Jeep Renegade Forum banner

Czujnik kontroli temperatury

1.9K views 27 replies 7 participants last post by  Marek K  
#1 ·
Cześć Ludzie,
Mam problem z moim Renegade Ltd. z 2015 roku, który powoduje, że funkcja Stop/Start nie działa, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka silnika. Jednak,
temperatura wynosi 61 stopni Celsjusza. Zdecydowanie za gorąco jak na Wielką Brytanię!!! Klimatyzacja działa, ale ogrzewanie nie. Czy mam rację myśląc, że czujnik temperatury uległ awarii powodując alarmy, czy może coś innego? Byłbym wdzięczny za kilka przemyśleń, zanim zabiorę go do warsztatu. Niezbyt popularny pojazd w Wielkiej Brytanii, a niektórzy mechanicy nie mają pojęcia o pracy z Jeepami.
Dzięki
Paul
 
#2 · (Edited)
temperatura wynosi 61 stopni Celsjusza
Który czujnik odczytuje 61 stopni C? Czy jest to temperatura zewnętrzna, która jest wyświetlana na centralnym wyświetlaczu, czyli czujnik, który można samemu wymienić - za mniej niż dziesięć funtów na eBay.

niektórzy mechanicy nie wiedzą, jak pracować przy Jeepach.
To również mnie martwi. Kupiłem swój nowy, więc dostałem 3-letnią umowę z dealerem na serwis i pierwszy przegląd techniczny, ale teraz wygasła i nie jestem pewien, gdzie się udać.
Jednak znalazłem Jeep Specialists - Junction 24 z M62 i najprawdopodobniej zacznę tam zabierać swojego Renegade'a.
 
#3 ·
Który czujnik odczytuje 61 stopni C? Czy to temperatura zewnętrzna, która jest wyświetlana na centralnym wyświetlaczu, czyli czujnik, który można samemu wymienić - za mniej niż dziesięć funtów na eBay.
Jeśli to temperatura powietrza zewnętrznego, czujnik (termistor) znajduje się pod prawym (pasażera) lusterkiem zewnętrznym - przynajmniej w Renegade z kierownicą po lewej stronie.

Oto film - napęd 4WD gościa nie włączał się z powodu uszkodzonego czujnika.

Niezbyt popularny pojazd w Wielkiej Brytanii, a niektórzy mechanicy nie wiedzą, jak pracować przy Jeepach.
Te Renegade znacznie różnią się od "klasycznych" Jeepów zbudowanych w USA, takich jak Wranglery. Pod spodem to w zasadzie Fiaty.

Opcją dla was w Wielkiej Brytanii może być znalezienie dealera Fiata lub Alfy.
 
#4 ·
przynajmniej w Renegade LHD
Jestem prawie pewien, że czujnik znajduje się po stronie pasażera (lewej) lusterka dla RHD :LOL:

Opcją dla was w Wielkiej Brytanii może być znalezienie dealera Fiata lub Alfy.
Tak, to mniej więcej prawda. Większość, jeśli nie wszystkie warsztaty specjalizujące się w FCA, wymieniają Fiata, Abartha, Chryslera, Alfę Romeo i Jeepa, ponieważ w dzisiejszych czasach są one prawie takie same.
Patrzę na miejsce, które właśnie znalazłem, które jest właściwie dość blisko mnie i specjalizuje się we wszystkim powyższym [Fiat/Abarth/Chrysler/Alfa/Jeep].
Tak czy inaczej, Renegade to ciemny obszar dla serwisu/specjalistycznych rzeczy w Wielkiej Brytanii, jak powiedział peabeax, niewiele osób lubi ich dotykać.
 
#6 ·
To czujnik temperatury lusterka bocznego.
Na forum są wątki, jak naprawić go samemu. (Kilka groszy.) Albo dealer zasugeruje wymianę całego lusterka bocznego. (Setki funtów)

Może się nawet okazać, że wystarczy wyjąć, wyczyścić i ponownie zamontować złącze elektryczne drzwi.

Standardowe części Fiata, więc każdy dealer przed Stellantis lub niezależny warsztat Fiata lub Alfy może pomóc. Jak powiedział Marek.
Duży warsztat Jeepa nie będzie zbyt przydatny.
 
#8 ·
Jestem prawie pewien, że czujnik znajduje się po stronie pasażera (lewej) lusterka dla RHD :LOL:


Tak, mniej więcej się zgadza. Większość, jeśli nie wszystkie warsztaty specjalizujące się w FCA, wymieniają Fiata, Abartha, Chryslera, Alfę Romeo i Jeepa, ponieważ w dzisiejszych czasach są one prawie takie same.
Szukam miejsca, które właśnie znalazłem, które jest dość blisko mnie i specjalizuje się we wszystkich powyższych [Fiat/Abarth/Chrysler/Alfa/Jeep].
Tak czy inaczej, Renegade to ciemny obszar dla serwisu/specjalistycznych rzeczy w Wielkiej Brytanii, jak powiedział peabeax, niewiele osób lubi ich dotykać.
 
#10 ·
Jak już pisałem, nie sądzę, żeby Renegade był dobrym wyborem dla kogoś, kto jeździ nim tylko po mieście lub autostradzie. Za mała pojemność zbiornika paliwa lub przebieg; i za mało przestrzeni ładunkowej.

Lubimy naszego Trailhawka, ponieważ ma przyzwoite możliwości jazdy w terenie latem. I do jazdy na narty i z nart w górach zimą.
 
