świetnie
Niezbyt dużo jeździłem samochodem lub wcale, ponieważ pracowałem z domu (covid) i był to drugi samochód
Miesiąc później umówiłem się na wymianę oleju i filtra i to wyłączyło kontrolkę
(Nie jestem pewien, czy to był oryginalny filtr / może z euro car itp.)... W ogóle nie podłączałem diagnostyki, aby wyczyścić kody.

Więc pomyślałem, że jest naprawione, nigdy tak naprawdę nie robiłem długich podróży

Mniej więcej miesiąc później kontrolka silnika zapala się ponownie, tym razem te same 2 kody, ale w tym te poniżej (odczytałem kody po kilku dniach jazdy ze świecącą kontrolką)

P06dd-00 - obwód kontroli ciśnienia oleju silnikowego wyłączony - aktywny, oczekujący
(To samo co wcześniej)

c1252-88
błąd sygnału CCM - sygnał nieprawidłowy - zapisany

C2200-04
test stopnia mocy silnika 2 - błąd wewnętrzny systemu - zapisany

C2502-64
status błędu ecm tc lub status błędu skrzyni biegów lub status błędu fst lub status błędu ems lub status błędu układu kierowniczego ge - błąd wiarygodności sygnału - zapisany
(To samo co wcześniej)

Wyczyściłem kody bez problemu przez kolejne 2 tygodnie lub dłużej
Jak tylko kontrolka się zaświeciła, sprawdziłem ją tylko po to, aby zobaczyć, że oryginalne 2 kody ponownie się pojawiają

P06dd-00
C2502-64
Ale znowu nic nie pokazuje się jako stały kod

Przypadkowo kontrolka zgasła sama, jednak umówiłem się na wymianę czujnika oleju.
Podobno trudno było się tam dostać (na chłodnicy oleju było kilka czujników z tym samym złączem, ale innym gwintem, zły przyszedł dwa razy.

Dostałem jeepa z powrotem ze zgaszoną kontrolką (chociaż wyczyściłem wszystkie posortowane kody) ...
przejechałem może 50 mil i znowu kontrolka się zaświeciła
Więc tu jestem, podobny problem do twojego, może nawet ten sam ...

Teraz szukam -

Sprawdzania jednego z modułów / ECU?

pompy oleju?

Aktualnej chłodnicy oleju?

Może ponowna wymiana filtra oleju/oleju ... ale tym razem z oryginalną częścią dealera?

Daj mi znać, czy miałeś szczęście do tej pory lub czy ktoś inny może pomóc

A ja będę Cię na bieżąco informował
Czy wymieniłeś zawór ciśnienia oleju, czy był to przełącznik?
 
#3 ·
Cześć,

Mam ten sam problem, jeździ dobrze, poza kontrolką silnika.
Co wyłącza 4x4 i start/stop
Mam również silnik diesla 2.0 multijet z 2016 roku

Pierwszy raz, kiedy usunąłem kody latem, nie zwracałem zbytniej uwagi na kody
Cóż, po usunięciu przejechałem może milę lub więcej i kontrolka znowu się zaświeciła.

Poszedłem z powrotem i dostałem kod

P06DD-00 - obwód kontroli ciśnienia oleju silnikowego wyłączony - aktywny, oczekujący w pamięci

C2502-64
Status błędu ECM TC lub status błędu skrzyni biegów lub status błędu DST lub status błędu EMS EMS lub status błędu układu kierowniczego GE - błąd wiarygodności sygnału - zapisany

Jeep nadal jeździł świetnie
Niezbyt często lub wcale nie jeździłem samochodem z powodu pracy z domu (covid) i tego, że jest to drugi samochód
Miesiąc później umówiłem się na wymianę oleju i filtra, co wyłączyło kontrolkę
(Nie jestem pewien, czy to oryginalny filtr / może z euro car itp.)... w ogóle nie podłączałem diagnostyki, aby usunąć kody.

Więc pomyślałem, że zostało to naprawione, tak naprawdę nigdy nie odbyłem długich podróży

Około miesiąc później kontrolka silnika zapala się ponownie, tym razem te same 2 kody, ale w tym te poniżej (odczytane kody po kilku dniach jazdy ze świecącą kontrolką)

P06dd-00 - obwód kontroli ciśnienia oleju silnikowego wyłączony - aktywny, oczekujący w pamięci
(To samo co wcześniej)

c1252-88
błąd sygnału CCM - sygnał nieprawidłowy - zapisany

C2200-04
test stopnia mocy silnika 2 - błąd wewnętrzny systemu - zapisany

C2502-64
status błędu ecm tc lub status błędu skrzyni biegów lub status błędu fst lub status błędu ems lub status błędu układu kierowniczego ge - błąd wiarygodności sygnału - zapisany
(To samo co wcześniej)

Kody usunięte bez problemu, bez problemu przez kolejne 2 tygodnie lub dłużej
Jak tylko kontrolka się zaświeciła, sprawdziłem ją tylko po to, aby zobaczyć, że oryginalne 2 kody ponownie się pojawiają

P06dd-00
C2502-64
Ale znowu nic nie pokazuje się jako stały kod zapisany

Przypadkowo kontrolka wyłączyła się sama, jednak umówiłem się na wymianę czujnika oleju.
Podobno trudno było się tam dostać (na chłodnicy oleju znajdowało się kilka czujników z tym samym złączem, ale innym gwintem, dwa razy przyszedł zły.

Dostałem Jeepa z powrotem ze zgaszonym światłem (chociaż wszystkie posortowane kody zostały usunięte) ...
przejechałem może 50 mil i znowu kontrolka się zapaliła
Więc tu jestem, podobny problem do twojego, może nawet ten sam ...

Teraz szukam -

Sprawdzanie jednego z modułów / ECU?

pompa oleju?

Aktualna chłodnica oleju?

Może ponownie wymienić filtr oleju/olej... ale tym razem z oryginalną częścią dealera?

Daj mi znać, czy miałeś szczęście do tej pory lub ktokolwiek inny, kto może pomóc
A ja również będę Cię informował
Czy wymieniłeś zawór ciśnienia oleju, czy był to przełącznik?
Mam ten sam problem, czy ktoś to naprawił, dziękuję
 
This post has been deleted
#6 ·
Mam Renegade 2l Diesel z 2016 roku. W marcu 2025 roku kontrolka cały czas się świeciła. Następnie jeep przeszedł w tryb awaryjny. Jest tylko 1 dealer jeepa, który ma narzędzia diagnostyczne do naprawy tego. Zabrałem do nich samochód. Mieli go przez trzy tygodnie. Podobno zaktualizowali oprogramowanie. Zmienili wzmacniacz oleju i dwa czujniki. 140 funtów + 20% VAT za godzinę. Ponad 1300 funtów za naprawę. I dzisiaj zapaliły się te same kontrolki ostrzegawcze. Mój wybór, zabrać go z powrotem i zapłacić za sprawdzenie diagnostyczne (1 godzina). Jeśli to ten sam kod, naprawią go. Jeśli nie ten sam kod, zostanę obciążony opłatą za diagnostykę i wszelkie dalsze potrzebne prace. W Szkocji nie ma innych dealerów z wymaganymi narzędziami. Teraz nie wiem, co robić.