Jeep Renegade Forum banner

Locatie van de krukaspositiesensor

2 reading
15K views 14 replies 7 participants last post by  Grandpa Dude  
#1 ·
Ik heb een 2018 latitude 1.4 liter. Ik moet de krukaspositiesensor vervangen. Ik heb het vervangende onderdeel, maar kan het niet op de motor vinden. Is het van bovenaf bereikbaar of moet ik onder de auto? Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken? Bedankt

#12 ·
Uit mijn servicehandleiding (2017) blijkt dat het zich onder de luchtslang bevindt die van de intercooler naar het gasklephuis loopt.
Image

En ik heb het bevestigd, onder het gebied waar de groene pijl naartoe wijst.
Image

Dit is een foto waarbij de telefoon ondersteboven wordt gehouden en langs de accu naar beneden wordt gestoken, met de camera gericht op de transmissiezijde van de motor.
Image

Attachments

#14 · (Edited)
Vanuit mijn servicehandleiding (2017) zit deze onder de luchtslang die van de intercooler naar het gasklephuis gaat.
View attachment 2396356831
En ik heb het bevestigd, onder het gebied waar de groene pijl naar wijst.
View attachment 2396356832
Dit is een opname met de telefoon ondersteboven langs de accu gestoken, waarbij de camera op de transmissiekant van de motor is gericht.
View attachment 2396356833
Dit is de nokkenassensor. De krukassensor bevindt zich aan de achterkant van de krukas aan de versnellingsbakzijde. Er zit een stekker diep weggestopt, ik denk onder de startmotor of aan de turbokant bij de onderkant van de bell housing. Ik vermoed dat de versnellingsbak moet worden verwijderd om de krukassensor te monteren.