#13 · (Edited)
Cześć,
Mam problem z moim Renegade Ltd. z 2015 roku, w którym nie działa system Stop/Start i zapala się kontrolka zarządzania silnikiem na desce rozdzielczej. Jednakże,
temperatura wynosi 61 stopni Celsjusza. Zdecydowanie za gorąco jak na Wielką Brytanię!!! Klimatyzacja działa, ale ogrzewanie nie. Czy mam rację myśląc, że czujnik temperatury uległ awarii powodując alarmy, czy może coś innego? Byłbym wdzięczny za kilka przemyśleń, zanim zabiorę go do warsztatu. Niezbyt popularny pojazd w Wielkiej Brytanii, a niektórzy mechanicy nie mają pojęcia o pracy z Jeepami.
Dzięki
Paul
Nie każdy warsztat czuje się komfortowo z Jeepami w Wielkiej Brytanii, ale każdy mechanik z odpowiednią diagnostyką powinien być w stanie przetestować i wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego bez problemu.
Chcesz pomocy w zlokalizowaniu czujnika w silniku lub znalezieniu dobrego warsztatu w pobliżu?
 
#14 ·
Nie każdy warsztat czuje się komfortowo z Jeepami w Wielkiej Brytanii, ale każdy mechanik z odpowiednią diagnostyką powinien być w stanie przetestować i wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego bez problemu.
Chcesz pomocy w zlokalizowaniu czujnika w swoim silniku lub znalezieniu dobrego warsztatu w pobliżu?
To nie czujnik temperatury płynu chłodzącego, tylko czujnik temperatury otoczenia, który jest zintegrowany z lusterkiem.
 
#15 ·
Cześć Ludziska, aktualizacja mojego czujnika temperatury. Dziś z powodzeniem zamontowałem nowy czujnik temperatury w moim Renegade. Naprawdę trudną częścią montażu było usunięcie osłony lusterka. Ale udało mi się to po odrobinie krwi, potu i przekleństw i bez łamania żadnych zaczepów, a co ważniejsze, szkła!! Teraz działa dobrze, wskazując 21 stopni, co jest idealne dla dzisiejszej Wielkiej Brytanii. Jednak wciąż mam włączoną kontrolkę silnika i alarm Stop/Start (nie działa) również włączony. Czy wystarczy zresetować te alarmy? A może jest coś innego, co jest przyczyną alarmów?
W każdym razie dziękuję za wasze wskazówki i porady dotyczące rozwiązania pierwotnego problemu.
 
#16 ·
Ha! Zainstalowałem dynamiczne/zmiatające wskaźniki dymne do moich lusterek, więc musiałem przejść przez tę samą krew, pot i przekleństwa, żeby wszystko zdjąć bez uszkodzenia. Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem z czujnikiem temperatury. Z ciekawości, czy odczyt temperatury jest wyświetlany tylko w zestawie wskaźników, czy też na górnym pasku ekranu Uconnect? Chciałbym, żeby mój był wyświetlany na ekranie Uconnect, ale to musi być kwestia regionalna..

A jeśli chodzi o Twoje inne problemy, jak długo to już trwa? Jak dawno wymieniłeś czujnik? Renegade uwielbiają potrzebować czasu na dostosowanie się (wierzę, że komputery synchronizują się wszystkie, gdy wszystkie przechodzą w stan uśpienia), więc polecam dać im kilka dni (upewniając się, że jeździsz jak zwykle), a kontrolki ostrzegawcze prawdopodobnie wyłączą się losowo.
 
#23 ·
Ha! Zainstalowałem dynamiczne/zmiatające wskaźniki dymne do moich lusterek, więc musiałem przejść przez to samo poświęcenie, żeby wszystko zdjąć bez uszkodzenia. Cieszę się, że udało Ci się naprawić czujnik temperatury. Z ciekawości, czy odczyt temperatury jest wyświetlany tylko w zestawie wskaźników, czy też na górnym pasku ekranu Uconnect? Chciałbym mieć swój wyświetlany na ekranie Uconnect, ale musi to być kwestia regionalna..

A jeśli chodzi o inne problemy, jak dawno to było? Jak dawno temu wymieniłeś czujnik? Renegade uwielbiają poświęcać czas na dostosowanie się (wierzę, że komputery synchronizują się wszystkie, gdy wszystkie zasypiają), więc polecam dać im kilka dni (upewniając się, że jeździsz jak zwykle), a kontrolki ostrzegawcze prawdopodobnie wyłączą się losowo.
jackmm, masz całkowitą rację! Kontrolki ostrzegawcze wyłączyły się wczoraj, mówisz po prostu losowo. Jeździłem nim kilka razy od tego czasu i żadnych kontrolek ostrzegawczych. Jeszcze raz dziękuję.
 
#18 ·
Tak, odczyt temperatury jest zarówno na zestawie wskaźników, jak i na górnym pasku Uconnect
Wow. Zazdroszczę. Szukałem w każdym możliwym menu ustawień, w każdym ukrytym menu, które włączyłem w JScan, przeglądałem wszelkiego rodzaju adaptacje w JScan i po prostu nie mogę znaleźć sposobu, aby górny pasek Uconnect również pokazywał temperaturę. Musi być tylko na niektórych wersjach oprogramowania?
 
#28 ·
Kasowanie błędów musi być oddzielnym procesem od typowego odczytu/zapisu na OBD. Zgodnie z tym postem na StackExchange - "wszystkie narzędzia diagnostyczne powinny być w stanie odczytać i zresetować kod ... jest to faktycznie wymagane przez prawo w nowoczesnych samochodach".
Mam nadzieję.

To ma sens, nie byłoby sensu w tanich narzędziach diagnostycznych, gdyby nie mogły wykonywać podstawowej komunikacji OBD z zablokowanymi portami w nowoczesnych samochodach.
Samo odczytywanie kodów błędów różni się od ich kasowania. Ale mam nadzieję, że masz rację.